• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Pętla na szlak dwutorowy 160x120

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#22
Tak wiem. Może by się i udało zwiekszyć promień do 880 ale nie wiem czy warto tak się starać dla jednej lub nawet kilku lokomotyw, zwłaszcza że parowozy to nie moja bajka.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
365 5 1
#23
Jak będzie jeździł tylko Twój tabor to promień zależy od Ciebie, jeśli jednak chcesz to podłączyć na jakiejś imprezie to niestety min 1m promienia obowiązkowy bo nigdy nie wiesz co może pojechać. Jak się coś tylko wykolei to bajka, ale jak, czego nie życzę, spadnie to.....
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#24
Tak wiem, że ten 1m to minimum. Ale na własne potrzeby w domu też chce mieć makiete i dlatego pętelki są nieuniknione. Pechowo tam gdzie obie miały być mam po 20 cm za mało na pełne 1000m promienia. Dlatego tak drążę jaki jest tak na prawdę minimalny promień dla lokomotyw o których powyżej. Szukałem trochę na niemieckich forach ale nie znalazłem do tej pory. Ktoś robił testy na łukach?
 

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
620 117 2
#25
Jak uzyskasz na domowe potrzeby 150 cm średnicy pętli, to większość taboru przejedzie.
Nie wiem, czy są jakieś normy, na minimum promienia pętli.
Nie ograniczaj się do lokomotyw.
Moje platformy kontenerowe AM, kładły się do środka, jak pętla była za mała.
Idealne właściwości toczne wagonów, to połowa sukcesu.
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#26
No tak. Mam dwa takie newralgiczne punkty akurat tam gdzie mają być pętle. W punkcie jeden mam 2 metry szerokości / więc pętla najwyżej 1700mm średnicy, a w drugim już tylko jedna ściana mnie ogranicza więc tu tak z 1800mm może by weszło. Mnie zależy natomiast na jak największym promieniu łuku ponieważ jak najwięcej trasy chcę mieć odkryte ale jednocześnie zbyt ostre łuki będa zbyt karykaturalnie wyglądać i w takim wypadku je będę zakrywał.
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#27
Zastanawia mnie czy masz te lokomotywy o których piszesz czy tylko zamierzasz mieć. Jak masz to stawiasz na torach i dokonujesz doświadczenia z pokonywaniem łuku. Jak nie masz to wchodzimy w zakres spekulacji. Tory roco o rożnych promieniach są za bezcen na allegro , przynajmniej w stosunku do pozostałych kosztów.
Bicie piany to fajna rzecz ale może Tobie rzeczywiście chodzi o budowę makiety? A nie tylko o planowanie w 3D żeby był full wypas na monitorze..
Wtedy może trzeba pomyśleć o innych sposobach ułatwienia w pokonywaniu łukow. Np szlifujesz wewnętrzne powierzchnie szyn i jak jest szerzej to mniej klinuje osie wiązane. Albo tylko dokladnie przy szablonie sprawdzić czy na łuku nie zmniejszyl sie rozstaw szyn, co się zdarza nader często. Zgodnie z danymi producentow to rozstaw różni się o 0,3 mm. Trzeba też czasami sprawdzić dokladnie poszczególne osie ponieważ małe chinskie rączki czasami potrafią przekroczyć tolerancje w rozstawie kół. Generalnie od czytania subiektywnych relacji innych użytkownikow bez podania wszystkich parametrow torow i lokomotyw trzeba kiedyś przejść do reala i zająć się sprawdzaniem teorii.
Oczywiście pętla dwu torowa wymaga specyficznego ułożenia torow już przy wchodzeniu w łuk i dalej zwykle wymagana skrajnia jest dużo większa niż na prostej. I znów jak nie wiesz o co chodzi to układasz kawalek dwutorowego łuku i puszczasz w przeciwnych kierunkach dwa najdłuższe wagony jakie masz. Tak długo odsuwasz od siebie tory aż wagony miną się bezproblemowo. Jest do tego teoria , ale doświadczalnie zrobisz to w dwie minuty. Tak samo robisz z portalami i tunelami ktore zwykle są na prosty tor i stosowane na łukach nie działają. I co wtedy. Można np przeciąć portal na środku i dołożyć większy kamień węgielny i na to luzem gzyms.
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#28
Nie mam ale podobają mi się i nie wykluczam, iż w jakiejś tam przyszłości chciałbym je mieć. Ale właśnie tak mam zamiar zrobić. Pokupuję torów o różnych promieniach i będę eksperymentował.
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#29
Po co tory jak lokomotywy dopiero będą planowane. Ale skoro rozważasz już zaplanowanie zakupu to idź na całość i napisz co jeszcze myślisz zaplanować. Po to jest forum. Miejsce wymiany myśli.
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#33
Sprawdziłem odnośnik. Plan na 2014 dopiero się rodzi więc następny kawałek możemy obrabiać jakieś 2 lata. To wiele postów.
Proponuje najpierw głosowanie którą epokę wybrać.
To ciekawe jak te otulinowe parowozy będą się komponować z sygnalizacją świetlną na pozostałej części makiety z najdłuższym mostem nowoczesnej europy..
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#35
A w Międzyrzecu podlaskim PLK wprowadziła sygnalizacje świetlną w 2013 roku. Zresztą w 2014 część zdemontowała razem z częścią torów. Wyprzedzając tym samym niemcow.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 12
Planuję 3
Planuję 15
Planuję 16
Planuję 29

Podobne wątki