• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Peco (N) code 55 vs Kato N dla TTm

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
5.004 33 0
#2
Cześć @daromaro co chciałbyś wiedzieć na temat tych torów ??
Używałem kiedyś PECO, a teraz używam KATO N/Tillig TT.
Do czego chcesz stosować i jak je użytkować.
Ze swoich doświadczeń powiem że jakościowo tory PECO są świetne. Wizualnie z zewnątrz wyglądają rewelacyjnie. Nadają się na wszelakiego rodzaju dioramy i makiety na wysoki połysk.
Jeśli chodzi zaś o Kato to są one bardziej szpetne. Przewidziane do rozkładania i składania na podłodze. Mają większy profil i zapewne dużo bardziej to razi w oczy.
Oba systemy mają rozjazdy.
Te od Peco są takimi zamkami/sprężynkami. Trzeba przerzucić ręcznie lub napędem. Nigdy mi nie sprawiały problemów. Jest kilka typów rozjazdów - długie/krótkie/łukowe.
Tory Kato mają ograniczenie tylko do rozjazdów długich i krótkich. Ich zaleta jest wbudowany seryjny napęd elektyczny..no ale wizualnie są tragicznie.

System Kato sam w sobie jest świetny. Łatwe łączenie i rozpinanie. System ten został przejęty przez Tilliga. Dokładnie używają tych samych złączek. Używam teraz tego na swojej makiecie w garażu.

Swego czasu Peco kupowałem u Petra z Czech na giełdzie w Sosnowcu/Katowicach. Zawsze ściągnął i było dobrze. To była przynajmniej z 10 lat temu, gdy nikt nie słyszał o tych torach specjalnie w PL., Nie wiem jak jest teraz z ich dostępnością.
Tory Kato kupowałem na Conradzie polskim. Też nie było porblemu.

Jeśli chcesz mogę ci podesłać jakiś ścinki torów PECO i Kato to sobie sam ocenisz je na żywca, jeśli nigdy tego nie widziałeś w realu.

pozdrawiam
Szymon.
 
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.698 124 86
#3
@pado dziękuje za zainteresowanie tematem i wyczerpujący opis. Znalazłem swoje Peco SL300f (flex) i SL388f (rozjazd prawy) oba - N code 55. Wyglądają całkiem nieźle. Mam taki pomysł na TTm i właśnie do tego potrzebne są mi tory od eNki. W Kato nie podoba mi się to podtorze z pseudo podsypką. Znalazłem 'czystego' flexa (Kato 7078024). Niestety reszta jest chyba tylko na przymontowanym podtorzu. A to już nie mój klimat.

Reasumując - zostane przy Peco, które jeszcze można nabyć tu i ówdzie.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
daromaro

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.698 124 86
#6
Te 9 € za 70-80 cm to bym dał. Ale za 20 cm? Kogoś lekko pogiełło. Ja potrzebuję około 5,0 m (250 € - to jakieś 1000 PLN). Rozjazdy tanie nie są (52 €) ale to w miarę rozsądna cena (2x drożej niż Peco). 6-7 rozjazdów... Ogółem około 614 € - 2600 PLN za całość torów. Teraz do tego skrzynki i reszta bibelotów... Zważywszy, że taki projekt robi się na kilka lat... Może warto...

Aktualnie czekam na lokomotywy (NZ120) z Nju Ziland ;). Będę się zastanawiał jak przyjdą...
 
Ostatnio edytowane: