Mapa ze Śląska wiele wyjaśnia i uzupełnia legendę całości.
Ale pozostaje pytanie - dlaczego nie ma odwzorowania linii kolejowych określanych jako "górnicze" w obrębie zagłębia konińskiego.
Na posiadanych przeze mnie mapach nie ma bowiem zaznaczonej sieci kolejowej KWB Adamów, a przecież powstawała w latach 60/70-tych i jeśli była "górnicza" to powinna być na mapie obecna. A skoro nie ma jej na tej mapie, to zatem jaki miała wówczas status?
Obecnie sieć KWB Adamów została zlikwidowana i nie istnieje.
Co do sieci kolejowej w obrębie KWB Konin to na mapie mamy:
- linię PKP Konin - Kazimierz Biskupi, nr 388 wg D29.
- linię zaznaczoną jako "bocznica PKP" od brykietowni Konin Marantów do Kazimierza Biskupiego (równoległą do w/w linii 388) i do ówcześnie eksploatowanych od lat 60-tych odkrywek Kazimierz Południe, Jóźwin i Pątnów, przy czym owe samodzielne odcinki "bocznicy PKP" do odkrywek chyba zaznaczone są dość mocno schematycznie, ale niewątpliwie oddają fakt istnienia tam linii kolejowych, które pracowały typowo dla górnictwa i stanowiły trzon sieci kolejowej KWB Konin.
- w 1982 roku (a więc na rok przed aktualizacją danych tej mapy) uruchomiono odkrywkę Lubstów i linię kolejową do niej - ale na mapie nie ma jej zaznaczonej. Jej brak może być równie niewytłumaczalny jak brak zaznaczenia sieci KWB Adamów, albo wskutek niezaktualizowania i redakcji mapy na czas - dane kolejowe pochodziły wszak z Dyrekcji Okręgowych PKP... Tu popatrzyłem sobie jeszcze na skany map topograficznych 1:25000 dostępnych na Geoportalu, które to skany są dość historyczne ;-), na których linia do odkrywki Lubstów figuruje jako "w budowie".
Na koniec należy się podziękowanie panu Arielowi Ciechańskiemu (użytkownikowi forum, jak zauważyłem) za wiedzę o kolejach górniczych przekazaną w pracy pt. "Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010" i w artykułach w TTS (1-2/2018).
Ale pozostaje pytanie - dlaczego nie ma odwzorowania linii kolejowych określanych jako "górnicze" w obrębie zagłębia konińskiego.
Na posiadanych przeze mnie mapach nie ma bowiem zaznaczonej sieci kolejowej KWB Adamów, a przecież powstawała w latach 60/70-tych i jeśli była "górnicza" to powinna być na mapie obecna. A skoro nie ma jej na tej mapie, to zatem jaki miała wówczas status?
Obecnie sieć KWB Adamów została zlikwidowana i nie istnieje.
Co do sieci kolejowej w obrębie KWB Konin to na mapie mamy:
- linię PKP Konin - Kazimierz Biskupi, nr 388 wg D29.
- linię zaznaczoną jako "bocznica PKP" od brykietowni Konin Marantów do Kazimierza Biskupiego (równoległą do w/w linii 388) i do ówcześnie eksploatowanych od lat 60-tych odkrywek Kazimierz Południe, Jóźwin i Pątnów, przy czym owe samodzielne odcinki "bocznicy PKP" do odkrywek chyba zaznaczone są dość mocno schematycznie, ale niewątpliwie oddają fakt istnienia tam linii kolejowych, które pracowały typowo dla górnictwa i stanowiły trzon sieci kolejowej KWB Konin.
- w 1982 roku (a więc na rok przed aktualizacją danych tej mapy) uruchomiono odkrywkę Lubstów i linię kolejową do niej - ale na mapie nie ma jej zaznaczonej. Jej brak może być równie niewytłumaczalny jak brak zaznaczenia sieci KWB Adamów, albo wskutek niezaktualizowania i redakcji mapy na czas - dane kolejowe pochodziły wszak z Dyrekcji Okręgowych PKP... Tu popatrzyłem sobie jeszcze na skany map topograficznych 1:25000 dostępnych na Geoportalu, które to skany są dość historyczne ;-), na których linia do odkrywki Lubstów figuruje jako "w budowie".
Na koniec należy się podziękowanie panu Arielowi Ciechańskiemu (użytkownikowi forum, jak zauważyłem) za wiedzę o kolejach górniczych przekazaną w pracy pt. "Rozwój i regres sieci kolei przemysłowych w Polsce w latach 1881-2010" i w artykułach w TTS (1-2/2018).
-
1
-
1
- Pokaż wszystkie