• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Planuję do końca 2015r.

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
920 60 10
#1
Po kilku miesiącach badania cierpliwości Żony, mierzenia miejsc docelowych, sprawdzania możliwości finansowych i ogólnego wkurzania bliskiego otoczenia wyszło mi, że:
1. maksymalna powierzchnia to 2,50 x 1,25 m, czyli osb lub mdf lub sklejka, dzielona na pół bo tort musi być dzielony i chowalny,
2. dwa tory, jeden pasażerski (żółty) i jeden towarowy (czerwony) plus bocznice, być może tor zółty od północnej strony makiety pójdzie w nasypie,
3. koszt ok. 300zł/m-c,
4. czas realizacji ok. roku,
5. sterowanie osprzętem mechaniczno/cyfrowe,
6. sterowanie pociągami cyfrowe.

Tyle na wstępie, tory mam skompletowane w 70%.

plan_realizacja.jpg


Proszę o opinie i wskazówki.

Bo trzeba zacząć jeździć nie tylko na stole i podłodze.

20141015_153219.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#3
Warto pomyśleć o dwóch okręgach, po których mogą jednocześnie jeździć dwa pociągi, ale połączonych ze sobą tak, by dało się przejechać z jednego okręgu na drugi i z powrotem. Wzorów na forum jest dość.

A jak należy rozumieć takie stwierdzenie?
sterowanie osprzętem mechaniczno/cyfrowe
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#5
A co w tym jest mechanicznego? Poza elektrycznie napędzanym mechanizmem przestawiania zwrotnicy, oczywiście. A przy sterowaniu cyfrowym przestawianie też jest elektryczne, więc przy przejściu na cyfrę nie rezygnowałbym z napędów elektrycznych.:p
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#7
Ja zrobiłbym inaczej, odwróciłbym kierunek połączeń torów głównych i połączyłbym jeden z dolnych torów z torem szlakowym. W ten sposób mamy jeden tor główny dodatkowy, na który można wjechać z obu kierunków.
plan_realizacja_v.2.jpg
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#9
Nie, nie taki, a właściwie niezupełnie taki. Popatrz dokładnie na układ narysowany przez Pana Andrzeja i spróbuj rozrysować projekt dokładnie wg. Jego sugestii.
Zwróć uwagę na to gdzie powinny być rozjazdy. Trzeba je umiejscowić w taki sposób, żeby można było prawidłowo ustawiać przebiegi przy jednoczesnym osiągnięciu maksymalnej możliwej długości torów.
Zobacz jakie są różnice pomiędzy Twoim rysunkiem, a rysunkiem Pana Andrzeja. Wierz mi, że są to BARDZO DUŻE różnice.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#10
Zacytuję samego siebie, podkreślając moje najważniejsze założenie, którego układ kolegi Przemka nie spełnia, dla całkowitej jasności dodam jeszcze słowa na czerwono:
W ten sposób mamy jeden tor główny dodatkowy, na który można wjechać i wyjechać z obu kierunków
 
OP
OP
przemek tabisz

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
920 60 10
#14
Muszę liczyć możliwości finansowe i na taką rozrzutność mnie nie stać. Bo oprócz torta muszę myśleć o zakupie sterowania cyfrowego, dekoderów i części taboru.
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#15
A ja przede wszystkim dokładnie rozrysowałbym propozycje Pana Andrzeja. To co narysowałeś ma niewiele z nią wspólnego.
Popatrz dobrze na to:
Ja zrobiłbym inaczej, odwróciłbym kierunek połączeń torów głównych i połączyłbym jeden z dolnych torów z torem szlakowym. W ten sposób mamy jeden tor główny dodatkowy, na który można wjechać z obu kierunków.
Zobacz załącznik 245287
i nic nie kombinuj tylko narysuj.
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#17
Brawo, teraz już prawie dobrze. Jeszcze tylko wyrzuć rozjazdy zaznaczone na czarno (zbędne, nic nie dają, szkoda kasy) i będzie cacy:). Zyskasz więcej miejsca na ewentualne perony - będą mogły być dłuższe. Jeśli juz masz te rozjazdy to rozbuduj część "zieloną".
plan.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.646 519 30
#18
Brawo, teraz już prawie dobrze.
"Prawie" robi (tu dużą) różnicę. Proszę porównać prawą stronę na moim rysunku i w ostatniej wersji kolegi Przemka: w tym ostatnim wariancie pociąg jadący zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara wewnętrznym (żółtym) torem nie ma szans na wjazd z prawej strony na tor główny dodatkowy, zaznaczony kolorem niebieskim. Proponuję proste ćwiczenie: pojechać palcem po rysunku tak, jak chciałoby się jeździć pociągami i sprawdzić, czy wszystkie te jazdy są możliwe.:p
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 5
Planuję 5
Planuję 20
Planuję 11
Planuję 95

Podobne wątki