• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Osobowe i sportowe 1:43 - mafo

OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
27.471 390 20
Dzięki koledzy za wpisy. (y)


Dziś następny model BMW M1 i także z wyścigu 24H Le Mans z 1980 r. Za kierownicą zasiadali: Fréderic Alliot oraz Jacques Guérin w prywatnym zespole Garage du Bac Sainval. Załoga nie ukończyła wyścigu z powodu wypadku w 13 godzinie wyścigu. Samochód przejechał 125 okrążeń toru.
Model produkcji Spark.

BMW M1 LM 1980 - Garage du Bac Sainval

BMW M1 LM 1980 Garage du Bac 001.jpeg
BMW M1 LM 1980 Garage du Bac 002.jpeg
BMW M1 LM 1980 Garage du Bac 003.jpeg
BMW M1 LM 1980 Garage du Bac 004.jpeg
BMW M1 LM 1980 Garage du Bac 005.jpeg
BMW M1 LM 1980 Garage du Bac 006.jpeg
BMW M1 LM 1980 Garage du Bac 007.jpeg
BMW M1 LM 1980 Garage du Bac 008.jpeg
BMW M1 LM 1980 Garage du Bac 009.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
27.471 390 20
Nie musi byc w malowaniu Marlboro i tez sie podoba .
Masz rację Marku. Ale fałszowanie sportowych malowań historycznych, to jak dla mnie, jest tym samym co fałszowanie historii.
A że modele sportowe zawsze przyciągały mój wzrok, to miło mi, że i Wam się podobają. :D
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
27.471 390 20
Dziś cofniemy się parę lat wstecz od wyścigu ostatnio pokazanego modelu.
50 lat temu, w dniu 21 marca 1975 r. odbył się 12 godzinny wyścig na torze Sebring International Raceway na Florydzie, który był drugą rundą IMSA GT Championship. W wyścigu triumfowała załoga Bawarian Motor Works w samochodzie BMW 3.0 CSL zajmując pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej przejeżdżając 238 okrążeń toru. Za kierownicą zasiadali: Brian Rodman (GB), Allan Moffat (AUS), Sam Possey (USA) oraz Hans Joachim Stuck (D).
Startował w klasie GTO przejechał 238 okrążeń toru

Model wyprodukowany został przez Minichamps. Nie jestem w stanie wyjaśnić, dlaczego na opisie podstawki jest BMW 3.5 CSL, skoro oryginał startujący w wyścigu to BMW 3.0 CSL.

Na początek fotki oryginału z tego wyścigu znalezione w necie:

WM_Sebring-1975-03-22-025.jpg WM_Sebring-1975-03-22-025a.jpg WM_Sebring-1975-03-22-025b.jpg

A teraz już model BMW 3.0 CSL 12H Sebring 1975

BMW 3,0 CSL 12H Sebring 1975 001.jpeg
BMW 3,0 CSL 12H Sebring 1975 002.jpeg
BMW 3,0 CSL 12H Sebring 1975 003.jpeg
BMW 3,0 CSL 12H Sebring 1975 004.jpeg
BMW 3,0 CSL 12H Sebring 1975 005.jpeg
BMW 3,0 CSL 12H Sebring 1975 006.jpeg
BMW 3,0 CSL 12H Sebring 1975 007.jpeg
BMW 3,0 CSL 12H Sebring 1975 008.jpeg
BMW 3,0 CSL 12H Sebring 1975 009.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
27.471 390 20
Miód na moje serce, że model się podoba. (y) Dzięki koledzy.

Dziś idziemy cztery lata do przodu, czyli do roku 1979. Właśnie w dniu 15 lipca 1979 r. na torze Mid-Ohio Sports Car Course w USA w ramach 10 rundy International Motor Sport Association odbył się wyścig Mid-Ohio 250 Miles. W wyścigu tym startował samochód BMW M1 teamu Coors – Ocean Motors BMW, którego kierowcami byli: Jim Busby i Denis Aase. Załoga przejechała 101 okrążeń toru zajmując 3 miejsce (zwycięzca przejechał 104 okrążenia).
Model wyprodukował Spark.

BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979

BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979 002.jpeg
BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979 001.jpeg
BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979 003.jpeg
BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979 004.jpeg
BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979 005.jpeg
BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979 006.jpeg
BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979 007.jpeg
BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979 008.jpeg
BMW M1 Mid-Ohio 250 Miles 1979 009.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
27.471 390 20
Fajnie, że modele się podobają, więc wędrujemy z miniaturami wyścigowymi po świecie i teraz przenosimy się do Japonii…
Dziś kolejny model samochodu BMW M1, ale tym razem z japońskich wyścigów Super Silhouette.
Na początek kilka informacji o tych samochodach…
Samochód wyścigowy typu silhouette to samochód wyścigowy, który, mimo że powierzchownie przypomina model produkcyjny, różni się mechanicznie od modelu produkcyjnego. Celem samochodów typu silhouette było zapewnienie producentowi namacalnego powiązania samochodu sportowego z ofertą samochodów przeznaczonych dla konsumentów, aby uzyskać maksymalne korzyści marketingowe z inwestycji w ten sport. Zapewniały one również widzom znane i rozpoznawalne modele samochodów. W samochodach tych, zamiast modyfikowania oryginalnego samochodu, używane było specjalne podwozie wyścigowe, które dawało szereg potencjalnych korzyści dla zawodów, w zależności od konkretnej klasy, takie jak: zwiększona wydajność i możliwości samochodu, inne konfiguracje napędu w stosunku do odpowiednika drogowego, tańsze i szybsze naprawy powypadkowe, czy też poprawę bezpieczeństwa kierowców.
Japońskie wyścigi Super Silhouette odbywały się w Japonii od 1979 do 1984 roku na podstawie przepisów wyścigowych Grupy 5, które powstały w Europie.
Właśnie w dniu 2 maja 1982 japoński kierowca Naoki Nagasaka, jadąc w zespole Auto Bureaux-BMW M1, zajął 1 miejsce w takim wyścigu na torze Fuji.
W sumie w 1982 r. Naoki Nagasaka zdobył 35 punktów i był liderem klasyfikacji kierowców wyścigów Super Silhouette.

BMW M1 Super Silhouette 1982


Na początek fotka oryginału znaleziona w necie:

BMW M1 Super Silhoette 02.jpg


A teraz już model, który został zrobiony przez firmę Spark.

BMW M1 Super Silhouette 1982 001.jpeg
BMW M1 Super Silhouette 1982 002.jpeg
BMW M1 Super Silhouette 1982 003.jpeg
BMW M1 Super Silhouette 1982 004.jpeg
BMW M1 Super Silhouette 1982 005.jpeg
BMW M1 Super Silhouette 1982 006.jpeg
BMW M1 Super Silhouette 1982 007.jpeg
BMW M1 Super Silhouette 1982 008.jpeg
BMW M1 Super Silhouette 1982 009.jpeg
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
27.471 390 20
Tak, mnie też ten z Mid Ohio podoba się bardziej. Natomiast ten z toru Fuji to ciekawostka, której nie mogło zabraknąć w moim zbiorku M1. :D
 
OP
OP
mafo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
27.471 390 20
Czas na kolejny model. Sporo starszy ale i równie ciekawy jak poprzednie. Chevrolet Corvette zawsze mi się podobał, a szczególną sympatią darzę model C1. Zawsze chciałem mieć taki model, ale jak dotychczas jakość oferowanych miniatur była na poziomie gazetowym (no chyba, że ja nie znalazłem lepszych). Dopiero ostatnio, gdy Schuco wypuściło ten model to i zagościł u mnie.
Dziś wersja sportowa z wyścigów Nascar na torze Daytona w 1958 r. Może kiedyś zagości i wersja cywilna, ale Schuco musiało by wydać w jakimś ciekawym kolorze, czarny mi nie pasuje.


Chevrolet Corvette C1 V8 - Pace Car Daytona-Nascar 1958 - Model zrobiła firma Schuco w serii Pro.R-43


Chevrolet Corvette C1 Pace Car 001.jpeg
Chevrolet Corvette C1 Pace Car 002.jpeg
Chevrolet Corvette C1 Pace Car 003.jpeg
Chevrolet Corvette C1 Pace Car 004.jpeg
Chevrolet Corvette C1 Pace Car 005.jpeg
Chevrolet Corvette C1 Pace Car 006.jpeg




I jeszcze parę szczegółów modelu:

Chevrolet Corvette C1 Pace Car 007.jpeg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:43 776

Podobne wątki