• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2018

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Ciekaw jestem czy w Piko (osoby decyzyjne) są świadomi, że na zdjęciach pokazali dwa różne typy wagonów 2 klasy z rodziny 111A. Wagony te różnią się między sobą wieloma szczegółami zewnętrznymi, więc w zasadzie powinny je odzwierciedlać dwa zupełnie inne modele.
Dla epoki V zaproponowali wagon typu 111Aw, a dla IV chyba 111Ab, a więc o około 15 lat starszą odmianę wagonu 2 klasy.
Wagony te różnią się m.in. dachem, dolną krawędzią pudła, typem ogrzewania (krata wlotu powietrza w wagonie 111Aw od strony korytarza), ilością stopni wejściowych i haków promowych, częściowo wnętrzem (starsze wagony posiadały oddzielne przedziały łazienkowe, więc koło hamulca postojowego było umieszczone w innym miejscu niż obecnie), a także osprzętem na podwoziu.
Chciałbym wierzyć, że Piko ogarnie ten temat jak należy, albo skupi się na jednej odmianie wagonu i będzie produkować modele adekwatne do wybranego wariantu.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Ciekaw jestem czy w Piko (osoby decyzyjne) są świadomi, że na zdjęciach pokazali dwa różne typy wagonów 2 klasy z rodziny 111A. Wagony te różnią się między sobą wieloma szczegółami zewnętrznymi, więc w zasadzie powinny je odzwierciedlać dwa zupełnie inne modele.
Dla epoki V zaproponowali wagon typu 111Aw, a dla IV chyba 111Ab, a więc o około 15 lat starszą odmianę wagonu 2 klasy.
Wagony te różnią się m.in. dachem, dolną krawędzią pudła, typem ogrzewania (krata wlotu powietrza w wagonie 111Aw od strony korytarza), ilością stopni wejściowych i haków promowych, częściowo wnętrzem (starsze wagony posiadały oddzielne przedziały łazienkowe, więc koło hamulca postojowego było umieszczone w innym miejscu niż obecnie), a także osprzętem na podwoziu.
Chciałbym wierzyć, że Piko ogarnie ten temat jak należy, albo skupi się na jednej odmianie wagonu i będzie produkować modele adekwatne do wybranego wariantu.
Dzięki za wartościowe informacje. To chyba świadczy najlepiej o stopniu zaawansowania tego projektu w Piko.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.218 51 6
Odkąd Piko ogłosiło zamiar produkcji Gagarina, nagle sporo pojawiło się na Alle, a były miesiące, że ani jednego...... Swoją drogą ciekawe czy ich model ( jeśli będzie) będzie zbliżony formą do Gutzolda ( inny profil czoła niż Roco ) czy pojawi się całkiem nowy projekt.
 
Reakcje
56 3 0
Podobno ma to być całkowicie nowa forma... Ale co będzie, zobaczymy :)
[DOUBLEPOST=1515451082][/DOUBLEPOST]Choć nie wydaje mi się żeby Piko pchało się w takie uproszczenia w klasie Expert.
 

Maverick

Znany użytkownik
Reakcje
396 37 5
Odkąd Piko ogłosiło zamiar produkcji Gagarina, nagle sporo pojawiło się na Alle, a były miesiące, że ani jednego...... Swoją drogą ciekawe czy ich model ( jeśli będzie) będzie zbliżony formą do Gutzolda ( inny profil czoła niż Roco ) czy pojawi się całkiem nowy projekt.
Tu Karol już odpowiedział na Twoje pytanie:

ST44 to nowa forma, jest to napisane w opisie. Do tego standardowo czerwone światła, manewrowe, podśwetlanie kabin i przedziału maszynowego.
Dekoder PluX22.
 
Reakcje
41 1 0
Na stronie Robo jest zapowiedź cystern z IV epoki, które mają trafić do sprzedaży w lutym. :)
Mają być:
- model cysterny 406Ra w malowaniu szarym ze stacji Żychlin (cukrownia Dobrzelin)
- model cysterny 406Ra w malowaniu aluminiowym ze stacji Płock (przydział PEC).


Poza tym w sklepie shop.dcc24.eu w/w modele pojawiły się już w zapowiedziach jako nowe produkty.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki