• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pomoc w sprawie dekodera

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.133 41 1
#21
Instrukcja jest "ciut" za duża i nie mogę jej zamieścić w zasobach.
A ja sprytny mogę...:p:cool:
TU LINK DO ZASOBÓW Piko SmartControl WLAN

Cytat z instrukcji str.43:
"W polu „Standard DCC“ można ustawić liczbę kroków prędkości DCC (14, 28 lub 128), która będzie stosowana przez centralkę SmartBox dla lokomotyw, które nie mają ustawionej tej wartości w bibliotece. Wciśnięcie klawisza "OK" w tym polu powoduje przełączanie kolejnych wartości. Po wprowadzeniu wszystkich ustawień przejść na pole "Zapisz" i zachować dane wciskając klawisz "OK"."

Trochę musisz poczytać, ale upewnij się, czy masz wszędzie takie same stopnie prędkości. Ewentualnie ustaw je. Czy będzie to 28, czy 128, nie ma większego znaczenia. Ważne, żeby wszędzie było tyle samo kroków prędkości.
Jeśli jest możliwość wyboru między 28 a 128 to USTAW WSZĘDZIE 128.
RailCom też włącz.
No i... czekamy na efekty (z nadzieją, na pozytywne wieści) :)
Tak jest!
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
J

Januszki

Użytkownik
Reakcje
26 1 0
#22
Kombinujemy, żeby Ci pomóc. W zasobach forum jest instrukcja PIKO Smart Control light (link poniżej)
Wkleiłem też fragment z tej instrukcji o ustawieniu formatu danych - ustawienie kroków prędkości, co może mieć wpływ na Twoje kłopoty.
Upewnij się, że wszystko masz ustawione na 128 kroków prędkości i chociaż tej niewiadomej się pozbędziemy.


Instrukcja Piko Control light

9. Tryb „Zmien Dane Lok”
Po wybraniu trybu „Zmien Dane Lok“ kontroler PIKO SmartControllerlight wyświetla na początku małe okno pomocy, w którym objaśnione są najważniejsze klawisze tego menu. Po wciśnięciu kolejnego klawisza wyboru okienko pomocy znika. Pokazywanie tego okienka można wyłączyć w menu ustawień (patrz rozdział 5.2.3).
9.1. Zmiana danych lokomotywy
Wciśnięcie po kolei klawiszy [mode] i [5] przełącza w tryb „Zmien Dane Lok“
Za pomocą klawiszy [1] - [5] określa się jakie dane mają być zmieniane.
Klawiszem [1] określa się adres lokomotywy, której dane mają być zmienione. Adres wprowadza się z klawiatury numerycznej i zatwierdza klawiszem [↩].
Klawisz [2] pozwala na zmianę symbolu lokomotywy. Symbol wybierany jest z listy klawiszami [▲] - [▼] i zatwierdzany klawiszem [↩].
Klawisz [3] pozwala na zmianę nazwy lokomotywy. • Pozycja kursora do wprowadzenia pierwszego znaku określana jest przez obrót pokrętła. • Zatwierdzenie pozycji następuje przez wciśnięcie pokrętła. • Wybór pierwszego znaku następuje obrotem pokrętła. Do wprowadzania cyfr można użyć klawiatury numerycznej. Klawisz [stop/kasuj] wprowadza spację. • Ponowne wciśnięcie pokrętła powoduje zatwierdzenie znaku i można już przesunąć kursor na następną pozycję. • Po wprowadzeniu wszystkich znaków nazwy lokomotywy zatwierdzić ją klawiszem [↩]. Zapis danych do biblioteki następuje automatycznie.
Wciśnięcie klawisza [4] przenosi do podmenu funkcji lokomotywy. W tym menu można przypisać każdej funkcji z zakresu 0-24 indywidualny symbol funkcji. Ponadto można określić typ przypisanej klawiszowi funkcji – stała lub chwilowa. Funkcja stała: Każde wciśnięcie klawisza funkcji przełącza między stanem „włączona“ i „wyłączona“. Funkcja chwilowa: Funkcja jest włączona tak długo, jak długo przytrzymywany jest odpowiadający jej klawisz. Zwolnienie klawisza wyłącza funkcję. • Wciśnięciem klawisza [1] ustala się czy • wszystkie funkcje mają przypisany standardowy symbol i sposób przełączania „UNI“, tzn.: wszystkim funkcjom przypisany jest symbol koła i mają charakter stały (czyli funkcja pozostaje włączona do ponownego wciśnięcia odpowiadającego jej klawisza), • każdej funkcji ma być przypisany indywidualny symbol oraz dowolny sposób przełączania „MULTI”. Sposób przełączania „MULTI“ oznacza, że każda funkcja otrzymuje swój indywidualny symbol na ekranie i może mieć charakter stały lub chwilowy (pozostaje aktywna do momentu zwolnienia przypisanego jej klawisza).
Klawisz [5] służy do zmiany formatu danych. Wybór odbywa się klawiszami [▲] i [▼] i zatwierdza klawiszem [↩]. Do dyspozycji są formaty: DCC-14 kroków prędkości, DCC-28 kroków prędkości i DCC-128 kroków prędkości. Kroki prędkości: Prędkość każdej lokomotywy nie jest regulowana liniowo, a poprzez kroki prędkości. Im wyższa liczba tych kroków tym bardziej precyzyjnie można regulować szybkość pomiędzy zatrzymaniem a prędkością maksymalną pojazdu, tzn.: lokomotywa przyspiesza od „zera” do ustawionej maksymalnej prędkości bez widocznych „skoków”. Jeśli dokonane zmiany mają być zapisane w bibliotece, to wyjście z menu powinno nastąpić przy pomocy klawisza [↩]. Klawisz [stop/kasuj] usuwa wybrany w tym menu zestaw danych lokomotywy. Klawisze [lok] lub [mode] powodują wyjście z menu bez zapisywania dokonanych zmian.


Ewentualnie inna wersja sterownika, taki chyba masz Ty. Co prawda wlan, ale zobacz. Tu podam link do strony. (Zanim dostanę bana za linkowanie i reklamę może zdążysz zobaczyć :D) Instrukcja jest "ciut" za duża i nie mogę jej zamieścić w zasobach.

Piko Smart Control

Od strony 15 zaczyna się opis, jak edytować dane dekodera. Na stronie 17 jest mowa o krokach prędkości. Na stronie 42 zaczyna się opis ustawień centralki. Na kolejnej (43) Masz info o ustawieniu kroków w centralce: "W polu „Standard DCC“ można ustawić liczbę kroków prędkości DCC (14, 28 lub 128), która będzie stosowana przez centralkę SmartBox dla lokomotyw, które nie mają ustawionej tej wartości w bibliotece"
Trochę musisz poczytać, ale upewnij się, czy masz wszędzie takie same stopnie prędkości. Ewentualnie ustaw je. Czy będzie to 28, czy 128, nie ma większego znaczenia. Ważne, żeby wszędzie było tyle samo kroków prędkości.

No i... czekamy na efekty (z nadzieją, na pozytywne wieści) :)

Pozdrawiam. Szymon.
Dziękuję za zaangażowanie w pomoc. Myślę, że każdy coś się przez to uczy. No przy okazji dowiedziałem się o tych krokach. A teraz o efektach.
Zmieniłem kroki na 128. Przeprogramowanie Cv29-4. Potem na 6. Efekt dekoder nie działa w DDC i Analogu. Zmiana kroków na 28 - zachowuje się tak jak opisałem wcześniej - dekoder się obudził trochę w analogu. To znaczy Dekoder reaguje na zmianę napięcia, ale jak odwrócimy bieguny-nie działa? Ale w cyfrze coś też nie pasuje. Jak zwiększamy prędkość jazdy to zaczynają migać światła przednie i potem gasną. Nie da się ich włączyć na F0. Jak nastawię Cv29-3, to w DDC wszystko działa poprawnie-światła też. A w analogu nic nie działa. Z tego wiem, że dekoder działa tylko przy 28 krokach. Uparty ten dekoder.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.784 569 30
#23
Upewnij się, że wszystko masz ustawione na 128 kroków prędkości
Jeśli jest możliwość wyboru między 28 a 128 to USTAW WSZĘDZIE 128.
A dlaczego aż 128 kroków? I po co Railcom?
Z tego wiem, że dekoder działa tylko przy 28 krokach.
Ja bym raczej sugerował ustawienie wszystkiego na 14 kroków, bo nie wiemy, co to za dekoder, a starsze mogą nie obsługiwać 128 kroków prędkości. A jeżeli faktycznie ten dekoder obsługuje tylko 28 kroków (trochę dziwne), to trzeba centralkę też ustawić na 28 kroków. Ile kroków prędkości jest ustawionych, praktycznie nie powinno mieć znaczenia, ale:
Ważne, żeby wszędzie było tyle samo kroków prędkości.
I proponuję nie ustawiać CV29=3, bo to oznacza odwrócenie obrotów silnika - po co?
 
Ostatnio edytowane:

SzymonG

Aktywny użytkownik
Reakcje
132 1 0
#24
https://drupal.tcsdcc.com/1023

Tu można poczytać o tych dekoderach.
W informacjach o oświetleniu jest mowa o napięciu na wyjściu - 12V.
Nie znalazłem natomiast informacji o napięciu, którym można zasilać dekoder. Może wcześniejsze podłączenie pod system Piko (15V i więcej) spowodowało jakieś komplikacje Nie "zabiło", ale uszkodziło?
Może plotę głupoty, nie wiem.
Może jakaś tęga głowa pomoże?
 
OP
OP
J

Januszki

Użytkownik
Reakcje
26 1 0
#26
A dlaczego aż 128 kroków? I po co Railcom?

Ja bym raczej sugerował ustawienie wszystkiego na 14 kroków, bo nie wiemy, co to za dekoder, a starsze mogą nie obsługiwać 128 kroków prędkości. A jeżeli faktycznie ten dekoder obsługuje tylko 28 kroków (trochę dziwne), to trzeba centralkę też ustawić na 28 kroków. Ile kroków prędkości jest ustawionych, praktycznie nie powinno mieć znaczenia, ale:

I proponuję nie ustawiać CV29=3, bo to oznacza odwrócenie obrotów silnika - po co?
Próbowałem też nastawić 14 kroków. I to samo co przy 128 - Cicho nie działa. A jak jest ustawione przy 28 krokach CV29-3 to to są najlepsze parametry działania tego dekodera i obroty na silniku nie zmienia?. Tak jak na samym początku tego wątku. Próbowałem po zdjęciu tego dekodera znaleść co to za model. Ale nie udało mi się. Może złośliwość rzeczy martwych.
 

Podobne wątki