• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Pm3 w H0

Reakcje
143 2 0
#1
Witam. Od pewnego czasu przymierzam się do budowy modelu parowozu PKP Pm3 w skali H0. Jako dawcę podwozia chciałbym wykorzystać uszkodzoną BR03 Fleischmann nr katalogowy 4104 (wiązary, koła i rama są kompletne). Mam świadomość, że dużo lepszą bazą pod budowę Pm3 jest parowóz BR03.10 firmy Roco. Nie zależy mi jednak, aby model w 100% odwzorowywał oryginał, mogą być pewne róznice wzgledem prawdziwej lokomotywy.

Czytając różne wątki na Forum stwierdziłem, że najlepiej będzie wykorzystać obudowę aerodynamiczną od parowozu BR03.10 Fleischmann 4171.
Czy ktoś miał większe doświadczenie z tego typu konwersją i mógłby się podzielić poradami jak np. odpowiednio obrobić i dopasować obudowę do podwozia?

Może ktoś z Was posiada taką obudowę Fleischmanna na sprzedaż, ew cały model?

Byłbym wdzięczny za odpowiedź :)

images (1).jpg
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
156 10 1
#2
Witam. Od pewnego czasu przymierzam się do budowy modelu parowozu PKP Pm3 w skali H0. Jako dawcę podwozia chciałbym wykorzystać uszkodzoną BR03 Fleischmann nr katalogowy 4104 (wiązary, koła i rama są kompletne). Mam świadomość, że dużo lepszą bazą pod budowę Pm3 jest parowóz BR03.10 firmy Roco. Nie zależy mi jednak, aby model w 100% odwzorowywał oryginał, mogą być pewne róznice wzgledem prawdziwej lokomotywy.

Czytając różne wątki na Forum stwierdziłem, że najlepiej będzie wykorzystać obudowę aerodynamiczną od parowozu BR03.10 Fleischmann 4171.
Czy ktoś miał większe doświadczenie z tego typu konwersją i mógłby się podzielić poradami jak np. odpowiednio obrobić i dopasować obudowę do podwozia?

Może ktoś z Was posiada taką obudowę Fleischmanna na sprzedaż, ew cały model?

Byłbym wdzięczny za odpowiedź :)

Zobacz załącznik 1145132
Sporo wartościowych wątków znajduje sie dalej niż na pierwszych 10 stronach "Tabor", a poniżej link do jednego z wielu obszernych wątków autoskich, ten jest od @FENIX :
Znajdziesz w nim informacje o modelach bazowych, o ich stopniu zgodnosci, kompromisach (rzadko u niego) zakresie konwersji no i oczywiście efekt finalny.
https://forum.modelarstwo.info/threads/konwersje-modeli-kaczajewo-br-52-na-ty2-br-03-na-pm2.6346/
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.296 602 30
#3
Mam świadomość, że dużo lepszą bazą pod budowę Pm3 jest parowóz BR03.10 firmy Roco. Nie zależy mi jednak, aby model w 100% odwzorowywał oryginał, mogą być pewne róznice wzgledem prawdziwej lokomotywy.
Podstawową różnicą jest to, że model Fleischmanna odwzorowuje parowóz BR 03 2-cylindrowy, natomiast Roco wersję BR 03.10 3-cylindrową, czyli taką, jaką był Pm3. W wyglądzie różnią się przede wszystkim innym położeniem przeciwwag na kołach osi wiązanych. Nowsze modele Roco mają też odwzorowany trzeci, wewnętrzny cylinder (starsze modele Roco tego nie mają), ale tego już tak bardzo z zewnątrz nie widać. Drugą różnicą jest ukłąd hamulcowy - w modelu Fleischmanna jest w wersji, jak w pierwszej i drugiej serii produkcyjnej prawdziwych 03, natomiast 03.10 - Pm3 miały hamulce takie, jat zwykłe 03 z ostatniej serii produkcyjnej. O innej średnicy kół przedniego wózka już nie wspominam...
 
OP
OP
Lxd2-465
Reakcje
143 2 0
#4
Dzięki wszystkim za pomoc. :) Na e-bayu widziałem trochę ofert z modelem BR03.10 nowego Roco, ale powiem szczerze trochę szkoda mi wydawać ponad 1000 zł na model, z którego i tak użyję tylko podwozie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 31
Tabor 44
Tabor 11
D
Tabor 73
Tabor 2

Podobne wątki