• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polityka wizerunkowa spółek kolejowych - malowania i schematy malowań PKP Intercity

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
2.086 96 4
#61
A taka opinia z internetu
"Otulina z blachy stalowej pokrytej wysoce refleksyjną powłoką w jasnych barwach stanowi bardzo dobrą ochronę przed nadmiernym nasłonecznieniem, a tym samym lepiej chroni budynek przed przegrzaniem się niż ta w ciemnych kolorach. Badania pokazują, że jasne elewacje (I grupa kolorystyczna) nagrzewają się do ok. 55°C, podczas gdy ich ciemne odpowiedniki – nawet do ponad 90°C!"
https://tower.prowly.com/260572-jak-chronic-hale-przemyslowe-przed-nadmiernym-nagrzewaniem
Oczywista. oczywistość, jasne kolory odbijają promieniowanie, ciemne absorbują.
 

Bigi45

Aktywny użytkownik
Reakcje
129 3 0
#62
A taka opinia z internetu
"Otulina z blachy stalowej pokrytej wysoce refleksyjną powłoką w jasnych barwach stanowi bardzo dobrą ochronę przed nadmiernym nasłonecznieniem, a tym samym lepiej chroni budynek przed przegrzaniem się niż ta w ciemnych kolorach. Badania pokazują, że jasne elewacje (I grupa kolorystyczna) nagrzewają się do ok. 55°C, podczas gdy ich ciemne odpowiedniki – nawet do ponad 90°C!"
https://tower.prowly.com/260572-jak-chronic-hale-przemyslowe-przed-nadmiernym-nagrzewaniem
To oznacza, że jesienią, zimą oraz wiosną mniej energii pójdzie na ogrzanie wagonów :). Sezon grzewczy w Polsce trwa znacznie dłuzej niż sezon na klimatyzację.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 8

Podobne wątki