• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowy system identyfikacji wizualnej PKP CARGO

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
828 30 0
#1
Obowiązuje od 1 września i będzie sukcesywnie wprowadzany również na taborze. Mnie się nawet podoba. Przykładowa wizualizacja lok. serii EU45 poniżej.
Pozdrawiam RMP
 

Załączniki

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0
#7
Też mi się podoba, ale dla mnie niebieskie Cargo najładniejsze ze wszystkich malowań na PKP.
Nie mają na co kasy wydawać...
Tillig już pewnie zaciera ręce na nowe malowanie swoich węglarek :p
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
#9
Jakoś tak się będzie zlewało z CTL...

Niebieskie było bardzo ładne, ale to nowe nie jest takie złe - zdecydowanie ładniejsze od przejściowego kremowo-czerwonego. Zestawienie koloru grafitowego z czerwonym jest całkiem ciekawe - ufam, że tych czerwonych elementów będzie więcej dla skontrastowania szarzyzny. Czekam niecierpliwie na pierwszą stonkę i pierwszego byczka w tym malowaniu - wtedy ocenimy jak to na żywo wygląda.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.678 112 11
#11
Tak samo jak w hameryce z kolorami; szczegolnie Amtrak-korporacyjna chytrosc. Ladne zywe kolory zastepowane sa przez szaro podobne karykatury pseudo-artystow, w imieniu oszczednosci. A juz zaczynalo mi sie podobac niebiesko-seledynowe PKP Cargo.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#12
Żeby ich cholera wzięła!
Niemal modliłem się, by tylko PKP CARGO nie zmieniło schematu malowania. Zbieram sobie modele w ich barwach, a wraz ze zmianą barw, trochę traci to sens.
I po co to? Przecież obecne malowanie jest proste, ładne i estetyczne. No i rozpoznawalne już. Naprawdę ktoś tam ma za dużo pieniędzy jak widać.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
138 1 0
#14
Żeby ich cholera wzięła!
Niemal modliłem się, by tylko PKP CARGO nie zmieniło schematu malowania. Zbieram sobie modele w ich barwach, a wraz ze zmianą barw, trochę traci to sens.
Młodszego syna zaszczepiam od dłuższego czasu widokiem takich modeli jak i licznych oryginałów w naturze z mojej okolicy. Ładnych parę lat ten schemat malowania istnieje i dobrych kilka lat jeszcze się na torach utrzyma. Dla naszych dzieci będzie to wspomnienie ich dzieciństwa i młodości. Takie charakterystyczne barwy na pewno będą zapamiętane i za 20-30 lat bardzo chętnie zbierane - tym chętniej im brzydsze będą następujące po nich schematy kolorystyczne. Im mniej nowych modeli w niebieskich barwach zostanie jeszcze wyprodukowane tym lepiej dla tych co już wyprodukowane zostały - będzie jednolita i ładna grupka taboru do postawienia na półce.

I jeszcze pytanie - ja nie jestem w tym zorientowany - ile było takich oficjalnych zmian w historii PKP Cargo? I czego poszczególne schematy malowania dotyczyły? Zawsze całego taboru, czy tylko jego części? Były jakieś zmiany znaku firmowego? Nie pytam się o przykłady różnych wersji malowania, tylko o oficjalne zmiany kierunku grupy PKP Cargo na tym polu.
 

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
864 1 0
#15
Nie jestem pewien, może ktoś mnie poprawi ale jedyna zmiana z pełną księgą CI była w 2008 roku. Wcześniej to były incydentalne "wyskoki" i "eksperymenty" ;).
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#16
http://visane.com.pl/identyfikacja-wizualna.html
i takie coś znalazłem - jesli to nie żart http://matu.c0.pl/projekty/malowania-taboru/pkp-cargo.html
a więc nie wiadomo tylko "kto" zrobił tą pierwszą przymiarkę (barwy czerwono ,niebieskie , kremowe)
i nie wiadomo(?) "kto" jest autorem tej ostatniej zmiany zresztą nie wiadomo na razie oficjalnie jak ta zmiana definitywnie wyglada - -ciekawe skąd wie o tym jak to ma wyglądać autor watku- bo to co pokazał to jego wyobrażenie kolorystyczno graficzne
, -a tu jest wspomniane o tym co to takiego cyt. z http://www.zzkontra.com.pl/index.ph...al/1248-pkp-cargo-nowe-logo-za-miliony-zotych - "..jest to stylizowany sprzęg wagonowy, w kolorze białym lub granatowym. "- wg mnie mocno naciągany ..
- z tekstu wynika wg mnie ,że instytucja chce uwolnić się od tego "sprzęgu" i to wg mnie właściwe posunięcie , a skupić się tylko na ikonie "PKP" z nowoczesnym ale inteligentnym graficznie literniczym dodatkiem "Cargo"- i tu widzę sens tej zmiany - ale nie w takim wydaniu jakie zasymulował autor wątku - najważniejsze to wycisnąć ile się da z samych inicjałów firmy - tam jest wg mnie najważniejszy akcent identyfikacji -owe "PKP"- a skoro każdy kto chce to może zaprojektować to może spróbujmy i sami ...
- jeżeli głównym kolorem miała by być szarość to ja widze w tym sens ekonomiczny i estetyczny opanowania haosu kolorystycznego na używanym taborze firmy ( to żart)-kolor szary jest najłatwiejszy w uzyskaniu i to w ilościach największych
 
Ostatnio edytowane:

AdrianL

Aktywny użytkownik
Reakcje
23 0 0
#17
O czym świadczy kolejna zmiana dizajnu i czemu służy? Ma to głównie cel propagandowy-prosta swołocz nie znająca się na taborze zobaczy i pomyśli -kolej się zmienia!,jest nowy tabor,jest nowocześniej ! a jaka jest prawda? tabor to stare złomy ,a za malowanie taboru oraz projekt logo ktoś przytuli parę baniek....... od kilku lat na Polskich torach panuje istny śmietnik,syf i cyrk.Nawet w jednej spółce występuję kilka rodzajów czy wzorów malowania, do tego dochodzi coraz więcej prywatnych przewoźników -jak to wygląda? rzygać się chce...
Teraz czekamy na ruch IC- tam od dizajnu mają specjalnych pedałów i oni troszczą się jak trzeba wizerunkiem-efektem jest różowy pociąg pospieszny . Ale spokojnie,za kilka lat i tak wszystkie pociągi będą jeździć w barwach islamistów... :)
 
Reakcje
292 0 0
#18
Obowiązuje od 1 września i będzie sukcesywnie wprowadzany również na taborze. Mnie się nawet podoba. Przykładowa wizualizacja lok. serii EU45 poniżej.
Pozdrawiam RMP
No i po ciężką cholerę to zmieniać?!

Żeby ich cholera wzięła!
Niemal modliłem się, by tylko PKP CARGO nie zmieniło schematu malowania. Zbieram sobie modele w ich barwach, a wraz ze zmianą barw, trochę traci to sens.
I po co to? Przecież obecne malowanie jest proste, ładne i estetyczne. No i rozpoznawalne już. Naprawdę ktoś tam ma za dużo pieniędzy jak widać.
Jakiś frajer z marketingu musi udowodnić potrzebę swego istnienia i zatrudnienia. A najgorsze jest to, że decydenci kupują ten kit marketingowców.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.112 6 0
#20
i nowoczesne liternictwo.
zakładając ,że to taki krój literniczy jak pokazał autor wątku miałby być -to ..." kłania się" ten krój już raz użyty i to dawno temu przez CN tyle ,że Kanadyjczycy użyli go w maksymalnym sensie a na PKP cargo nie da się tak "zabawić" graficznie więc to by był kierunek niewłaściwy wg mnie
[DOUBLEPOST=1441905368,1441904872][/DOUBLEPOST]
No i po ciężką cholerę to zmieniać?!



Jakiś frajer z marketingu musi udowodnić potrzebę swego istnienia i zatrudnienia. A najgorsze jest to, że decydenci kupują ten kit marketingowców.
- hmm.., a może jest inaczej , że to nie frajer ..,- i , że wreszcie trzeba by z tym drogim błękitnym malowaniem skończyć nie mówiąc o tych ultra seledynowych ozdobnikach, więc ludzie z firmy podjęli taką decyzję - zobaczymy jaką - na ile sensowną w estetyce
 

Podobne wątki