• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Prezentacja Stadler flirt

grzesiek90

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam będąc w Poznaniu natrafiłem zupełnie przypadkowo na prezentację nowej jednostki, która jest o dziwo produkowana w Polsce. Mówiono mi też, że 5 takich maszyn zamówił PKP przewozy regionalne. Nie wiem czy to prawda ale ciekawie wygląda.
 

Załączniki

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#2
Całkiem ciekawa konstrukcja, podoba mi się bryła tego zestawu i hamulce tarczowe, a najbardziej ten sprzęg automatyczny ze zintegrowaną pneumatyką :D . Ale szkoda że tylko 5 sztuk. :sad:
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#5
Zabij mnie, ale nie wiem co to za sprzęg. Cieszę się że taki sprzęt pojawia się na polskich torach. Bo te nasze EZT-ki to ....... szkoda gadać. A ta pożałowania godna modernizacja niewiele zmieniła. Chciałbym kiedyś czymś takim dojeżdżać do pracy.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.714 12 2
#6
Kiedyś były plany zmiany sprzęgów śrubowych na sprzęg automatyczny UIC, który miał też się sprzęgać z SA3. Ale, jak widać, diabli wzięli plany. Zmiana miała nastąpić w krajach należących do UIC.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#7
Wiem w Polsce został taki sprzęg automatyczny z pneumatyką zaprojektowany i wykonany, ale w trakcie testów wyszło że nie jest zbyt szczelny, alpe to było chyba jeszcze nie za mojej kadencji. ;)
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.714 12 2
#10
W mordę, trzeba się wybrać. Ja jestem zwolennikiem i "fanem" sprzęgów automatycznych. Przez pewien czas rozważałem montaż takowych na moim taborze.
 

chudy

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
ja spotkałem tą jednostkę na Grochowie, porobił bym fotki sprzęgu ale niestety był owinięty folią
 

Załączniki

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#14
Bardzo dobre zdjęcia, dużo szczegółów technicznych. Jest na co popatrzeć, zwłaszcza to porównanie z EN57 i połączenie dwóch członów na wózku. :grin:
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#18
Jak mówiłem poszukałem ale znalazłem coś takiego:

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/2.jpg

http://i214.photobucket.com/albums/cc155/mauser1898/1.jpg

Niestety więcej nie znajdę bo to jest tylko koncepcja zabudowy. Ale wiem że miały zastąpić wszystkie sprzęgi śrubowe. Niestety problem polegał na nie dokładnym trafianiu jednego sprzęgu w drugi (zwłaszcza przy wychyleniu któregoś ze sprzęgów na boki), przez co uszkadzał złączki pneumatyczne.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#20
Ten w muzeum jest taki sam tylko dodano jeszcze gniazda pneumatyczne do niego ale teraz nie pamiętam gdzie je umieszczono, chyba na dole, ale głowy nie daję.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 63
Koleje w Polsce 9

Podobne wątki