• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Składy PRZEMYŚLANIN - kompendium w 1:1 i w modelu

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.619 50 5
#1
Hello
PRZEMYŚLANIN to taki pociąg, że zasługuje na swój własny wątek, a jak widziałem, to takowego jeszcze nie ma.

Po co go zakładam? Bo chcę się o nim więcej dowiedzieć nie przeglądając dziesiątek różnych wątków w różnych działach.
Proponuję, aby w tym wątku znalazły się:
- historia (z tego, co pamiętam, ten skład jeździł przynajmniej 2ma różnymi trasami),
- zestawienia składów w różnych epokach (od początku kursowania), myślę, że posiadacie takie dane i warto było by zebrać je tu w jednym miejscu,
- zestawienia składów w H0 - czyli jakie wagony, z jakich firm, z jakimi przydziałami, z jakimi malowaniami znajdowały/znajdują się w tym składzie,
- poczta - od kiedy do kiedy jeździły ambulanse pocztowe (w jakich malowaniach), na jakich odcinkach trasy itd.
- wagony barowe/restauracyjne - jakie, kiedy itd.
- lokomotywy, które prowadziły te składy w różnych epokach, na różnych etapach trasy,
- ciekawostki, merytoryczna dyskusja - tylko i wyłącznie na temat TEGO pociągu,

Mnie osobiście ciekawi WSZYSTKO, co związane jest z tym składem. Zawsze mnie fascynował, ale po obejrzeniu TEGO filmu (z linku), jeszcze bardziej się napaliłem. :)


Zapraszam do wspólnego tworzenia tego wątku. :)
 

puszo

Aktywny użytkownik
Reakcje
215 3 3
#2
Wspaniale kolego Kris !! Pociąg pospieszny ze Szczecina do Przemyśla. Przez Choszczno, Krzyż, Poznań, Ostrów Wielkopolski, Kępno, Kluczborg, Częstochowe Stradom, Kraków, Tarnów, Rzeszów odjedzie z toru 2 przy peronie trzecim. Taką zapowiedzią raczyła nas pani na Stacji Stargard Szczeciński. Jeździłem PRZEMYŚLANINEM od 1986 roku do 2001. Najlepiej pamiętam lata 1990 do 1997 roku. Jeździłem wtedy z ojcem ze Stargardu do Szczecina aby zająć miejsca dla reszty rodziny. 15 pudeł . 7x druga klasa kremowo zielone, 2x pierwsza klasa,wagon barowy,wagon pocztowy,2x kuszetka i 2x sypialny.
Wysiadaliśmy w Tarnowie i czekaliśmy na pociąg osobowy do Krynicy . Wspaniałe czasy. Super wspomnienia
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
204 6 0
#3
A ja nim powożę obecnie od czasu do czasu z Krakowa do Przemyśla, super skład, zawsze długi, przeważnie spóźniony, masa atrakcji :ROFL: Od siebie mogę tylko tyle powiedzieć, że w tej chwili to on nie wiadomo w jakich zestawieniach jeździ, co dzień to inna liczba wagonów, każdy z innej serii. Ja nie wiem czy w ogóle ktoś nad tym panuje.
 

Artur_BJ

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 8 0
#4
Tutaj znalazłem jeszcze dwa filmy. Nie wiem czy już wcześniej przypadkiem nie były podlinkowane. Tak wyglądał TLK Przemyślanin jeszcze przed dekadą.


Moją uwagę przykuwa 112At, czyli łamaniec. Liczę, że - oprócz egzemplarza w malowaniu IC w TLK Mazury - pojawi się jeszcze wersja zielono-czerwona Vc/VI od ROBO właśnie do Przemyślanina :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#6
Jak dotąd, to Robo chyba nie ma formy na wagon z zaokrąglonymi oknami, ale łamaniec 1/2 klasa już był, w starszej wersji 112Af - pytanie, czy taki wagon w "Przemyślaninie" jeździł?
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
713 30 5
#7
Jak dotąd, to Robo chyba nie ma formy na wagon z zaokrąglonymi oknami, ale łamaniec 1/2 klasa już był, w starszej wersji 112Af - pytanie, czy taki wagon w "Przemyślaninie" jeździł?
Andrzeju zapewne miałeś na myśli 104Af.
Przejrzałem wiele fimów na YouTube i niestety 104Af nie stwierdziłem. Jedynie te 112At z zaokrąglonymi oknami i ogrzewaniem nawiewnym.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
11 1 6
#9
A ja nim powożę obecnie od czasu do czasu z Krakowa do Przemyśla, super skład, zawsze długi, przeważnie spóźniony, masa atrakcji :ROFL: Od siebie mogę tylko tyle powiedzieć, że w tej chwili to on nie wiadomo w jakich zestawieniach jeździ, co dzień to inna liczba wagonów, każdy z innej serii. Ja nie wiem czy w ogóle ktoś nad tym panuje.
A mógłby Kolega zdradzić z jaką prędkością jedzie na odcinku od stacji Podłęże do stacji Bochnia.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.132 88 0
#11
Czy to był "osobowy przyspieszony ze Szczecina do Przemyśla i Zakopanego"?

Takim jeździłem. Z Poznania odjeżdżał późnym wieczorem. W Krakowie Płaszowie odczepiali skład bodajże 4 wagonów do Zakopanego. Większość jechała dalej do Przemyśla.

Opóźnienia były potworne. Na trasie Poznań-Zakopane jechał 15-16 godzin. Nie wiem, czy w ogóle dawał radę zrobić całą trasę w ciągu doby?

Sorki, jeżeli pomyliłem pociągi - ale trasa się zgadza.

Jeśli chodzi o H0, zestawiłem go sobie ze szczecińskich Y-ków PIKO z ep. IVb. Niektóre Robo też pasują np. kuszetka szczecińska.
Mogę podać nr wagonów, chociaż wątpię, by były zgodne z tymi w 1:1.
 

przemek_lipski

Aktywny użytkownik
Reakcje
759 10 0
#17
- historia (z tego, co pamiętam, ten skład jeździł przynajmniej 2ma różnymi trasami),
Ostatnio z powodu remontów trasy przez dłuższy czas jeździł przez Kostrzyn, omijając Stargard, Choszczno, Krzyż i dopiero w Poznaniu wracał ma swoją trasę. Na szczęście ten koszmar mamy już za sobą (choć mieszkańom Kostrzyna mogło to pasować) i od grudnia jeździ po staremu :)
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.245 25 2
#18
Od kiedy ten pociąg otrzymał nazwę Przemyślanin? Pamietam czasy lata 80te kiedy jeździłem na wakacje pociągiem ze Szczecina Głównego, czasem Dąbie i rodzice mówili na ten pociąg przemyski, tylko ja pamietam przesiadkę w Łodzi Fabryczna albo Kaliska już nie pamiętam, czyli inny szlak niż Wrocław, Katowice itd. To mógł być ten sam pociąg dzisiaj nazwany Przemyślanin?
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.132 88 0
#19
Zastanawiam się, czy nie mylimy 3 pociągów.

Ten „mój” był osobowy przyspieszony ze Szczecina do Zakopanego i Przemyśla. Jechał przez Kępno, Tarnowskie Góry. W Płaszowie go rozdzielali.

Był też jakiś inny, jadący przez Wrocław. Ale przez Łódź, to musiał być jeszcze inny.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
#20
Wszystko zależy od tego, o jakich konkretnie czasach mówimy. Skoro cofamy się do lat 80. XX wieku, to jeszcze wcześniej, w latach 70. były dwa nocne pociągi relacji Szczecin - Przemyśl. O ile dobrze pamiętam, to jeden jechał przez Poznań, Ostrów Wlkp. i Kluczbork, a drugi przez Zieloną Górę i Wrocław. Ale wtedy żaden nie miał nazwy, ani "Przemyślanin", ani żadnej innej. Chyba oba były pospieszne, ale tu głowy nie dam. Za dużo już czasu minęło i za dużo było zmian po drodze, zwłaszcza po roku 1990, więc sprecyzowanie o jakich dokładnie czasach mówimy jest tu kluczowe.