chodzi o taki przedmiot jak na rysunku
Zobacz załącznik 566568
całość ma mieć średnicę ok 10,3mm, a bieżnia koła 8,3, szerokość nie większa jak 2,4, oczywiście lekki 1:20 skos bieżni mógłby być zachowany, to zaczernione kółko po środku to plastykowa wstawka izolująca z tworzywa, którą sobie sam zrobie, szprychy o przekroju okrągłym lub kwadratowym nie więcej jak 0,7x0,7mm, lub fi 0,7
takie całkowicie metalowe koła oferuje np RB Model, ale chyba tylko ma je w katalogu, bo już od roku prawie próbuje sie o nie dowiadywać i bez skutku, można je oglądać na ich stronie
dostępne są kółka z metalowym wieńcem, do którego jest wbite plastykowe koło bose, to załatwia izolacje, ale wygląda badziewnie, bo jest masywne i widać nadlewki powstałe z podziału formy, najtańsze takie znalazłem po 2,60 ojro, inne niemal 2 razy droższe niczym sie nie różniły
zdjęć nie wstawię, bo mnie ktoś pomówi o kradzież jego własności, ale można je znaleźć po wpisaniu frazy schpraichenradsatz spur TT
dziure na oś w piaście też sam sobie zrobie na tokarce, więc nie musi być obecna
myślę, że jedno takie kółko, jako model do odlewania uda mi sie wyściubić na tokarce i pilniczkiem
a może ładniej by wyszło wydrukowane w 3D?
z tego co pamietam model musi być większy o te 6% na skurcz? przy tych wymiarach to będzie 0,6mm na średnicy
ale czy skurcz we wszystkich sztukach będzie identyczny, tak żeby nie było widocznych różnic na średnicy gotowego kółka?
jak rozrzut średnic będzie większy niż 0,1mm, to lepiej odlać tylko surowe piasty i wieńce, zwracając jedynie uwagę na zachowanie precyzji oddania szprych, a bieżnie kółek i piasty obrobić na maszynie
potrzebuję ok 100 kółek, jak nie znajde innej opcji i się zdecyduje, to zrobie model, a na razie nic nie obiecuję
mam jeszcze inny pomysł z użyciem blaszki fototrawionej, ale to wymaga dużo dłubania i toczenia malutkich detali, a na koniec lutowania
Zobacz załącznik 566568
całość ma mieć średnicę ok 10,3mm, a bieżnia koła 8,3, szerokość nie większa jak 2,4, oczywiście lekki 1:20 skos bieżni mógłby być zachowany, to zaczernione kółko po środku to plastykowa wstawka izolująca z tworzywa, którą sobie sam zrobie, szprychy o przekroju okrągłym lub kwadratowym nie więcej jak 0,7x0,7mm, lub fi 0,7
takie całkowicie metalowe koła oferuje np RB Model, ale chyba tylko ma je w katalogu, bo już od roku prawie próbuje sie o nie dowiadywać i bez skutku, można je oglądać na ich stronie
dostępne są kółka z metalowym wieńcem, do którego jest wbite plastykowe koło bose, to załatwia izolacje, ale wygląda badziewnie, bo jest masywne i widać nadlewki powstałe z podziału formy, najtańsze takie znalazłem po 2,60 ojro, inne niemal 2 razy droższe niczym sie nie różniły
zdjęć nie wstawię, bo mnie ktoś pomówi o kradzież jego własności, ale można je znaleźć po wpisaniu frazy schpraichenradsatz spur TT
dziure na oś w piaście też sam sobie zrobie na tokarce, więc nie musi być obecna
myślę, że jedno takie kółko, jako model do odlewania uda mi sie wyściubić na tokarce i pilniczkiem
a może ładniej by wyszło wydrukowane w 3D?
z tego co pamietam model musi być większy o te 6% na skurcz? przy tych wymiarach to będzie 0,6mm na średnicy
ale czy skurcz we wszystkich sztukach będzie identyczny, tak żeby nie było widocznych różnic na średnicy gotowego kółka?
jak rozrzut średnic będzie większy niż 0,1mm, to lepiej odlać tylko surowe piasty i wieńce, zwracając jedynie uwagę na zachowanie precyzji oddania szprych, a bieżnie kółek i piasty obrobić na maszynie
potrzebuję ok 100 kółek, jak nie znajde innej opcji i się zdecyduje, to zrobie model, a na razie nic nie obiecuję
mam jeszcze inny pomysł z użyciem blaszki fototrawionej, ale to wymaga dużo dłubania i toczenia malutkich detali, a na koniec lutowania