• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Połączenie pętli

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.330 544 30
#2
Nie widać całego układu torów, ale przypuszczam, że jest tam pętla i dlatego robi się zwarcie. Konieczne jest zastosowanie tzw. modułu pętli, czyli specjalnego układu elektronicznego umożliwiającego takie połączenie torów. O szczegółach mogą powiedzieć koledzy, specjalizujący się w tych zagadnieniach, ale muszą do tego poznać pewne szczegóły tej konkretnej instalacji (przede wszystkim czy zasilanie i sterowanie jest tradycyjne, analogowe, czy cyfrowe (DCC).

Żeby dało się jeździć bez modułu pętli, trzeba byłoby najprawdopodobniej przebudować układ torowy.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
464 8 0
#3
Prawdopodobnie będzie potrzebny moduł pętli zwrotnej. Ale żeby mieć pewność, trzeba by zobaczyć cały plan układu torowego.

PS.
Kolega @Andrzej Harassek uprzedził mnie z odpowiedzią.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
4.447 175 19
#4
Ale jakie prawdopodobnie, kolega na tym torze zamienia tor prawy na lewy i dlatego jest zwarcie.
Hasło w gogle to moduł pętli zwrotnej i po kłopocie.
Zmieniam dla kolegi @Andrzej Harassek moją pomyłkę, chodzi nie o tor, a szynę. Teraz wszystko jasne dla Kolegi jest?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

Mosquito89

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#5
Tak to jest dwu torowa pętla tylko zdjęcia całości nie mogłem załadować bo za duże a tu mam być taki skrót koło zajezdni i zrobiła mi się pętla zwrotna. Sterowanie dcc
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.330 544 30
#7
Ale jakie prawdopodobnie, kolega na tym torze zamienia tor prawy na lewy i dlatego jest zwarcie.
Kolega jakieś bajki opowiada. Co to znaczy kolega na tym torze zamienia tor prawy na lewy? I dlaczego niby miałoby to powodować zwarcie? Z tego zdjęcia niczego nie można wnioskować, można najwyżej się czegoś domyślać. A że domysły były słuszne, potwierdził sam autor:
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
4.447 175 19
#10
To teraz pytanie, dlaczego ze zdjęcia niczego nie można wnioskować, bo ja wywnioskowałem ze ten tor pokazany przez kolegę powoduje zwarcie, a wniosek był poparty właśnie fotografią i problemem u kolegi.
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
4.447 175 19
#12
To teraz jak wezmiesz wagonik i pojedziesz nim, to zobaczysz, ze szyna lewa zamienia się na tym właśnie torze na prawą i odwrotnie i dlatego tam wystepuje zwarcie.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
464 8 0
#17
Podłączenie modułu pętli
IMG_20220809_215939_Easy-Resize-1.JPG
Tylko na tym odcinku nie może znaleźć się dłuższy skład z wagonami z oświetleniem.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
381 5 1
#19
Tu nie chodzi o wagony z oświetleniem. Wagony mają koła metalowe i jeśli skład będzie dłuższy niż odcinek zasilany przez moduł pętli to może się zdarzyć, że koła "zewrą" przerwy jednocześnie na obu końcach i układ "zgłupieje", ponieważ jego działanie opiera się na wykryciu zwarcia i dostosowania "biegunowości "zasilania na odcinku do "biegunowości" zasilania reszty układu torowego. Przy zwarciu jednoczesnym na obu końcach moduł nie będzie wstanie rozróżnić jak ma podać zasilanie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elektryka 8
Elektryka 50
Elektryka 10

Podobne wątki