Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Ale nadal ten wydrukowany projekt można "uratować'. Trzeba naciąć bardzo lekko miejsca łączenia drewna z cegłami. Tak żeby tam była lekka szpara (0,2 mm). Oryginalnie też jest tak ponieważ cegły nie zawsze dolegają super szczelnie do konstrukcji drewnianej. No i teraz malowanie (bez okien - bo te to oddzielny temat). Malujesz murki (cegła czerwona, zaprawa biała) - na ten czas nic nie oklejasz. No i jak już masz malnięte murki (po całkowitym wyschnięciu min. 24h) - to teraz zakrywasz wszystko taśmą papierową (może być Tamiya). Po dokładnym oklejeniu delikatnie jedziesz nożykiem (super ostrym) wzdłuż konstrukcji drewnianej dokładnie po liniach uprzednio 'naciętych". Zdejmujesz taśmę z konstrukcji drewnianej i ją malujesz albo aerografem bardzo cienkim strumieniem albo pędzlem prawie na sucho. Chodzi o to żeby nie zalać potencjalnie murku (szczelin między cegłami).
Ale nadal ten wydrukowany projekt można "uratować'. Trzeba naciąć bardzo lekko miejsca łączenia drewna z cegłami. Tak żeby tam była lekka szpara (0,2 mm).
Już na etapie projektowania zrobiłem takie szczeliny szerokości dokładnie 0,23mm właśnie by łatwiej odciąć belki od reszty mury Ale robię kolejną wersję z wgłębieniami 0,5mm zamiast belek i bez okien (okna osobne się właśnie drukują). Z oknami o tyle fajnie może być, że z białej żywicy się finalnie będzie drukować. Zastanawiam się czy można te żywice do druku pigmentem barwić, to bryłę bym w kolorze cegły drukował (wersja dla leniwych)
Nie wiem jakiej firmy masz żywice. Anycubic ma różne kolory do barwienia swoich żywic. Ale według mnie nic nie zastąpi malowania. Obiekt niepomalowany, nawet różokolorowy będzie wyglądał "plastikowo".
Nie wiem jakiej firmy masz żywice. Anycubic ma różne kolory do barwienia swoich żywic. Ale według mnie nic nie zastąpi malowania. Obiekt niepomalowany, nawet różokolorowy będzie wyglądał "plastikowo".
Wiem, zwłaszcza że tu czerwona cegła musi być jeszcze pobielona, ale ciekaw jestem jak by barwniki zadziałały i nie do finalnego modelu, ale tylko do szybkiej wizualizacji zaraz po wydrukowaniu (i ewentualnie dla leniwych modelarzy). A czerwonych żywic Anycubic nie widziałem - używam teraz Water-Wash Resin, bo już miałem dość płukania w izopropanolu )).
Water wash są fajne bo nie masz zapachu izopropanolu. Ale mogą być bardziej niebezpieczne dla naszych organizmów. Najlepszym sposobem na standardowe żywice (myte izopropanolem) jest używanie maski z filtrami węglowymi.
z dachem mam problem - wygina się na kształt dachu pagody. Nie wiem czy to wina żywicy (water-wash), czy zwyczajnie jest zbyt duży - zajmuje prawie całe pole druku. Spróbuję na standardowej wydrukować - ciekawe czy coś to pomoże.
W sumie widzę że jeden dach, który utwardziłem przed usunięciem podpór jest dość prosty. To chyba dobry trop, tylko delikatniej trzeba podpory usuwać bo uszkodziłem kilka belek więźby, ale już je wzmocniłem, więc kolejny powinien wyjść dobrze.
Chyba rozwiązałem problem z wyginaniem się dachu. Mocuję go do dwóch płytek stalowych, tak by połacie miały idealne płaszczyzny i utwardzam na słońcu. Próba wypadła pomyślnie i po takim utwardzeniu dach zachowuje geometrię.
Kolejny próbny wydruk już z prostym dachem i osobnymi oknami. Jeszcze kilka poprawek zrobię. Wgłębienia na belki w murze spokojnie można farbą wypełnić, więc nie trzeba dodatkowych wkładek z forniru czy drukowanych.
Chwilowo jestem poza domem i dostępu do drukarki nie mam, ale prace projektowe trwają Dorobiłem drzwi wewnętrzne, okienka w piwnicy i zejście do piwnicy/kotłowni jako osobny opcjonalny element wymagający zagłębienia w makiecie/dioramie. Poznałem też gościa, który ma cały pulpit sterujący nastawni, która mieściła się w tym budynku, więc jest szansa, że znajdzie się w środku
Dodałem kraty na oknach zewnętrznych pomieszczenia kasowego i siatkę w drzwiach wewnętrznych. Kraty powinny wyjść w druku, ale siatki nie jestem pewien Zobaczymy w weekend.
Dziś przedłużyłem w dół mury i zrobiłem wpust w który wsunie się moduł zejścia do kotłowni. Dodatkowo poprawiłem cegły w murach i dodałem warstwy wiążące (rzędy z widocznymi połówkami cegieł) oraz pionowe połówki pod belkami. Będzie bardziej zbliżone do realnego wyglądu. Na screenie zejście do piwnicy (na razie niekompletne) częściowo wsunięte w bryłę budynku