• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ST44

JSz

Aktywny użytkownik
Reakcje
241 14 0
Tak mi zaświtało przy okazji oglądania M62 MÁV, że PIKO mogłoby wyprodukować ST44-001 do 004 ma bazie modelu PIKO 52961.
Pierwotnie te cztery lokomotywa miały podobno trafić na Węgry, lecz znalazły się w Polsce. Oczywiście chodzi o ep.III.
Co o tym sądzicie?
Zobacz załącznik 1150086 Zobacz załącznik 1150087 Zobacz załącznik 1150088
Przyjrzyj się rozmieszczeniu puzonów na dachu naszej jedynki i na dachu tego Węgra z dość wysokim numerem, a będziesz miał odpowiedź dlaczego Piko nie wydało naszych pierwszych czterech i niskich numerów węgierskich beztłumikowców ( brak formy na takie modele).
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
217 11 1
Przyjrzyj się rozmieszczeniu puzonów na dachu naszej jedynki i na dachu tego Węgra z dość wysokim numerem, a będziesz miał odpowiedź dlaczego Piko nie wydało naszych pierwszych czterech i niskich numerów węgierskich beztłumikowców ( brak formy na takie modele).
Masz na myśli syreny? Przecież to nie są rangi niezgodności formy do oryginału który zdecydowałby o wydaniu bądź nie.
W piętrowych Bohunach PolRegio zaokrąglone ramy okien w formie nie były nawet przeszkodą.
 

JSz

Aktywny użytkownik
Reakcje
241 14 0
Masz na myśli syreny? Przecież to nie są rangi niezgodności formy do oryginału który zdecydowałby o wydaniu bądź nie.
W piętrowych Bohunach PolRegio zaokrąglone ramy okien w formie nie były nawet przeszkodą.
Tak mam na myśli pięknie brzmiące oczywiście w tandemie żeliwne i strasznie ciężkie syreny pneumatyczne montowane fabrycznie przez zakłady w Ługańsku, które pierwszych egzemplarz były umieszczone nad kabinami maszynisty. Uwierz mi rozmawiałem jakiś czas temu z autorem jednego z modeli ST44 , który tak jak i ja chciałby żeby został wydany któryś z pierwszej czwórki naszych beztłumikowców, jednak producent podobno stwierdził że nie ma formy dachu na taki model i go nie wyda.
To że Bohuny Regiopolu zostały wydane w wersji niezgodnej nie jest wyznacznikiem że inne modele mają być byle jak odwzorowane, wiem szkoda że producent poszedł po najniższej linii oporu ale cóż zrobić.
 

JSz

Aktywny użytkownik
Reakcje
241 14 0
ROCO jakoś nie miało skrupułów wydając ST44-003 z trąbkami w niewłaściwym miejscu. Podejrzewam, że mało kto w 2007 roku zwrócił na to uwagę.
Zobacz załącznik 1150240
W 2007 roku to każdy się cieszył że mógł kupić model Gagarina w wersji PKP ( ja między innymi ze względu na złe umieszczenie puzonów nie zakupiłem tego modelu, jednak po latach trochę żałuję bo nie zanosi się żeby któraś z firm miała w planach wydanie Węgierskich i Polskich M62, z pierwszych dostaw, nad czym osobiście ubolewam bo i madziara i naszego z chęcią bym przygarnął).
 

saabal

Aktywny użytkownik
Reakcje
217 11 1
Tak mam na myśli pięknie brzmiące oczywiście w tandemie żeliwne i strasznie ciężkie syreny pneumatyczne montowane fabrycznie przez zakłady w Ługańsku, które pierwszych egzemplarz były umieszczone nad kabinami maszynisty. Uwierz mi rozmawiałem jakiś czas temu z autorem jednego z modeli ST44 , który tak jak i ja chciałby żeby został wydany któryś z pierwszej czwórki naszych beztłumikowców, jednak producent podobno stwierdził że nie ma formy dachu na taki model i go nie wyda.
To że Bohuny Regiopolu zostały wydane w wersji niezgodnej nie jest wyznacznikiem że inne modele mają być byle jak odwzorowane, wiem szkoda że producent poszedł po najniższej linii oporu ale cóż zrobić.
Nie miałem na celu udowadnianie, że taki powód nie jest prawdziwy, jeśli tak odebraleś to przepraszam.
Może coś w tym być, że niezgodności w modelu za 1000 to inna ranga niezgodności niż w modelu wagonu dedykowanego głównie do zestawów startowych.
ROCO jakoś nie miało skrupułów wydając ST44-003 z trąbkami w niewłaściwym miejscu. Podejrzewam, że mało kto w 2007 roku zwrócił na to uwagę.
Zobacz załącznik 1150240
ROCO w 2007 strasznie wymijająco traktowało tabor PKP, a poza tym 18 lat to przepaść.
Ale mam ten model z 2 ręki, jest urokliwy.
 

Podobne wątki