• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Projekt Miękowo

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.546 28 1
#21
Może tartak, może zakład naprawczy taboru, a może zakład ciepłowniczy. Zobaczymy. Na razie zmodyfikowałem wjazd
Co by tam nie było, to żaden pociąg nie ma prawa tam dojeżdżać przez obrotnicę!
Zmodyfikowany wjazd jest nie do przyjęcia. Konie, muły i osły traktuję... ;)
Nawet gdyby tak zostawić, to jest to totalny bezsens, bo całkowicie blokujesz sobie zabawę w tej części.
Proste rozwiązanie jest choćby takie:

M 5.jpg
 
OP
OP
W

wagon z pyrami

Nowy użytkownik
Reakcje
16 0 0
#23
Witam serdecznie.
Wątpliwości, wątpliwości, wątpliwości... Przeczytałem na tym forum, że lepiej planować dwa lata, niż sp... w dwie godziny. Dlatego kombinuję i proszę o wskazówki. Poniżej zmodyfikowany projekt, który pozwoli mi zbudować jakiś zakład w dolnej części makiety.
1. Tory niebieskie, do obrządku parowozów.
2. Tor żółty, tor wjazdowo obiegowy.
3. Tory czerwone, główna linia.
4 Tory zielone, tor odstawczy, tory fabryki.
Czy taka koncepcja zbliżona jest do czegoś, co można uznać za realne? Wiem że tory w miejscu obrządku parowozów będą modyfikowane w zależności od zabudowy którą skompletuję. Teren fabryki również (mam już koncepcję, ale muszę przemyśleć)
mod.jpg


Temat drugi.
Zakupiłem do testów rozjazd Roco Wr 10. Nie jest to Weinert, ale zaskoczył mnie pozytywnie. Podłączyłem napęd MP 1, rozjazd działa. Parowóz przejeżdża bez problemu z różnymi prędkościami. Mam dwa pytania:
1. Czy lutujecie przewody do tych złączy widocznych na zdjęciu, do blaszek, czy bezpośrednio do szyny?
2. Do czego służy ta krótka przedłużka na zdjęciu?
20240128_160426.jpg


Temat trzeci.
Jak powszechnie wiadomo do sterowania DCC jest potrzebnych sporo akcesoriów. Posiadam centralkę DR 5000, dekoder DR 4018 (akcesoria) i DR 4024 (serwa). Zbyt mało żeby zasilić taką makietę. Firma Digikeijs się zwinęła, a następca rozpędza się bardzo powoli. Szukałem innych rozwiązań i znalazłem polskiego producenta RailBOX. Chciałbym zasięgnąć opinii na temat tego producenta od osób, które posiadają taką elektronikę. Może zabrzmi to dziwnie, ale odstrasza mnie cena. Niska cena. Pomny własnych doświadczeń życiowych zauważyłem, że produkty cztery razy tańsze, kosztowały mnie często dwa razy drożej. Dlaczego pętla zwrotna (którą muszę zainstalować do obrotnicy Roco) RailBOX kosztuje 90 PLN, a pętla Roco 490 PLN? Proszę o obiektywne opinie. Może być pw. Chciałbym za dziesięć lat napisać, że kupiłem DCC od polskiego producenta, o połowę taniej i jestem zadowolony.
Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi.
PS
Czy będzie to wstępnie ułożone na podłodze do testów?
Oczywiście. Jak już dostanę zielone światło, lub podniesiecie semafor, ułożę tory i popędzę lokomotywą z wagonami.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.715 51 5
#24
A może tak?
To dobrze znany wszystkim (a przynajmniej większości) układ torowy makiety Ostrów Wielkopolski.

Tak dla inspiracji.

schemat torów MD OW.jpg


Albo tak: (mam na myśli tą górną część)

unnamed.jpg


Albo TAK:

brbwmapwkjv9.jpg
 
OP
OP
W

wagon z pyrami

Nowy użytkownik
Reakcje
16 0 0
#25
Żeby nie było, że "kolejny meteor"
Skręciłem moduły, przykleiłem korek 2mm, wstawiłem obrotnicę, przyklejam tory główne wg swojego projektu.
20240228_194424.jpg


A teraz odpowiem na zadane wcześniej pytania.
Czy taka koncepcja zbliżona jest do czegoś, co można uznać za realne?
Człowieku, jak chcesz zobaczyć realną kolej to biegnij na najbliższy dworzec. A to co tam nabazgrałeś może być, ważne żeby się Tobie podobało. I przyłóż się, bo nie będzie litości.
Czy lutujecie przewody do tych złączy widocznych na zdjęciu, do blaszek, czy bezpośrednio do szyny?
Przylutowałem do szyny, nawet w dwóch miejscach
Do czego służy ta krótka przedłużka na zdjęciu?
Nieważne, można rozsunąć dwa rozjazdy, ale Tobie to nie będzie potrzebne.
Chciałbym zasięgnąć opinii na temat tego producenta od osób, które posiadają taką elektronikę.
Zamów, zamontuj, podziel się opinią. W razie problemów wyrzuć i również podziel się opinią.
:)
Zadam kolejne pytanie:eek: Testuję dwa rodzaje tłucznia.
20240228_202240.jpg
20240228_202235.jpg

Bardziej podoba mi się ten rdzawo brązowy, tylko czy taki był sześćdziesiąt lat temu?

PS.
Kolego @Kris dziękuję za inspirację, ale...
Makieta Ostrów Wielkopolski jest piękna, ale jak napisał kolega @tkarkady
obrotnica w lokomotywowni jest ostatnim elementem
A w Ostrowie tak nie jest.

Pozdrawiam Paweł.
 

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
717 6 0
#26
Żeby nie było, że "kolejny meteor"
Skręciłem moduły, przykleiłem korek 2mm, wstawiłem obrotnicę, przyklejam tory główne wg swojego projektu. Zobacz załącznik 1038505

A teraz odpowiem na zadane wcześniej pytania.

Człowieku, jak chcesz zobaczyć realną kolej to biegnij na najbliższy dworzec. A to co tam nabazgrałeś może być, ważne żeby się Tobie podobało. I przyłóż się, bo nie będzie litości.

Przylutowałem do szyny, nawet w dwóch miejscach

Nieważne, można rozsunąć dwa rozjazdy, ale Tobie to nie będzie potrzebne.

Zamów, zamontuj, podziel się opinią. W razie problemów wyrzuć i również podziel się opinią.
:)
Zadam kolejne pytanie:eek: Testuję dwa rodzaje tłucznia. Zobacz załącznik 1038511 Zobacz załącznik 1038512
Bardziej podoba mi się ten rdzawo brązowy, tylko czy taki był sześćdziesiąt lat temu?

PS.
Kolego @Kris dziękuję za inspirację, ale...
Makieta Ostrów Wielkopolski jest piękna, ale jak napisał kolega @tkarkady

A w Ostrowie tak nie jest.

Pozdrawiam Paweł.
Jak najbardziej tłuczeń w kolerze brązu był w latach 70 ubiegłego wieku. Ja u siebie stosuje firmy NOCH o numerze 09367.
No i jestem ciekaw o jakim to sklepie w Poznaniu pisałeś tak ciepło? ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.713 522 30
#27
Jak najbardziej tłuczeń w kolerze brązu był w latach 70 ubiegłego wieku.
Tak samo w latach 70. ubiegłego wieku, jak i dzisiaj świeżo wysypany tłuczeń był i jest szary, bo z takiego kamienia robiło i robi się tłuczeń na podsypkę kolejową. W miarę upływu czasu tłuczeń zabarwiał się na rudo-brązowo, głównie pod wpływem pyłu z klocków hamulcowych, a to zabarwienie następowało szybciej w miejscach, gdzie pociągi często hamowały. W dzisiejszych czasach żeliwne klocki hamulcowe są używane w coraz mniejszym stopniu, wagony pasażerskie coraz częściej mają hamulce tarczowe, więc tego rudego pyłu osadza się na torach mniej.
 

Podobne wątki