• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Parowozowy hyde park (ale tylko nasze koleje i bez czasów współczesnych)

vitasem

Aktywny użytkownik
Reakcje
140 9 0
Mam prośbę do kolegów może ktoś se orientuje jaki jest opis na budce parowozu Okl2-27.
Pierwszy wiersz to na pewno DOKP Katowice
Drugi: ? Nazwisko maszynisty?
77b9306533.jpg

Trzeci: Par Jaworzno -Szczakowa ?
Zdjęcie pochodzi z 1962 roku.
 
Reakcje
56 0 0
Czy mógłbymm prosić szanownych Kolegów o nakierowanie mnie na odpowiedni trop poszukiwań naszych kolei z regionu Polski północno-wschodniej. Interesuje mnie epoka I i II. Nie chodzi mi oczywiście o gotowe materiały ale o trop do samodzielnych i pewnie mozolnych poszukiwań (w czym tkwi cała przyjemność). Początek jest jednak ważny, by nie kręcić sie w kółko :) Interesują mnie pozycje książkowe opisujące kolej w Suwałkach, Raczkach (stacja graniczna) i sąsiednich Prusach (Olecko, Gołdap, Ełk). Będę bardzo wdzięczny za jakikolwiek ślad.
 

vitasem

Aktywny użytkownik
Reakcje
140 9 0

koland

Aktywny użytkownik
Reakcje
499 1 0
To właśnie ten wykaz, który udostępnił kolega Groch, uzupełniając wrzucam kasacje. Artykuł jest w Świat kolei wydanie 2000r numer 6

1554635745525.png


Oprócz świetnego artykułu OKl2 można zobaczyć na żywo w promocyjnym filmie Tony Priussena
 
Reakcje
11 1 0
Niedawno stałem się posiadaczem modelu parowozu Tki3-174, jest to konwersja wykonana na bazie modelu parowozu BR91 produkcji Hruska/Permot. Ma on przedstawiać model parowozu przydzielonego do Parowozowni w Tarnowskich Górach (DOKP Katowice). Próbowałem odszukać zdjęcia tej lokomotywy i informacje o przebiegu służby, ale niczego nie znalazłem. Dlatego proszę o pomoc Kolegów, może ktoś zetknął sie z informacjami na jego temat.
 

ministerek

Aktywny użytkownik
Reakcje
278 10 2
Niedawno stałem się posiadaczem modelu parowozu Tki3-174, jest to konwersja wykonana na bazie modelu parowozu BR91 produkcji Hruska/Permot. Ma on przedstawiać model parowozu przydzielonego do Parowozowni w Tarnowskich Górach (DOKP Katowice). Próbowałem odszukać zdjęcia tej lokomotywy i informacje o przebiegu służby, ale niczego nie znalazłem. Dlatego proszę o pomoc Kolegów, może ktoś zetknął sie z informacjami na jego temat.
O&K 1906r, nr fabryczny 1810
1. 7353 Saarbrücken/Trier
2. RBD Hamburg / Bw Hamburg Berliner Tor
3. RBD Oppeln / Bw Myslovitz
4. RBD Osten od 02. 1943 r.
...
5. Skasowany 30. 12. 1966 r - Poznań Główny

Pewnie najbardziej interesują Cię te "..."
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
O&K 1906r, nr fabryczny 1810
5. Skasowany 30. 12. 1966 r - Poznań Główny
Czy aby napewno???? W moich zapisach nie jest 1810/06, ale 4602/11, no i jakoby, że wyszedł z innej fabryki, nie O&K.
Nie wykluczone, że ostatnie dni służby TKi3-174 były z przydziałem do MD Poznań. Wg danych, jakie posiadam parowóz ten po 1945 cały czas był w Dyr. Katowice. Po naprawie w 1946 roku przydzielono go do MD Racibórz. Na początku lat 50-tych trafia do MD Rybnik/MDp Orzesze, potem do MD Katowice. W 1963 pracował w Cementowni Goleszów (01.1963), po czym znów wrócił do katowickiej parowozowni. Od 1965 figuruje na stanie parowozowni w Czechowicach Dziedzicach, skasowany 30.12.1966. Niewykluczone, że pracował i w Tarnowskich Górach, co wynikało z posta kolegi bob4tena. Zatem - kto ma bardziej precyzyjne dane, niech pisze. Pozdrawiam.
 
Reakcje
11 1 0
Właśnie "-". Ciekawi mnie czy parowóz miał w swoim życiorysie przydział do par. Tarnowskie Góry, a jego zdjęcie - jeżeli takie istnieją, pozwoli stwierdzić czy wygląd modelu odpowiada oryginałowi czy jest raczej swobodną wizją. Informację o Tarnowskich Górach dostałem od poprzedniego właściciela modelu.
Model wygląda tak:
01.jpg

02.jpg

Autorem konwersji jest p. Mariusz Mróz.
 

axer1970

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
Ciekawi mnie czy parowóz miał w swoim życiorysie przydział do par. Tarnowskie Góry
Wiemy już, że parowóz ten niemal cały czas pracował na Śląsku. Informacje o przydziałach były zbierane w miarę dokładnie. W miarę.... bo wiadomo - z tego co wtedy autorowi tych zapisów udało się zdobyć, to i teraz mamy. Nie znaczy to, że udało się dojść do wszystkiego. Nie jest wykluczone, że w międzyczasie ten parowóz był na stanie parowozowni w Tarnowskich Górach. Nie wiemy kiedy z Raciborza trafił do MDp Orzesze i czy stamtąd napewno od razu przydzielono go do Katowic. Może przedtem właśnie był w Tarnowskich Górach? Są tu koledzy co w tematach parowozów wiedzą więcej niż ja, być może oni wiedzą coś i w temacie faktu służby TKi3-174 w tarnogórskiej parowozowni? Może więc ktoś coś podpowie?:)
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
5.603 454 99
Fajne fotki z jednego powodu. Z tego co czytałem te parowozy to "mutacja" z dwóch maszyn - podwozie z Ok22 z założonym kotłem parowozu Tr203... Myślałem zgodnie z tym co czytałem w necie, że było tego raptem dwa egzemplarze Ok55-1 i Ok55-2 ale tu widzę nr 3... :) No proszę jaka odkrywkowa niespodzianka.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.323 602 30
te parowozy to "mutacja" z dwóch maszyn
Raczej "hybryda" dwóch lokomotyw. Ok55-3 był trochę inny, miał nowy kocioł i daleko zmodyfikowane podwozie, z niezbyt popularnym w Europie, a w Polsce zupełnie wyjątkowym przednim wózkiem z zewnętrznymi łożyskami osiowymi. A w internecie jest informacja o wszystkich trzech: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ok55
 

Podobne wątki