• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Park maszynowy w PGR-ach

OP
OP
pawelpod00
Reakcje
155 1 0
#22
Za oknem mróz i śnieg, więc trzeba coś poskładać. Przecież tyle sprzętów musi coś ciągać. Na pierwszy strzał idzie kilka ursusów od naszego kolegi Daniela. Jak zawsze wykonanie na najwyższym poziomie. Modele są z odzysku więc trzeba troszkę nad nimi popracować ale da się z tego nie jedną sztukę wykonać. Uważam, że złomu nigdy się nie wywala!!! Są tutaj modele takie jak C360, C 355, C330 plus C4011. Ursusy zostaną jeszcze wyposażone w kabiny. Między ursusami znajduje się ursus c360 nie wiem czyjej produkcji dostałem go kiedyś w gratisie. Ursus bardzo słaby ale uważam, że i z takiego słabego modelu można jeszcze coś wycisnąć dzięki zastosowaniu części od Daniela zaczyna on jakoś wyglądać
20231207_201327.jpg
20231207_201528.jpg
20231207_201549.jpg
 
OP
OP
pawelpod00
Reakcje
155 1 0
#23
Ponieważ mam bzika na punkcie Ursusów no to musze mieć w swoich zbiorach Ursusy wszystkich producentów. Na drugi strzał idą Ursusy od Nano. No i tutaj chyba warto się trochę rozpisać chyba tego jeszcze nikt nie zrobił a szkoda. Niby taka mega jakość i odwzorowanie detalu jak zapewnia producent. Szkoda tylko że tylko na jakości się skończyło. Tego nie można mu zaprzeczyć brak jakich kolwiek śladów po drukarce. Szkoda bardzo wielka szkoda, że kolega nie słuchał rad odnośnie tych modeli bo co do detalu to można się tu sprzeczać. Najbardziej porażające jest to że modele posiadają niezliczoną ilość błędów o których producent był informowany. Szkoda, że model by robiony ze zdjęć i planu który jest w Internecie a posiada on błędy. Stwierdziłem, że podzielę się z wami moimi uwagami co do tych modeli. To że one bryły nie trzymają czy też poszczególne części skali to jedno ale są błędy Tutaj takie o których no trzeba powiedzieć

20231207_205912.jpg
20231207_212754.jpg


Zacznijmy od kultowego pierwszego polskiego ciężkiego Ursusa C385 który bardzo przypomina nam Zetora 8011 ponieważ Ursus nawiązał współprace z Zetorem i nasz Ursus to tak naprawdę Zetor 8011 z licznymi zmianami. Silnik ten co jest u Nano to nie jest silnik z Ursusa a z Zetora 8011 taki dokładnie korpus silnika z tymi owalnymi. Tylko w początkowych latach produkcji znajdował się ten silnik potem zmieniono go na polski silnik zwiększając moc z 76KM do 82KM. Zostańmy chwile przy silniku chłodnica to tutaj jakiś kawałek prostokąta nie wiem co miał autor na myśli plus jakiś mały filtr powietrza za nisko umiejscowiony. Co do detalu silnika no to nie poszalał tutaj z detalem. Rama traktora trzymająca silnik i skrzynie no hmm ona tak nie kończy się. Powinna wchodzić pod kabinę kończąc się uchwytem z gumowym amortyzatorem na której jest zamontowana kabina
20231207_210907.jpg


Korpus jaki powinien posiadać Ursus C385
398411031_3484727958448862_2832115701396733830_n.jpg

20231207_212916.jpg
20231207_212937.jpg


Schody w ursusie powinny być bardziej filigranowe nie takie toporne i szerokie. Przede wszystkim są one za wysokie. Powinny one kończyć się powyżej osi przedniej felgi. Z takimi schodkami gdyby ten traktor wjechał w orkę to zaraz by te schodki w najlepszym wypadku powyginał a w najgorszym pourywał. Widać to na dolnym zdjęciu Schody powinny mieć rozmiary wysokość całkowita 470mm, szerokość 350mm a głębokość 140mm co daje w skali: H= 5,4 s= 4,02 g=1,72 a w modelu jest H=8mm , s= 4,5 g= prawie 3 mm. Kabina powinna być wyższa ale niżej osadzona. Dolna krawędź przedniej szyby powinna być na równo z dolną krawędzią maski
1458786-c385-ursus.png
20231207_212523.jpg


Maska powinna być szersza nie taka wąska strasznie to psuje efekt traktora, zaś lusterka boczne to w sumie nie wiem skąd taki pomysł bo takich ten ursus nie posiadał

20231207_210501.jpg

Wnętrze kabiny. I tu zaczynają się jaja. Firma która chwali się super jakością i masa detali nie odwzorowała w ogóle wnętrza kabiny. Nie wiem pośpiech by wydać szybciutko model czy jak? Co to za kolumna kierownicy przecież tak to nie wyglądało to nie kawał prostokąta przecież tam powinien być całkiem inny kształt jak na obrazku niżej. Wnętrze no wieje tu na odległość pustkami. A fotel to już jakaś abstrakcja. Zero jakiś dźwigni czy wajch. Dodatkowo kabina od tyłu nie styka się tylna szyba z szybą dolną

1.jpg ursus-c385-deluxe-sprzedam-571770154.jpg



20231207_212612.jpg

20231207_212620.jpg



Przejdźmy do tyłu. Błotniki powinny być szersze w oryginale powinny mieć 51cm co daje nam w skali 0,58cm prawie 6mm u Nano nie mamy nawet 5mm!!!! Tylna lampa długość lampy 284mm co daje w skali 3,26mm a w modelu jest niecałe 2,5mm. Brak tu złączy hydraulicznych i śruby regulacji ramienia która powinna być po prawej stronie. na dole chyba kolega zapomniał wstawić zaczepu bo jest tylko sam płaskownik z otworem. Koła przednie felga powinna być większa.

20231207_212451.jpg
20231207_212505.jpg
20231207_210907.jpg


Co do innych modeli każdy posiada wady np tylni zaczep i jego mocowanie powinny mieć tylko Ursusy C385, 902 i 904 reszta już posiada inne zaczepy i przede wszystkim inne mocowanie zaczepu. Korpus ok pierwsze egzemplarze były na licencji zetora mogły mieć taki korpus silnika ale reszta modeli no absolutnie takich korpusów nie posiadała. Ursus 912 oryginalny pierwszy nie powinien mieć komina z boku tylko na masce tak samo 914. Dopiero Ursusy 1002, 1004, 1012 posiadały boczny komin i turbo. Rolnicy, PGR-Y SKR-y sami modyfikowali ursusy 912 i 914 wstawiając boczny komin ponieważ pękały kolektory wydechowe. a dodatkowo mieli lepszy dostęp do silnika. Sporo by tu jeszcze mówić. Mam nadzieje, że przydała się obszerna relacja z tego modelu. Jak o czymś nie powiedziałem to proszę dopiszcie w komentarzu. Model jak na tyle wad a cena dość spora czy warto? Na to już chyba każdy niech sobie odpowie sam.
 

rafek3131

Znany użytkownik
Reakcje
1.387 2 0
#24
Trzeba przyznać Pawłowi rację. Dla osób,które siedzą w temacie rolniczym te błędy rażą w oczy,lecz dla osób,które zbytnio nie interesują się rolnictwem nie będą one wcale widoczne.;)
 
OP
OP
pawelpod00
Reakcje
155 1 0
#25
Jakiś czas temu dostałem na przetestowanie druk od firmy Reduced. Mam nadzieje, że koledzy się nie pogniewają, że pokazuję go przed premiera no ale to trzeba już pokazać. Model jest naprawdę dobry widać nową jakość druku i filigranowe szczegółowe elementy. Bardzo mnie cieszy fakt, że chłopaki pokusili się zrobić drzwi osobno co daje nam sporo możliwości. Wnętrze kabiny jest naszpikowane detalami. Nawet są wajchy od podnośnika czy skrzyni zmiany biegów.

20231206_215912.jpg

20231206_234425.jpg

20231207_214217.jpg

20231207_232322.jpg
20231207_232355.jpg
20231207_232645.jpg


Poprawny korpus silnika, dobrze odwzorowana chłodnica a filtr powietrza o odpowiedniej proporcji i umiejscowiony w odpowiednim miejscu. W sumie jak już go mam to również sprawdzimy wymiary tych samych elementów co u Nano Wysokość całkowita schodów niecałe 6mm szerokość 4,2mm głębokość niecałe 1.8 mm. Jak widać po załączonym poniżej zdjęciu schody kończą się minimalnie powyżej osi przedniego koła co jest prawidłowe.


20231207_213920.jpg
20231207_213939.jpg


Szerokość maski odpowiednia. Na plus jest to że jest otwór na korek wlewu paliwa a nie że jest to część maski. Dodatkowo cieszy oko ażurowy grill
Tutaj specjalnie nie przyklejałem obciążnika jednego na tylne koło by pokazać, że można zrobić wariant bez obciążników, ponieważ felga jest do tego przygotowana

20231207_213217.jpg
20231207_213700.jpg
20231207_213816.jpg


Przejdźmy do tyłu szerokość błotnika niecałe 6mm długość lampy 3mm, Na swoim miejscu znajduje się śruba do regulacji ramienia plus są złącza hydrauliki starego typu takiego jaki był w C385. Ursus również posiada kompletny dolny zaczep. Szkoda, że nie pokusił się producent również na otwieraną tylną szybę pewnie były ku temu powody. Dodatkowo w modelu znajduje się tylni halogen a same światła są pogłębione. Dobry kierunek będzie można zrobić efekt głębi lampy. Widać, że chłopaki biorą do siebie uwagi bo w tym modelu już nie ma grubych wycieraczek a są już delikatne.

20231207_213741.jpg

20231207_213715.jpg

20231207_213535.jpg
 
OP
OP
pawelpod00
Reakcje
155 1 0
#26
Jak już mam te dwa modele, to pokaże Wam jak one wyglądają razem. W sumie to nie muszę tutaj dużo mówić gołym okiem widać różnice w modelach chociażby przednie zaczepy, koła, zabudowa deski rozdzielczej, lampy, kabina, lusterka, maska, wnętrze czy też podwozie.

20231207_224746.jpg
20231207_233217.jpg


Na tych zdjęciach poniżej widać poprawne umiejscowienie kabiny, Dolna krawędź szyby powinna być na równi z dolną krawędzią maski

20231207_224901 (1).jpg
20231207_215706.jpg
20231207_224640.jpg
20231207_224952.jpg
20231207_225156.jpg



Tutaj mamy bardzo też ciekawe porównanie gniazda wom jak został wykonany, oraz mocowanie kabiny do ramy

20231207_225123.jpg
20231207_225033.jpg



Widok na chłodnice, silnik i mocowanie kabiny do ramy, porównanie zaczepów przednich

20231207_225318 (1).jpg
20231207_225429 (1).jpg


Jeszcze porównanie wnętrza obu modeli akurat tutaj wnętrze od 914, oraz deski rozdzielczej

20231207_234111.jpg
20231207_231647.jpg


Bardzo ciekawie odwzorowany spód modelu no takie coś się ceni.

20231207_235204.jpg


Reasumując Reduced wydaje mi się bardzo blisko albo nawet tak samo osiągnął już jakość druku jak Nano. W tym przypadku tutaj jak dla mnie detalem wygrywa Reduced i taki model chciałbym w swojej kolekcji. Plus dla nich że obciążniki na koła, oraz drzwi są osobno. Daje to szereg dodatkowych możliwości i wariantów wykonania modelu. Co do ceny z tego co wiem będzie ona bardzo atrakcyjna jak za taki model ale to już niech oni się wypowiedzą.

20231207_234427.jpg
 

dmvip

Znany użytkownik
Reakcje
1.479 18 1
#27
Bardzo fajne porównanie, niestety widać dużą przewagę detalu Reduceda nad Nano. Ciężkie Ursusy są na tyle dużymi modelami że na prawdę dają pole do popisu z detalami. Możliwości z drzwiami czy szybami w kabinie nieskończoność. Tutaj obaj producenci mogli by pokusić się o rozłożona kabinę. Rama osobno, drzwi i tylna szyba. Aktualnie drukarki dają spore możliwości na uzyskanie niesamowitych efektów, ale żeby taki efekt uzyskać trzeba mieć dobry projekt. Jedyne co rzuciło mi się w oczy a wydaje mi się że to błąd, to lusterka w modelu Reduceda zamocowane do drzwi. Wydaje mi się że oryginalnie mocowane były do kabiny.
 
OP
OP
pawelpod00
Reakcje
155 1 0
#28
Bardzo fajne porównanie, niestety widać dużą przewagę detalu Reduceda nad Nano. Ciężkie Ursusy są na tyle dużymi modelami że na prawdę dają pole do popisu z detalami. Możliwości z drzwiami czy szybami w kabinie nieskończoność. Tutaj obaj producenci mogli by pokusić się o rozłożona kabinę. Rama osobno, drzwi i tylna szyba. Aktualnie drukarki dają spore możliwości na uzyskanie niesamowitych efektów, ale żeby taki efekt uzyskać trzeba mieć dobry projekt. Jedyne co rzuciło mi się w oczy a wydaje mi się że to błąd, to lusterka w modelu Reduceda zamocowane do drzwi. Wydaje mi się że oryginalnie mocowane były do kabiny.
Co do montażu lusterek są poprawnie wykonane tutaj Ursus dał ciała. Oryginalnie montowali do drzwi zamiast do kabiny
drzwi-prawe-ursus-c-385-902-ursus-czesci-zamienne-570431212.jpg
ursus-c385-kluczbork-64162912.jpg
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
9.811 301 15
#29
No, powiem Ci Pawełku, że piękne porównanie. Oczywiście nawet dyletant widzi babole. Czasem trudno je nazwać, ale widać, że w modelu Nano nic nie gra. Pomijam ilość detalu, bo tu Reduced położyło Nano na łopatki. Ale największy problem to odwzorowanie bryły proporcje itp. Nawet bieżnik kół jest u Nano zmyślony.
Jednak najbardziej niezrozumiała jest postawa producenta. Jeśli zwracasz mu uwagę, że coś jest rażąco źle, to producent powinien zareagować, nie mówię, że na już wszystko poprawiać, bo faktycznie czasem się nie da, nie od razu, ale tu kolega pokazał się z najgorszej strony. Stwierdził, że kupujacy są na tyle głupi, że i tak kupią, więc po co się męczyć i poprawiać....
Gdy wypunktowałem mu błędy w Kamazie, to mnie na fb zablokował...
Tak czy siak pozycja od Reduced obowiązkowa! Wielkie dzięki za tę pracę, powinna pomóc klientom w wyborze lepszego zestawu. Czy na fb też zamieścisz to porównianie? Na grupach jest sporo osób ktore mogłyby skorzystać na tym.
PS. Chyba muszę dopasować do kabiny moich rolników....
 
OP
OP
pawelpod00
Reakcje
155 1 0
#30
Oj tak Astro kierowcy z Twojej stajni do tego modelu są obowiązkowi. Zwłaszcza, że można tutaj ich ustawić w róznych pozach dzięki temu że drzwi można ustawić w jakiej sie chce pozycji. Tak to prawda no detalem i jakością wykonania ten model rozkłada Nano na łopatki plus do tego naprawdę atrakcyjna cena. Powiem szczerze jak otwierałem paczkę to oczy mi się zrobiły jak 5 złotych a szczęki nie mogłem pozbierać z podłogi. Polecam to trzeba samemu zobaczyć na żywo.
 

Agrotechnik

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
#31
Tylko w początkowych latach produkcji znajdował się ten silnik potem zmieniono go na polski silnik zwiększając moc z 76KM do 82KM.
Przepraszam ale muszę...
Nie ma czegoś takiego jak czeski silnik czy polski silnik. Silniki do tych ciągników produkowano tylko i wyłącznie w Czechosłowacji. Różnica w wyglądzie odlewów jest widoczna, to prawda, ale wynika z następującej kwestii: w początkowych latach produkcja silników czy ogólnie niektórych podzespołów do serii UR II (czyli rodzina c385/8011 i pochodne) była ulokowana w zakładach Zetora w Brnie. Następnie gdy już tam urządzono linie montażowe (zrobotyzowane linie do montażu głowic, takie cuda w Ceskoslovensko mieli), produkcję przeniesiono do miejscowości Martin, gdzie mieściły się zakłady ZTS o tej samej nazwie (które też produkowały BWP-1 na licencji radzieckiej i sprzęt budowlany, ale mniejsza o to...). A ile to miało mocy? Wszystko zależało od konkretnej normy. Silnik Z8401.1 miał moc 80 koni według normy DIN, 76,5-78,2 konie według normy OECD, a według normy SAE (która obowiązywała głównie w krajach RWPG i według której mierzono moc silników) moc ta wahała się między 82 a 85 konie mechaniczne przy 2200 obrotach na minutę. Jako przykład zarzucam link do prospektu "osiemdziesiątki" na rynek szwedzki gdzie podano moc w 2 normach i jest ona mocno rozbieżna: Prospekt c385 Szwecja

Ale dość o tym, przepraszam za off-top. Trochę z ciągnikami tej serii spędziłem czasu i skłamałbym jakbym powiedział że znam je tylko z widzenia. Więc czy Nanofaktura popełnił bubu w swoim modelu? Niestety tak i to nie jedno. Nie ma się co rozpisywać, chyba każdy kto był zainteresowany jego modelami śledził temat na forum... gdzie niestety autor wykazywał się dość sporą arogancją i olewaniem głosów krytyki. Zaznaczam że konstruktywnej, wskazującej konkretne błędy, jak je poprawić, czego nie robić. Zamiast przyjąć ją na klatę autor obraził się na wszystkich i usprawiedliwiał że w tak małej skali to i tak mało kto zauważy konkretne bubu w modelu bo "ludzie się w większości nie znają". Według mnie dziwne podejście bo sam działam modele 3D i ich druk (tyle że w skali 1:32) i dla mnie punktem honoru jest że model ma być jak najlepszy, jak najbardziej zbliżony do oryginału...
 
OP
OP
pawelpod00
Reakcje
155 1 0
#32
Przepraszam ale muszę...
Nie ma czegoś takiego jak czeski silnik czy polski silnik. Silniki do tych ciągników produkowano tylko i wyłącznie w Czechosłowacji. Różnica w wyglądzie odlewów jest widoczna, to prawda, ale wynika z następującej kwestii: w początkowych latach produkcja silników czy ogólnie niektórych podzespołów do serii UR II (czyli rodzina c385/8011 i pochodne) była ulokowana w zakładach Zetora w Brnie. Następnie gdy już tam urządzono linie montażowe (zrobotyzowane linie do montażu głowic, takie cuda w Ceskoslovensko mieli), produkcję przeniesiono do miejscowości Martin, gdzie mieściły się zakłady ZTS o tej samej nazwie (które też produkowały BWP-1 na licencji radzieckiej i sprzęt budowlany, ale mniejsza o to...). A ile to miało mocy? Wszystko zależało od konkretnej normy. Silnik Z8401.1 miał moc 80 koni według normy DIN, 76,5-78,2 konie według normy OECD, a według normy SAE (która obowiązywała głównie w krajach RWPG i według której mierzono moc silników) moc ta wahała się między 82 a 85 konie mechaniczne przy 2200 obrotach na minutę. Jako przykład zarzucam link do prospektu "osiemdziesiątki" na rynek szwedzki gdzie podano moc w 2 normach i jest ona mocno rozbieżna: Prospekt c385 Szwecja

Ale dość o tym, przepraszam za off-top. Trochę z ciągnikami tej serii spędziłem czasu i skłamałbym jakbym powiedział że znam je tylko z widzenia. Więc czy Nanofaktura popełnił bubu w swoim modelu? Niestety tak i to nie jedno. Nie ma się co rozpisywać, chyba każdy kto był zainteresowany jego modelami śledził temat na forum... gdzie niestety autor wykazywał się dość sporą arogancją i olewaniem głosów krytyki. Zaznaczam że konstruktywnej, wskazującej konkretne błędy, jak je poprawić, czego nie robić. Zamiast przyjąć ją na klatę autor obraził się na wszystkich i usprawiedliwiał że w tak małej skali to i tak mało kto zauważy konkretne bubu w modelu bo "ludzie się w większości nie znają". Według mnie dziwne podejście bo sam działam modele 3D i ich druk (tyle że w skali 1:32) i dla mnie punktem honoru jest że model ma być jak najlepszy, jak najbardziej zbliżony do oryginału...
Dziękuję za poprawę masz racje co do silnika. Co do podejscia jego do tematu to masz zupełną racje było to bardzo irytujące. Nie jednokrotnie mu pisałem by poprawił błędy. Ale tego nie robił. Twierdził, że ten kto będzie chciał kupić model to kupi. On nikogo nie będzie zmuszał. No takim podejsciem odpuściłem temat.
 

Jędrek K

Gruzomistrz
Reakcje
554 7 0
#36
Jestem pod wrażeniem Twoich prac i "rozmachu" jeśli chodzi o ich ilość!
Czy mógłbyś podpowiedzieć, kto produkuje akcesoria (brony, kultywatory itp.)? Reduced chyba raczej nie?..
 

rafek3131

Znany użytkownik
Reakcje
1.387 2 0
#37
Jestem pod wrażeniem Twoich prac i "rozmachu" jeśli chodzi o ich ilość!
Czy mógłbyś podpowiedzieć, kto produkuje akcesoria (brony, kultywatory itp.)? Reduced chyba raczej nie?..
Może się Paweł nie obrazi jak odpowiem za niego.:ROFL:
Brony aktualnie produkuje M&M Brno:
https://www.ho-modely.cz/polni-brany-6-bpz--stavebnice--pl
Kultywator,bronę talerzową kupowaliśmy w Niemczech od Microminers:
https://www.microminers.de/shop/landmaschinen/
 
OP
OP
pawelpod00

pawelpod00

Użytkownik
Reakcje
155 1 0
#38
Jestem pod wrażeniem Twoich prac i "rozmachu" jeśli chodzi o ich ilość!
Czy mógłbyś podpowiedzieć, kto produkuje akcesoria (brony, kultywatory itp.)? Reduced chyba raczej nie?..
Dodatkowo kolega Daniel husaria model factory produkuje brony podwieszane, pługi 2 skibowe, prase sipma, przyczepy d47, d46, kopaczki do ziemniaķów itd. Wkrótce pokaże również jego najnowszą nowinkę
 
OP
OP
pawelpod00

pawelpod00

Użytkownik
Reakcje
155 1 0
#39
Dodatkowo dochodzą modele icara, które można kupić np w tych sklepach
https://www.ho-modely.cz/polni-brany-6-bpz--stavebnice--pl
https://www.rkmodel.cz/ oraz sklep w Niemczech co jak kolega wyżej napisał również tam kupiliśmy modele ale no mają troche do życzenia sam fakt że przyszły do nas w woreczkach a nie kartonikach a sam model dodatkowo trzeba było myć w izopropanolu to już padaczka. Modele oczuwiście wkrótce też pokaże jak wyglądają a link tutaj do sklepu https://www.3ddruck-garage.de/?fbclid=IwAR0DWM6GQXMBjD0c8jst8R_zTGob9VwT_pPWdt7YF35mBZNk3MW--bntqoU
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Pojazdy specjalistyczne 24

Podobne wątki