• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
#69
Na szybko po przejrzeniu Katalogu w kolejności w jakiej w nim są Poloniki:
-53177 w IV epoce może być ciekawym uzupełnieniem składu 111/112A z przełomu 70/80
-53330 i 53331 boczniaki, pewnie pod OKo1. Więc składzik będzie
-50611 OKo1 jednak w trzeciej epoce, co może nie być takie głupie- jest troszkę wagonów od Rivarossi z tej epoki, a OKo1 była w IVa schyłkowa. Ponadto warto zobaczyć BR83.10 z nowej formy. Nienajgorzej się prezentuje, no i PIKO wchodzi głębiej w temat parowozów co może być dobrym prognostykiem na typowo Polski parowóz
-59868 Traxx w malowaniu pomarańczowo-niebieskim PCC
-96382 Cargowska EU07-336 jako uzupełnienie kolekcji taboru Cargo w VI może ładnie pójść
-96383 EP08-013 denatruat, fajny temat ale mało znany jak dla mnie kandydat na półkownika, obym się mylił
-96336 Byku 273 w malowaniu typu Rekin, fajny temat z epoki oby nie skończył jak powyżej, tak pomalowanych lokomotyw było tylko kilkadziesiąt sztuk, a samo malowanie stosowane chyba przez 8-10 lat.
-51603 ET21-442 błędnie opisany jako V epoka moim zdaniem. Maszyna ma malowanie z typowe dla IV, a sam oryginał zakończył żywot już w 1993
-52903 ST44-788, maszyna po rewizji z 2007 roku. Ciekawe czy popyt na to wyczerpało już Roco czy nie... Ale forma widzę też dostała życie w malowaniu MAV i CSD więc bądźmy dobrej myśli :)
-59272 SM42-616 IC dobry temat do masowego wysypu wagonów IC. Pewnie ładnie zejdzie
-96310 SP45? no właśnie. Ma mufy na czole więc chyba jednak SU45, i pomalowane na jasno dolne żaluzje co w latach 90 miało zaledwie kilka egzemplarzy serii, a kilka innych tak pomalowano przy rewizji w zakładach PESA na przełomie 2001 i 2002. Więc w sumie wielka niewiadoma.
-52867 SU46 z żółtym czołem, to pozycja zapewne dla wielu osób obowiązkowa.
-51452 EN57 to chyba obowiązkowa pozycja prawie dla każdego. Zadzwonił przed chwilą nawet do mnie kumpel który w zasadzie nie interesuje się koleją (autobusy i tramwaje), że sobie kupi kibla i postawi na półeczce...
-58394 111A+112A w malowaniu klasycznym z trumienką. Czyli rewizje z zakresu 2001-2008. Ciekawie
-58395 dwie drugie klasy z czego jedna zdeklasowana trwale jedynka. Bardzo fajne urozmaicenie składu. Też trumienki i też rewizje z lat 2001-2008.
-97615/16/17 Bar, kuszeta i łamaniec do składów. Jako ciekawostka będzie MAVowski 111A więc forma polskich wagonów procentuje.
-58230, 58456/457 Cysterny 406Ra do składów
-58231 secik dwóch Eams z ep V fajny
no i Gagsy: w piatej epoce 58232 Gags+Gas bez włazów dachowych, jako ciekawe urozmaicenie składu jednakowych wagonów, w IV epoce 58233 z napisem ZBOŻE też fajnie będą się prezentować z dotychczasowymi czterema. No i Gags (KKyt) 58472więc zapewne epoka IVa z szarym dachem.
Zestaw startowy pominę.

Czego mi zabrakło:
Uzupełniania składu Łódzkiego 111/112A z końcówki lat 80. Nie ma do niego Baru, kuszteki, brakuje mi 111A z ryflowanym dachem tak w IV jak i V epoce. Z tego powodu rozważam chociażby u siebie przestawienie kolekcji z IVc na IVb lub w ogóle przejście na wagony od ROBO. Nie ma dalszego uzupełniania składu cystern 406 w IV epoce...
konkretów co do SP/SU45? bo narazie to jakieś pomieszanie oznaczeń i malowań totalna fikcja może być z tego...

Co mi się spodobało:
-EN57!!! nareszcie i to jeszcze klasyk na początek
-uzupełnianie składu Gagsów
-SU46 z żółtym czołem
-ET21-442 pięknie!
-dobrze zapowiadające się parowozy z Piko dające nadzieję na Polski parowóz (Ol49, TKt48...)

Jeszcze raz wszystkiego dobrego w nowym roku!

EDYTA: teraz doczytałem że SP45-090, tak były takie hybrydy z ogrzewaniem ele i starymi oznaczeniami. Sam robiłem takiej zdjęcie tuż przed pójściem do piekła (SP45-099 oczywiście przebudowana), ale na ile mi wiadomo 090 nie miała dolnych żaluzji jasnych. Mam nadzieję że to tylko uroki wizualizacji
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 3
#70
Wizualizacje wskazują na bardzo wąski czasowo początek epoki IIIc. Jeszcze z orłem, ale już po podniesieniu klas (Ax!). Do tej pory był tylko jeden fabryczny model w takim oznakowaniu (sypialny od Roco). Podejrzewam, że OKo1 będzie jednak mniej lub bardziej "wyglądem" dopasowane do tych saksońskich boczniaków. Jak się uda w końcu dostać na stronę, to pewnie lepsze rysunki i więcej informacji uda się uzyskać.

Poza tym dla miłośników epoki III jeszcze zapowiedziano parę pozycji:
- 54458: platforma niemieckiej budowy wojennej (ex "Ulm") z pomostem hamulcowym (dla mnie pozycja obowiązkowa i bardzo oczekiwana);
- 54645: kryty (niemieckiej budowy "krajowej") Kdn w kolejnym wydaniu, tym razem na brązowo (z wiekowej formy).

A zapowiedź chłodni w epoce IVa (54608, ex Gkn "Berlin") każe mi oczekiwać podobnej w epoce III w przyszłym roku.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 3
#71
Po zapoznaniu się z katalogiem Piko na 2021 [...]
  • 2 wagony Ax i Bx z serii classic nostalgie, co wskazuje, że Oko1 będzie najprawdopodobniej w wersji z epoki IIIb,
Wg lepszych wizualizacji ze strony producenta wynika, że jednak będą to wagony serii Cx i Bx, z epoki IIIb, przydzielone co st. mac. Katowice. Więc raczej do OKo1 nie są przewidziane. Pasować za to będą (przynajmniej dyrekcyjnie) do poprzednich wypustów PIKO - Ok2 (Tarnowskie Góry?) i 2-osiowych boczniaków saksońskich z Kędzierzyna (na zlecenie Parowozika).

Wymaga więc lekkiego sprostowania i uzupełnienia mój poprzedni wpis.

Wizualizacje wskazują na bardzo wąski czasowo początek epoki IIIc. Jeszcze z orłem, ale już po podniesieniu klas (Ax!) [...]. Podejrzewam, że OKo1 będzie jednak mniej lub bardziej "wyglądem" dopasowane do tych saksońskich boczniaków. Jak się uda w końcu dostać na stronę, to pewnie lepsze rysunki i więcej informacji uda się uzyskać.

Poza tym dla miłośników epoki III jeszcze zapowiedziano parę pozycji:
- 54458: platforma niemieckiej budowy wojennej (ex "Ulm") z pomostem hamulcowym (dla mnie pozycja obowiązkowa i bardzo oczekiwana);
- 54645: kryty (niemieckiej budowy "krajowej") Kdn w kolejnym wydaniu, tym razem na brązowo (z wiekowej formy).

A zapowiedź chłodni w epoce IVa (54608, ex Gkn "Berlin") każe mi oczekiwać podobnej w epoce III w przyszłym roku.
Piko 53330: boczniak 4-osiowy 3 klasy, pochodzenia saksońskiego (ex C4 sä 98), epoka IIIb (rew. 1952), nr inw. 019 228, seria Cx, st. mac. Katowice.
Piko 53331: boczniak 4-osiowy 2 klasy, pochodzenia saksońskiego (ex B4 sä 99), epoka IIIb (rew. 1952), nr inw. 05 422, seria Bx, st. mac. Katowice.
Piko 54458: platforma 2-osiowa niemieckiej budowy wojennej (ex Ulm), epoka IIIc, nr. inw. 611 004, seria Pddkh31.
Piko 54645, kryty 2-osiowy niemieckiej budowy krajowej, epoka IIIc, nr. inw. 144 902, seria Kdn, rew. (29).10.66.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 3
#72
To jeszcze co nieco z zapowiedzi w epoce IV z taboru "poniemieckiego".

Piko 53177 - wagon bagażowy 4-osiowy (ex Pw4i-32), epoka IVb, st. mac. Gdynia, seria Dhx, nr inw. 50 51 92-20 166-1. Pasować będzie do SP42 i zespołu wagonów piętrowych serii Bipa z Gdyni (parę lat temu było to wspominane w Świecie Kolei).
Piko 54608 - wagon chłodnia, 2-osiowa (ex Gkn "Berlin"), epoka IVa (rew. 5.70), st. mac. Gdynia Port Centr., seria .Idr (Slr), nr inw. 27 51 800 50 233-2. Co ciekawe, był już w zapowiedziach PIKO/Parowozik ten wagon (ponad 10 lat temu), również z epoki IVa, tyle że z okresu 2 lata wcześniejszego - rew. 23.9.68, wówczas st. mac. Olsztyn, i wówczas jeszcze z kodem wymiany 21 (teraz 27) i oczywiście zmienioną cyfrą samokontroli.
Piko 54445 - wagon cysterna, 4-osiowa, z budką hamulcową, epoka IVa (rew., 9.69), st. mac. Czarnolesie, seria .Uah (RRh), nr. inw. 31 51 005 0 308-7.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 3
#73
"Trumienkowcy" jeszcze nie zauważyli, że będą mieli skład wagonów rodziny Y (WRb+A+B+B+B+Bc)?
Z tego, co da się "odliterować" z zapowiedzi, pojawi się skład ze st. mac. Kraków, konkretne daty napraw póki co nieznane:
Piko 58394 (1): wagon 1 klasy, typu 112Ag, nr inw. 51 51 19-70 314-5, seria Adu.
Piko 58394 (2): wagon 2 klasy, typu 111Ag, nr inw. 50 51 20-00 440-1, seria Bd.
Piko 58395 (1): wagon 2 klasy, typu 111Ab, nr inw. 50 51 20-08 322-3, seria B.
Piko 58395 (2): wagon 2* klasy, typu 112Ag*, nr inw. 51 51 19-10 072-2, seria Azdu - zdeklasowany z wagonu 1 kl.*
Piko 97615: wagon barowy serii WRbd + Piko 97616: wagon kuszetka serii Bcdu - w Krakowie powszechne, więc na pewno coś będzie dopasowane. Póki co na wizualizacjach są "wydmuszki".

Z rodziny Y, ale bez "trumienki" zapowiedziany jest łamaniec 1/2 kl. typu 104Af, na zdjęciu - nr. inw. 50 51 39-00 000-2, seria AB, st. mac. Zagórz?
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.184 156 7
#75
Jeszcze ciekawa rzecz. ET21 jest praktycznie w tej samej cenie co popularne "siodemki". Zważywszy na ilość szczegółów i znacznie lepsze wykonanie tej pierwszej i to, że ten lok jest wydany kilka lat później, to ET21 jest w promocyjnej cenie.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.205 88 0
#77
Ten wagon pomiarowy to chyba faktycznie będzie coś mierzył jak za taką cenę
W innym malowaniu istnieje od dawna i jest "wybajerzony". Wozi na sobie wyświetlacz, a oprócz tego ma łączność ze smartfonem. Trudno. żeby taki zestaw wodotrysków kosztował mniej ;) A co do zastosowania - istnieją makiety wielkości hipermarketu.

1609406756789.png

1609406777026.png
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.361 137 19
#78
Ten wagon pomiarowy to chyba faktycznie będzie coś mierzył jak za taką cenę
Czy w dzisiejszych czasach zupełnie zanikła ciekawość i umiejętność poszukiwania informacji :( ?

Polecam "na szybko" obejrzeć sobie film przygotowany przez producenta i poświęcony temu "cacku":


Dla chcących dowiedzieć się czegoś więcej polecam opisy i informacje umieszczone w pełnym katalogu firmy PIKO z ofertą w wielkości H0 - oczywiście w języku polskim - odnośnik do katalogu. Dla ułatwienia podpowiem zawczasu, że informacje o wagonach pomiarowych PIKO znajdują się na stronie nr 32.
 

Skiper

Aktywny użytkownik
Reakcje
293 39 11
#79
Brawo, Remik - trafiłeś w punkt. I w tym "aspekcie" forum też często powinno być "czyszczone".

Od siebie dodam, że model ten potrafi "rozmawiać" po polsku - wiem, bo go mam. A mam go z czystej ciekawości i tylko dlatego, że trafiłem w Niemczech na jednodniową promocję - 40 procent taniej. Z perspektywy czasu jednak "doceniam" ten zakup - dla budowniczego też są przydatne takie funkcje jak przechyłka czy nachylenie toru.......
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 68
Tabor 10
Tabor 20
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki