• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in GDR

AndrzejK

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam! Nazywam się Andrzej i jestem nowy na forum. Jakiś czas temu odkopałem swoją starą kolejkę Piko z przełomu lat 80/90 i powoli zacząłem znów się interesować tematem. Kolejka dostała mocno w kość ( loko BR 130 ) i wymaga trochę napraw ale o tym w innym poście.

Około tygodnia temu na allegro kupiłem dwie loko - parowóz BR 86 i spalinowóz BR 118 z 1984r obie. Lokomotywy nie były (według opisu aukcji) używane. Przeleżały w szafie 27 lat. Po stanie zewnętrznym jestem w stanie w to uwierzyć ( porównując do mojej BR 130 :p), ale specem nie jestem.

Po dopakowaniu przesyłki i postawieniu na tory zaskoczyły mnie niestety dwie kwestie:
BR 86 przy małym napięciu rusza po chwili zwalnia i staje. Jak lekko pchnę jedzie dalej. Przy max napięciu jedzie bez przerwy ale co 3 - 4 sek zwalnia aby znów powrócić do normalnego biegu i tak w kółko.
BR 118 działa ,ale rusza dopiero przy wyższych napięciach. Prąd bierze już po przekręceniu lekko pokrętła na zasilaczu - zaczyna świecić się oświetlenie ale rusza dopiero jak pokrętło przesunie się bardziej ku środkowi zakresu ( inne loko już w tym czasie dawno śmigają). Poza tym ta BR 118 chodzi głośno jak czołg w porównaniu np. z tą moją starą 130ką - czy to jest normalne?

Lokomotywy kupione na allegro kosztowały mnie 140 zł każda. Spodziewałem się że będzie wszystko ok, zwłaszcza że aukcja była opisana jak " stan magazynowy, sprawdzona, działają etc...".

Czy może być to kwestia zakonserwowania lokomotyw i będzie ok ( w końcu ponoć leżały ponad 20 lat), czy powody mogą być bardziej skomplikowane i trudne do wyeliminowania
---> czytaj: żądać zwrotu pieniędzy, odesłać loko i dać se spokój??

Z góry dziękuje za zainteresowanie i pomoc.
 

wespe

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
Re: Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in G

chyba kwestia zakonserwowania.
Prawdę mówiąc szkoda było Twoich pieniędzy, za 280zł z małym dołożeniem kupiłbyś ładną lokomotywę z 5 plowym silnikiem i cud.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
#3
Re: Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in G

Podziwiam ludzi i to szczerze, że jeszcze wydają forsę na te zabytki. Ostatnio na allegro poszła BR86 Gutzolda z silnikiem Buhlera za śmieszne pieniądze.
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
131 3 0
#4
Re: Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in G

co do 118 to jest to w jej przypadku normalne. Aby ruszyć ten silnik, trzeba no dać jej w rurę;P Mam taką jedną i poluję na allegro od dłuższego czasu na drugą, bo potrzebuję budy.

Może masz i jednak chcesz się jej pozbyć :D ??

ps.
Przykładowe zdjęcie, zaczerpnięte od wujka Google
 

Załączniki

Azrael

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Re: Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in G

Podłączę się.

Lata temu miałem BR118 - pudełko oryginalne więc OK. Ale szyby miała w "drugą stronę". Skos od dołu ku górze, odwrotnie jak na zdjęciu powyżej, mimo, że na pudełku było tak jak tu na zdjęciu - miałem jakiś ewenement? Loko już (niestety) nie istnieje fizycznie...

Takie na szybko znalazłem od wujka Google. Więc która wersja szyb powinna być?
 

Załączniki

Azrael

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Re: Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in G

Dziękuję koledze z rodowitego miasta ;)
Już wszystko wiem...

A wracając pamięcią do lat 80-tych - z tego co pamiętam z dzieciństwa - startowała od niskich napięć. Nie za płynnie, ale na pewno nie od "połowy" skali....
 
OP
OP
A

AndrzejK

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Re: Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in G

Ok to co do 118ki mam sprawę rozjaśnioną, a co w związku z tą 86ką??? - to nierówne chodzenie wygląda na coś poważniejszego . O ile loko spalinowe z tamtych czasów maja w miarę prostą konstrukcje mechanizmów taka parowozy już są trochę bardziej skomplikowane i nie wiem czy warto koło tego skakać...

Do kolegi powyżej apropo tej 118 to jest to czerwona ale nie panorama tylko klasyczna buda. Jutro postaram się zamieścić foto.

Trochę zwątpiłem że wpakowałem się w kabałę z tymi starymi modelami... Może by to wszystko sprzedać i kupić coś nowego i zacząć od zera ale na nowych torach i z nowym taborem... Z tego co wyczytałem na forum PIKO i analog to żadna rewelka dziś.

Co myślicie o http://www.modelmania.com.pl/product_in ... CosCsid%3E jak będzie dostępny - sprzedać tory i kupić a -gleisy z PIKO? Jakieś inne propozycje mile widziane. Chyba na priva póki co bo ta kwestia niniejszego posta odbiega nieco od oryginalnego tematu wątku.
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
131 3 0
#9
Re: Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in G

zestaw warty uwagi, sam nawet go rozważałem, ale wziąłem inny również z BR03 z czterema bonanzami, bo właśnie z powodu oczekiwania na jego dostępność zrezygnowałem. Piko jest OK, ale warto rozważyć i Roco i Tilliga, bo z tego co wiem cenowo jest podobnie. Tutaj już z wyprzedzeniem myślę o przyszłej budowie makiety, bo nie wiem, czy na taki projekt się planujesz w późniejszym czasie zdecydować.
 

Grzes

Moderator forum Sterowanie oraz Mikro-producenci.
Zespół forum
Donator forum
BGM
SMK Katowice
Reakcje
644 7 0
#11
Re: Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in G

Jeśli chodzi o BR86 to trzeba zrobić pełną konserwację - wyczyścić koła , blaszki odbierające prąd z kół , sprawdzić silnik ( ewentualnie przeczyścić komutator , wymienić szczotki )
Jeszcze dochodzi kwestia samego torowiska - jeśli to są stare tory to wypadałoby też je przeczyścić.
Jeśli zaś chodzi o BR118 to te stare " modele " tak właśnie działały ( głośna praca silnika , start dopiero przy wyższym napięciu )
Można ją przerobić - wymienić silnik ale czy warto :?:
Ostatnio wpadła mi w ręce BR118 z nowej produkcji PIKO - http://allegro.pl/piko-lokomotywa-br-11 ... 25227.html
Nie ma nawet co porównywać do tej starej :!:
Detal , praca napędu , oświetlenie - REWELACJA :!:
 
OP
OP
A

AndrzejK

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#12
Re: Pomoc w ocenie stanu BR 86 i BR 118 analog - made in G

BR 118 się dotarło i ładnie chodzi - nawet trochę ciszej:D
BR 86 się dotarło - przestała przerywać - ewidentnie była to sprawa kół i przewodzenia przez nie prądu, gdyż po przyłożeniu kabelków bezpośrednio do blaszek zbierających, silnik chodził równiutko. Niestety po trzech dniach BR 86 odmówiła posłuszeństwa. Zaczęła wydawać dziwne odgłosy (ala tarcie) z okolic silnika (piszę okolic ponieważ nie rozbierałem kolejki i nie sprawdzałem dokładnie) - efekt taki jakby elementy silnika pracowały z tymi samymi obrotami ( może nawet większymi niż powinny ,ale ciężko mi to oceniać) ale nie przenosiły ich na koła tak jak powinny. Tak jakby jakaś zębatka czy element silnika nie był wprawiany w ruch obrotem wałka na którym się znajduje ( wałek się ślizga po powierzchni tego elementu??), po chwili zaskakuje - kolejka nabiera właściwego tempa i wydaje normalne odgłosy - po czym znów przestaje - kolejka bardzo zwalnia zwalnia, trzaski odgłosy tarcia...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 17
Tabor 7
Tabor 1
Tabor 5
Tabor 8

Podobne wątki