Na szybko po przejrzeniu Katalogu w kolejności w jakiej w nim są Poloniki:
-53177 w IV epoce może być ciekawym uzupełnieniem składu 111/112A z przełomu 70/80
-53330 i 53331 boczniaki, pewnie pod OKo1. Więc składzik będzie
-50611 OKo1 jednak w trzeciej epoce, co może nie być takie głupie- jest troszkę wagonów od Rivarossi z tej epoki, a OKo1 była w IVa schyłkowa. Ponadto warto zobaczyć BR83.10 z nowej formy. Nienajgorzej się prezentuje, no i PIKO wchodzi głębiej w temat parowozów co może być dobrym prognostykiem na typowo Polski parowóz
-59868 Traxx w malowaniu pomarańczowo-niebieskim PCC
-96382 Cargowska EU07-336 jako uzupełnienie kolekcji taboru Cargo w VI może ładnie pójść
-96383 EP08-013 denatruat, fajny temat ale mało znany jak dla mnie kandydat na półkownika, obym się mylił
-96336 Byku 273 w malowaniu typu Rekin, fajny temat z epoki oby nie skończył jak powyżej, tak pomalowanych lokomotyw było tylko kilkadziesiąt sztuk, a samo malowanie stosowane chyba przez 8-10 lat.
-51603 ET21-442 błędnie opisany jako V epoka moim zdaniem. Maszyna ma malowanie z typowe dla IV, a sam oryginał zakończył żywot już w 1993
-52903 ST44-788, maszyna po rewizji z 2007 roku. Ciekawe czy popyt na to wyczerpało już Roco czy nie... Ale forma widzę też dostała życie w malowaniu MAV i CSD więc bądźmy dobrej myśli
-59272 SM42-616 IC dobry temat do masowego wysypu wagonów IC. Pewnie ładnie zejdzie
-96310 SP45? no właśnie. Ma mufy na czole więc chyba jednak SU45, i pomalowane na jasno dolne żaluzje co w latach 90 miało zaledwie kilka egzemplarzy serii, a kilka innych tak pomalowano przy rewizji w zakładach PESA na przełomie 2001 i 2002. Więc w sumie wielka niewiadoma.
-52867 SU46 z żółtym czołem, to pozycja zapewne dla wielu osób obowiązkowa.
-51452 EN57 to chyba obowiązkowa pozycja prawie dla każdego. Zadzwonił przed chwilą nawet do mnie kumpel który w zasadzie nie interesuje się koleją (autobusy i tramwaje), że sobie kupi kibla i postawi na półeczce...
-58394 111A+112A w malowaniu klasycznym z trumienką. Czyli rewizje z zakresu 2001-2008. Ciekawie
-58395 dwie drugie klasy z czego jedna zdeklasowana trwale jedynka. Bardzo fajne urozmaicenie składu. Też trumienki i też rewizje z lat 2001-2008.
-97615/16/17 Bar, kuszeta i łamaniec do składów. Jako ciekawostka będzie MAVowski 111A więc forma polskich wagonów procentuje.
-58230, 58456/457 Cysterny 406Ra do składów
-58231 secik dwóch Eams z ep V fajny
no i Gagsy: w piatej epoce 58232 Gags+Gas bez włazów dachowych, jako ciekawe urozmaicenie składu jednakowych wagonów, w IV epoce 58233 z napisem ZBOŻE też fajnie będą się prezentować z dotychczasowymi czterema. No i Gags (KKyt) 58472więc zapewne epoka IVa z szarym dachem.
Zestaw startowy pominę.
Czego mi zabrakło:
Uzupełniania składu Łódzkiego 111/112A z końcówki lat 80. Nie ma do niego Baru, kuszteki, brakuje mi 111A z ryflowanym dachem tak w IV jak i V epoce. Z tego powodu rozważam chociażby u siebie przestawienie kolekcji z IVc na IVb lub w ogóle przejście na wagony od ROBO. Nie ma dalszego uzupełniania składu cystern 406 w IV epoce...
konkretów co do SP/SU45? bo narazie to jakieś pomieszanie oznaczeń i malowań totalna fikcja może być z tego...
Co mi się spodobało:
-EN57!!! nareszcie i to jeszcze klasyk na początek
-uzupełnianie składu Gagsów
-SU46 z żółtym czołem
-ET21-442 pięknie!
-dobrze zapowiadające się parowozy z Piko dające nadzieję na Polski parowóz (Ol49, TKt48...)
Jeszcze raz wszystkiego dobrego w nowym roku!
EDYTA: teraz doczytałem że SP45-090, tak były takie hybrydy z ogrzewaniem ele i starymi oznaczeniami. Sam robiłem takiej zdjęcie tuż przed pójściem do piekła (SP45-099 oczywiście przebudowana), ale na ile mi wiadomo 090 nie miała dolnych żaluzji jasnych. Mam nadzieję że to tylko uroki wizualizacji