• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Piko 55422/55423 - Rozjazd łukowy BWL-R2/R3 i BWR-R2/R3 poprawka - lekarstwo na wykolejenia

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#1
Nowa lokomotywa Roco, jadąc zestawem z oponami w kierunku na iglicę rozjazdu BWL i BWR, wielokrotnie ulegała wykolejeniu.
20210510_143959c.jpg

Poprawka sprowadza się do wyostrzenia iglicy.
20210510_144600c.jpg

Po wyostrzeniu:
20210510_150317c.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.419 463 29
#2
Nowa lokomotywa Roco, jadąc zestawem z oponami w kierunku na iglicę rozjazdu
A może kolega @jezyzie napisać, o jaki konkretnie model chodzi i co to jest "zestaw z oponami"? Nawiasem mówiąc, trochę dziwne jest dla nie wykolejanie się lokomotywy na rozjeździe, ale prawa iglica rozjazdu na zdjęciach wydaje się za bardzo "wyprostowana": sam koniec odchodzi od opornicy pod dość dużym kątem, może to jest przyczyna problemu? Oczywiście zaostrzenie iglicy może pomoc, ale nie powinno to być konieczne do normalnej jazdy.
 

ogi76

Użytkownik
Reakcje
111 10 0
#3
Miałem ostatnio taki problem z rozjazdami Roco Line 42571. W tych rozjazdach iglica była za gruba i za wysoka.
Po spiłowaniu problem ustąpił. Z całą pewnością problemem nie było niewłaściwe ukształtowanie iglicy a jej grubość na końcu.
Mam 2 sztuki tych rozjazdów i w obydwu musiałem piłować.
W innych rozjazdach (mam kilkanaście sztuk) problem nie występuje - iglice są wyraźnie cieńsze na końcu.
Co ciekawe lokomotywy Piko jeździły po tych rozjazdach prawidłowo, Roco już nie a najgorzej było z parowozami - wykolejenie za każdym razem.
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#4
Problem dotyczył rozjazdów i lokomotywy posiadającej jako pierwszy zestaw kołowy z gumkami przyczepnościowymi Roco 141161:
141161 Radsatz m.2 Haftringen+Zahnrad wg. wykazu z:
https://www.roco.cc/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=71948
Lokomotywy:
https://www.roco.cc/en/product/247109-0-0-0-0-0-0-002002-0/products.html
Ten sam problem wystąpił w przypadku jednostki z märklin my world ice 29200, również z gumkami przyczepnościowymi..
I jeszcze jedna obserwacja: w Piko SM42 gumka przyczepnościowa jest jedna i na zestawie kołowym drugim.
W Roco są dwie na zestawie kołowym pierwszym. Ponadto mają większą średnicę aniżeli koło bez gumki. W związku z czym mniejsze jest obrzeże.
Jednak nie ma wątpliwości, że rozjazdy Piko należało poprawić.
20210510_233230c.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.419 463 29
#5
Przyznam, że nie sprawdzałem wszystkich swoich lokomotyw, ale jakoś nie kojarzę, żeby miały gumki na kołach skrajnych zestawów. A już na pewno koło z gumką nie powinno mieć większej średnicy, niż pozostałe koła. Koła, przeznaczone do gumek, mają podtoczone rowki na powierzchni tocznej tak, by po pierwsze, guma nie zsuwała się, a po drugie, właśnie by średnica koła była zachowana. Co oczywiście nie zmienia faktu, że iglice być może wymagają poprawek, choć tak być nie powinno.
 
OP
OP
jezyzie

jezyzie

Znany użytkownik
Reakcje
548 13 0
#6
Gumki przyczepnościowe, od samego początku nie podobałymi mi się, więc też zostały wymienione.
20210511_111908c.jpg

Jako uzupełnienie przedstawiam zdjęcia rozjazdów firm Marklin
20210511_094842c.jpg

i Mehano.
20210511_095034c.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.419 463 29
#7
Ja bym jeszcze zamienił, o ile się da, zestawy kołowe tak, żeby gumki były od środka lokomotywy, a nie na czole.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2
Tabor 18
Tabor 33
Tabor 7
Tabor 4

Podobne wątki