• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Planuje budowę makiety L

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
#24
tom_rybnik napisał(a):
Tylko nie wiem z jakich epok pochodzą moje loko ? Poszę mi powiedzieć
Ten pociąg "pospieszny" to czysta fikcja. Lokomotywa ma oznaczenia DR z IV epoki, ale nie jestem pewien, czy były rzeczywiście w takim malowaniu (zwykle na DR lokomotywy spalinowe były czerwone). Wagony to modernizowane w NRD stare wagony pasażerskie (tzw. Reko). "Schlafwagen" (z logo Mitropa, ale bez nazwy) to tak naprawdę wagon bezprzedziałowy z miejscami do siedzenia i o ile wiem, nigdy nie było takiego wagonu sypialnego. "Trans Europ Express" to sieć międzynarodowych połączeń ekspresowych w zachodniej Europie w III i IV epoce, ale enerdowskie wagony Reko nigdy nie były do tego używane. Zresztą modele nie mają żadnych oznaczeń zarządów kolejowych, więc nawet nie wiadomo, co mają udawać.

Pociąg osobowy z parowozem ma (b. uproszczone) oznaczenia DB z III epoki. Zwracam uwagę, że parowóz ma silnik na baterię 4,5 V i nie bardzo nadaje się do zasilania z normalnego zasilacza (12 V).
 
OP
OP
T

tom_rybnik

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#25
Andrzej Harassek napisał(a):
tom_rybnik napisał(a):
Tylko nie wiem z jakich epok pochodzą moje loko ? Poszę mi powiedzieć
Ten pociąg "pospieszny" to czysta fikcja. Lokomotywa ma oznaczenia DR z IV epoki, ale nie jestem pewien, czy były rzeczywiście w takim malowaniu (zwykle na DR lokomotywy spalinowe były czerwone). Wagony to modernizowane w NRD stare wagony pasażerskie (tzw. Reko). "Schlafwagen" (z logo Mitropa, ale bez nazwy) to tak naprawdę wagon bezprzedziałowy z miejscami do siedzenia i o ile wiem, nigdy nie było takiego wagonu sypialnego. "Trans Europ Express" to sieć międzynarodowych połączeń ekspresowych w zachodniej Europie w III i IV epoce, ale enerdowskie wagony Reko nigdy nie były do tego używane. Zresztą modele nie mają żadnych oznaczeń zarządów kolejowych, więc nawet nie wiadomo, co mają udawać.

Pociąg osobowy z parowozem ma (b. uproszczone) oznaczenia DB z III epoki. Zwracam uwagę, że parowóz ma silnik na baterię 4,5 V i nie bardzo nadaje się do zasilania z normalnego zasilacza (12 V).
 
OP
OP
T

tom_rybnik

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#26
Andrzej Harassek napisał(a):
tom_rybnik napisał(a):
Tylko nie wiem z jakich epok pochodzą moje loko ? Poszę mi powiedzieć
Ten pociąg "pospieszny" to czysta fikcja. Lokomotywa ma oznaczenia DR z IV epoki, ale nie jestem pewien, czy były rzeczywiście w takim malowaniu (zwykle na DR lokomotywy spalinowe były czerwone). Wagony to modernizowane w NRD stare wagony pasażerskie (tzw. Reko). "Schlafwagen" (z logo Mitropa, ale bez nazwy) to tak naprawdę wagon bezprzedziałowy z miejscami do siedzenia i o ile wiem, nigdy nie było takiego wagonu sypialnego. "Trans Europ Express" to sieć międzynarodowych połączeń ekspresowych w zachodniej Europie w III i IV epoce, ale enerdowskie wagony Reko nigdy nie były do tego używane. Zresztą modele nie mają żadnych oznaczeń zarządów kolejowych, więc nawet nie wiadomo, co mają udawać.

Pociąg osobowy z parowozem ma (b. uproszczone) oznaczenia DB z III epoki. Zwracam uwagę, że parowóz ma silnik na baterię 4,5 V i nie bardzo nadaje się do zasilania z normalnego zasilacza (12 V).
Dzieki za odpowiedz:)
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
388 1 0
#28
Andrzej Harassek napisał(a):
Pociąg osobowy z parowozem ma (b. uproszczone) oznaczenia DB z III epoki. Zwracam uwagę, że parowóz ma silnik na baterię 4,5 V i nie bardzo nadaje się do zasilania z normalnego zasilacza (12 V).
Zdecydowana pomyłka - ta lokomotywka-zabawka to typowy produkt piko dodawany do zestawów startowych od X lat. Mam taką samą, jeszcze starszą wersję tej zabawki - Tam nie ma żadnej baterii! Odbiór prądu jest z szyn.

http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=464&<osCsid>

Na drugim zdjęciu w linku widac wyraźnie - jest zasilacz.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
#29
Ja nie napisałem, że bateria jest w środku lokomotywy, tylko, że ma silnik przystosowany do zasilania z baterii. Może faktycznie obecnie są tam montowane silniki na napięcie 12 V (choć wątpię, ciekaw jestem, jakie napięcie daje ten zasilacz?), ale dawniej te dziecinne zestawy miały regulator jazdy z miejscem na baterie. A sama lokomotywa oczywiście zawsze była zasilana przez szyny.
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
388 1 0
#30
Mój "modelik" z lat 90' spokojnie jeździ, kiedy w torach płynie 13V DC. Oczywiście w analogu (Czyli w torze jest 0 - 13V). I jest to stare PIKO. Niestety nie posiadam oryginalnego zasilacza, więc nie odniosę się do zdania o miejscu na baterię. To co posiadam to produkt Made in Slovenia, czyli Mehano.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.856 525 30
#31
Mówimy o zestawach Piko, tam były dawniej zasilacze na baterie. Sam taki miałem jako dziecko (czyli prawie pół wieku temu). Jeszcze w latach osiemdziesiątych XX wieku Piko miały takie zasilacze. Przy zasilaniu 12 V lokomotywka jeździła jak szalona. Jeżeli teraz są tam silniki na 12 V, to przepraszam za zamieszanie, nie interesowałem się ostatnio takimi zestawami. Tak czy tak, nie jest to model, który można polecić prawdziwemu modelarzowi.
 
OP
OP
T

tom_rybnik

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#33
Andrzej Harassek napisał(a):
Mówimy o zestawach Piko, tam były dawniej zasilacze na baterie. Sam taki miałem jako dziecko (czyli prawie pół wieku temu). Jeszcze w latach osiemdziesiątych XX wieku Piko miały takie zasilacze. Przy zasilaniu 12 V lokomotywka jeździła jak szalona. Jeżeli teraz są tam silniki na 12 V, to przepraszam za zamieszanie, nie interesowałem się ostatnio takimi zestawami. Tak czy tak, nie jest to model, który można polecić prawdziwemu modelarzowi.
Można to jakoś sprawdzić ile Volt ma silniczek :?:
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.741 52 5
#36
Jeśli chodzi Ci o tabor, to w internetowych katalogach producentów, bądź na allegro wpisujesz rodzaj taboru i epokę ...i wyszukujesz :)
Jeśli zaś chodzi o otoczenie i infrastrukturę, to koledzy bardziej doświadczeni pewnie coś podpowiedzą.
 
OP
OP
T

tom_rybnik

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#37
Kris napisał(a):
Jeśli chodzi Ci o tabor, to w internetowych katalogach producentów, bądź na allegro wpisujesz rodzaj taboru i epokę ...i wyszukujesz :)
Jeśli zaś chodzi o otoczenie i infrastrukturę, to koledzy bardziej doświadczeni pewnie coś podpowiedzą.
Dzięki ;)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.741 52 5
#39
wydaje mi sie ze ten peron bedzie zbyt krótki dla tych wagonów co na foto pokazales;]

Niekoniecznie - jeśli zrobi go po zewnętrznej :)
 

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
14 0 0
#40
tom_rybnik, , ja bym dodał linie dwutorową będzie więcej zabawy. Masz 2m na 1,5m masz dużo możliwości jeszcze. Taki układ szybko Ci się znudzi.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 5
Planuję 5
Planuję 20
Planuję 11
Planuję 95

Podobne wątki