• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

nowy silnik do Gagara

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#21
Dobrze. Dziękuję.
To nic pilnego, więc spoczko. Chcę tylko wiedzić czy ewentualnie kiedyś kupić ten model jako dawcę podwozia.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#23
Szymon, dziękuję Ci bardzo.
Wygląda zatem na to, że bez problemu podwozie by się nadało. Przydałoby się jeszcze, dla pewności, byś pomierzył rozstaw osi w wózku oraz rozstaw osi 2 i 3. Te rozstawy to w zasadzie najważnejsza rzecz, bo dzięki temu okaże się, czy można wogóle zastosować to podwozie jako zamiennik. Ale coś czuję, że wymiary będą te same.
A zatem chyba trzebaby się zainteresować pozyskaniem takiego modelu...

Szymon, jaką barwę mają światła tego modelu? Bo te diody to wyglądają na jakieś żółte takie.
 

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#24
ok, zmierze

poza tym wczoraj rozkrecilem swoja stara niebieska ES499 PIKO i buda pasuje jak ulal - jedyne zmiany trzeba oczywiscie odkrecic od budy smieszny ciezarek PIKO i wyciac otwor w czarnym tworzywie na srodku zeby dekoder wszedl w ten srebrny wentylator

oczywiscie nie pasuja plytki z diodami oswietleniowymi - dioda swieci sie na zolto, niestety
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#25
No to super, że nawet spróbowałeś to razem złożyć.
Naturalnie, że ciężarek by był do wywalenia. Nie wiedziałem o jakie czarne tworzywo Ci chodziło, ale w końcu się domyśliłem, że zapewne o to takie jakby przezroczyste z imitacją bocznych szyb. To jednak nic bardzo skomplikowanego.
Płytki możliwe że możnaby dopasować względem dolnych reflektorów, co do górnych, to trzebaby te diody odlutować i zamocować przy górnych reflektorach, gdzieś pod dachem.
Ale te świecenie na żółto to porażka jakaś. Kto to wymyślił taki głupi pomysł? Trzebaby coś tutaj pomyśleć. Może wymiana na ciepło białe diody, a może poprostu na żarówki.
Inna sprawa. Tak patrząc na boki podwozia, to czy przypadkiem zatrzaski pudła od ES499 nie wychodzą dokładnie w tych samych miejscach? Popatrz, czy nie jest tak, że po bokach podwozi obu modeli te miejsca na zatrzaski nie są w dokładnie tym samym miejscu?
 

Szymon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#26
sprawdze zatrzaski, co do plytek z ledami to dol chyba bedzie pasowal, trzeba by kupic 4 biale diody i odprowadzic od nich zasilanie z plytek do gory a stare diody srodkowego swiatla wywalic

moze sie jeszcze da nawet przelozyc wnetrze kabiny i odkleic ten szary papier z szyb es499 zeby bylo widac kokpit

piko montuje zolte ledy zreszta trix w moich e10.12 i e50 tez, dopiero nowy e50 trixa w wersji br150 ma biale ledy ale to chyba nie problem w roco br484 mam za to niebieskie ledy (xenony? :) )
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#27
Zatrzaski proszę sprawdź, bo mnie to bardzo interesuje. No i proszę zrób te pomiary rozstawu osi, o których wcześniej pisałem.
Wywalenie oryginalnych diód i wyprowadzenie od nich zasilania dalej na przewody to nie problem. Nawet bym uciął, jeśli tylko by to było możliwe, tę górną część płytki pod środkowe reflektory.
O wnętrzu kabiny oczywiście myślałem, bo tego brakuje w ES499. Skoro całe podwozie by zostało przełożone, to przełożenie wnętrz kabin również nie powinno stanowić dużego problemu. Ten szary papier to tylko tekturki, które nawet nie są przyklejone. Więc i ich usunięcie nie jest problemem. Ale szyby są wykonane z ciemnego plastiku, czy to dobrze? Wygląda to jak przyciemniane szyby. Czy nie powinny być po prostu krystalicznie przezroczyste? Na różnych zdjęciach tych lokomotyw szyby są zwykłe, a nie przyciemniane. Widocznie w modelu, firma Piko postanowiła wykonać takie ciemne, bo lepiej to wygląda.
Właściwie wiem, jak wygląda żółte oświetlenie. W jednym (moim jedynym modelu Trixa) też tak mam. Niebieskie diody to też głupota. Gdzie i kto naprawdę coś takiego stosuje w lokomotywach? Może tylko w jakiś najnowszych maszynach, ale nie w tych starszych. Dlatego najlepsze są albo ciepłobiałe diody, albo zwykłe żarówki.

Patrzyłem te modele na ebay, ale są tylko nowe i drogie. Jeden człowiek co ma taniej, to ale nie ma opcji PayPal, więc jak dla mnie odpada, bo musiałbym w swoim banku wykonać przelew zagraniczny, a to nie tylko długo trwa, ale i bardzo dużo kosztuje. Więc to nieopłacalne i odpada. A byłbym może skłonny kupić...
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.969 122 22
#28
Parenaście dni temu kupiłem jednak na eBay model BR180 od użytkownika z Francji. W sumie z przesyłką dałem za model sporo mniej, niż u nas w sklepie bym dał, a model jest nowy. Człowiek ten nie przyjmował zapłaty przez PayPal, ale po wymianie prostych zdań w języku angielkim (bo słaby w te klocki jestem), zgodził się bez problemu bym mu jednak przesłał kasę tym systemem. Model pojawił się u mnie wczoraj.

Jeszcze go nie puszczałem po torach (z braku czasu), jednak pierwsze wrażenia są naprawdę dobre. Model w firmowym pudełku zabezpieczony niemal pancernie, bo w plastikowej solidnej ramie. Do modelu dołączona naprawdę pełna dokumentacja, oraz elementy dodatkowe. Sam swoim wyglądem zwraca uwagę, wszystko wygląda bardzo ładnie. Nie mogłem się oprzeć i zdjąłem obudowę. A ponieważ model kupiłem jako dawcę napędu dla sterej również Pikowskiej ES499, to nałożyłem na podwozie tej nowej BR180 budę z szybami bocznymi (bez ciężarka) od ES499. Jest lepiej niż myślałem wręcz. Ta buda pasuje niemal idealnie. Prawie jak ulał. Wręcz możnaby nawet pomyśleć, że ludzie z Piko projektując tę BR180, chciali ją tak zrobić, by można było bez problemów nałożyć budę od ES499. Zresztą, kto wie? Może naprawdę tak było? Buda nawet się zatrzasnęła na podwoziu. Dolne diody są tylko nieznacznie niżej niż być powinny, ale to jest niezwykle łatwo zmienić, bo wystarczy tylko płytkę elektryczną trochę podnieść do góry.

Reasumując pierwsze wrażenia i uwagi: warto było kupić model BR180, by wykorzystać jego podwozie do starej ES499.
Na zakup zdecydowałem się przez Szymona, który pomógł w podjęciu ostatecznej decyzji swoimi wypowiedziami powyżej. Dziękuję w tym miejscu za to.
 

Podobne wątki