Ciekaw jestem czy w Piko (osoby decyzyjne) są świadomi, że na zdjęciach pokazali dwa różne typy wagonów 2 klasy z rodziny 111A. Wagony te różnią się między sobą wieloma szczegółami zewnętrznymi, więc w zasadzie powinny je odzwierciedlać dwa zupełnie inne modele.
Dla epoki V zaproponowali wagon typu 111Aw, a dla IV chyba 111Ab, a więc o około 15 lat starszą odmianę wagonu 2 klasy.
Wagony te różnią się m.in. dachem, dolną krawędzią pudła, typem ogrzewania (krata wlotu powietrza w wagonie 111Aw od strony korytarza), ilością stopni wejściowych i haków promowych, częściowo wnętrzem (starsze wagony posiadały oddzielne przedziały łazienkowe, więc koło hamulca postojowego było umieszczone w innym miejscu niż obecnie), a także osprzętem na podwoziu.
Chciałbym wierzyć, że Piko ogarnie ten temat jak należy, albo skupi się na jednej odmianie wagonu i będzie produkować modele adekwatne do wybranego wariantu.