• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2018

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.879 526 30
Ta granatowa jest ciekawa, bo to wagon ochronny (zwany też sprzęgowym), stosowany między wagonami ze sprzęgami SA-3, a wagonami (lub lokomotywą) z normalnymi sprzęgami śrubowymi. Chętnie kupiłbym takie dwa w wersji z IV epoki. A z której epoki są te brązowe i czy też są to wagony ochronne?
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.165 98 2
Ta granatowa jest ciekawa, bo to wagon ochronny (zwany też sprzęgowym), stosowany między wagonami ze sprzęgami SA-3, a wagonami (lub lokomotywą) z normalnymi sprzęgami śrubowymi. Chętnie kupiłbym takie dwa w wersji z IV epoki. A z której epoki są te brązowe i czy też są to wagony ochronne?
Brązowe węglarki Albert Model to wznowienie- epoka V i IVc. Brak wagonu ochronnego.
Najnowsze dwa wypusty (typ: Eas) tej firmy, to malowanie Cargo i DB Schenker. Pięknie wykonane modele.
Jestem miło zaskoczony wyrobami Albert Model. Czekam na kolejne produkty.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Brązowe węglarki Albert Model to wznowienie- epoka V i IVc. Brak wagonu ochronnego.
Najnowsze dwa wypusty (typ: Eas) tej firmy, to malowanie Cargo i DB Schenker. Pięknie wykonane modele.
Jestem miło zaskoczony wyrobami Albert Model. Czekam na kolejne produkty.
Tylko, że jak widać trzeba powtórzyć, że to nie są polskie wagony 401W, a podobne do nich bułgarskie.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.784 37 1
Tylko, że jak widać trzeba powtórzyć, że to nie są polskie wagony 401W, a podobne do nich bułgarskie
tak samo jak te modele Rivarossi udające wagon 223K , model Rivarossi to model wagonu krytego serii Gs budowany według wytycznych UIC dla kolei włoskich FS
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
tak samo jak te modele Rivarossi udające wagon 223K , model Rivarossi to model wagonu krytego serii Gs budowany według wytycznych UIC dla kolei włoskich FS
Zgadza się. Tylko część wagonów produkowanych wg wytycznych UIC było prawie identycznych w różnych zarządach, a inne pomimo zastosowania tych samych wytycznych UIC znacznie się różniły. Wagony 223K z tego co się orientuję są z tej pierwszej grupy, podobnie jak wagony serii Es od Roco.
 
P

ps

Gość
tak samo jak te modele Rivarossi udające wagon 223K
Oczywiście - tylko ta skala owego "udawania" jakby nieco inna.....
Wiesz dobrze o tym Rysiu, a że chcesz mieć lub już masz te węglarki to tylko i wyłącznie Twoja sprawa....

Tylko część wagonów produkowanych wg wytycznych UIC było prawie identycznych w różnych zarządach, a inne pomimo zastosowania tych samych wytycznych UIC znacznie się różniły.
Wiesz, że gdzieś dzwonią, tylko nie wiesz, w którym kościele.....
Każdy wagon towarowy dawniej i obecnie "ma w sobie" owe "wytyczne UIC" - oczywiście przy założeniu, że ma mieć dopuszczenie do kursowania w wielu krajach. Owe "wytyczne UIC" wcale nie polegają na identycznej lub prawie jednakowej konstrukcji wagonu.....
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
19 0 0
Chciałem zrobić teraz zdjęcia porównawcze, ale przy sztucznym świetle mi się nie udało. Generalnie wagony chyba robione są z tego samego kitu do samodzielnego montażu, co wagony TMF. Na pierwszy rzut oka, widzę trzy różnice:
1. W pierwszej edycji ŚM (SM01, 03 i 04) numery inwentarzowe na bokach wagonu są wyraźnie mniejsze niż w wagonach TMF (może być to kwestią różnic między prawdziwymi wagonami), w obecnym wypuście są tej samej wielkości co w TMF.
2. W pierwszej edycji ŚM inna jest kolejność tekstów o otwartych klapach w języku niemieckim, jest też literówka ("wahrend" napisane przez v), obecny wypust ŚM ma napisy w tej samej kolejności i treści co TMF, różnią się trochę rozmieszczeniem (może być to kwestią różnic między prawdziwymi wagonami).
3. Wagony ŚM z obu edycji mają wyraźnie grubszą niż w TMF barierkę na końcu wagonu.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 37
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki