• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2013

K

krokodyl

Gość
#61
to gumowe zderzaki- nazwa potoczna z dawnych lat- zawsze jakiś zwisał;)

prawdopodobnie nie z tej samej formy- tylko z modyfikacji starej formy...;)

ja do piko wielkiego zaufania nie mam- wszystko projektują po najmniejszej linii oporu opierając się na potędze z lat 80...w sumie roco też miało taką bazę w postaci rowa- tyle że rowa to był cud miód.(y)

a co do br130 to w końcu ta rocowska którą zapodałem wyżej to jest br130 czy nie....:niepewny: ...

może pan się wypowie na temat trójpolowego silnika u współczesnych producentów- czy ktoś poza piko jeszcze je gdzieś wkłada i czego unikać...taka rada przyda się każdemu(y)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.461 552 30
#62
Nie znam na tyle modeli różnych firm, by się wypowiadać na temat silników, ani też radzić lub odradzać zakup produktów tej, czy innej firmy. Nie inetersowałem sie nigdy modelem BR130 i jej pochodnych. Jeżeli Kolega twierdzi, podając zdjęcie, że Roco też miało 130, to nie mam powodu w to wątpić. Ogólnie mówiąc, te lokomotywy różniły się przede wszystkim silnikami (mowa o prawdziwych maszynach), prędkością maksymalną i innymi parametrami technicznymi. Pewne drobne różnice były też w wyglądzie zewnętrznym, częściowo wynikające także z dokonywanych modernizacji, ale szczegółów nie potrafie podać. A czy nowa BR118 PIKO jest z nowej formy, czy zmodyfkowanej starej, nie wiem, ważne, że wygląda bez porównania lepiej niż ta stara. I ma plastikowe zderzaki, jak inne modele, nie gumowe...
 
K

krokodyl

Gość
#63
Nie znam na tyle modeli różnych firm, by się wypowiadać na temat silników, ani też radzić lub odradzać zakup produktów tej, czy innej firmy. Nie inetersowałem sie nigdy modelem BR130 i jej pochodnych. Jeżeli Kolega twierdzi, podając zdjęcie, że Roco też miało 130, to nie mam powodu w to wątpić. Ogólnie mówiąc, te lokomotywy różniły się przede wszystkim silnikami (mowa o prawdziwych maszynach), prędkością maksymalną i innymi parametrami technicznymi. Pewne drobne różnice były też w wyglądzie zewnętrznym, częściowo wynikające także z dokonywanych modernizacji, ale szczegółów nie potrafie podać. A czy nowa BR118 PIKO jest z nowej formy, czy zmodyfkowanej starej, nie wiem, ważne, że wygląda bez porównania lepiej niż ta stara. I ma plastikowe zderzaki, jak inne modele, nie gumowe...
rozumiem.

oczywiście że plastikowe- tak jak napisaełem- to akurat zmienili- bo dziś guma nie przejdzie...natomiast wiem że ile mogli to ze starej manufaktury przejęli- nieprzypadkowo ciągle mają w ofercie te same rzeczy co kiedyś- wagony serii hobby na pewno pochodzą ze starych form...do serii expert zrobili nowe formy wagonów- i niektóre z tych wagonów to perełki...ale loki już tak słodko nie wyglądają- co więcej ceny elektrowozów z serii classic są mocno zawyżone...

co do br130 - to jedynie ustosunkowałem się do opinii kolegi wyżej że br130 2013 piko będzie jedyną dostępną...mamy model rocowski plus całe gro modeli z tej rodziny- jak wspomniana 142 i cała plejada 232...

ponieważ będzie wielu chętnych na "starą, dobrą Ludmiłę"- zalecam najwyższą ostrożność i kalkulacje co się bardziej opłaca i czy tak koniecznie musimy mieć wersję 130...to nie tabor pkp więc takiej manii raczej nie będzie ale kto wie...;)
 
OP
OP
tcy

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
74 0 0
#64
Roco nieprzypadkowo wypuściło akurat model egzemplarza BR 130 101. Był on jednym z dwu prototypów serii BR 132 i już nie wyglądał jak wcześniejsze "prawdziwe" egzemplarze BR130 (od 001 do 080), tylko właśnie jak 132. Wystarczyło więc przemalować posiadaną już przez Roco formę...
To co ma teraz zaoferować Piko, to model tej "właściwej" serii 130, z rozróżnieniem nawet na kolejne wersje produkcyjne różniące się detalami.

Czy modele serii Expert z definicji posiadają silniki trójpolowe, tego nie jestem pewien. Czasami w opisach modeli pojawiają się informacje o silniku pięciopolowym (5-pol. Motor):
http://www.modellbahnshop-lippe.com...81-0-0-0-2-4-2-0-gatt-de-h-0/ein_produkt.html
Zresztą w wątku o SM/SP42 ktoś wstawił silnik pięciobiegunowy do stonki i w niczym to nie pomogło.

Wydaje mi się, że Piko nie mogło użyć starej formy BR118 do nowego modelu z serii expert, gdyż ta forma należała i należy do firmy Guetzold. Piko za czasów NRD było kombinatem grupującym różne zakłady produkcyjne, które na początku lat 90. ponownie się usamodzielniły.
Poza tym BR118 DR w różnym czasie występowała w różnych malowaniach, z czarnymi i szarymi wózkami. Był też egzemplarz z szarą ramą (i nawet wypuszczony teraz przez Piko w limitowanym zestawie).
 
K

krokodyl

Gość
#65
a czym dokładnie różni się br 130 od br 132- zaciekawiło mnie to- i jak na razie nie wiem- czy tylko numeracją/napisami- czy są jakieś wyraźne różnice w korpusie i wózkach...:niepewny:
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#66
1. Bierzemy Google i wpisujemy w wyszukiwarce "BR130".
2. Bierzemy Google i wpisujemy w wyszukiwarce "BR132".
3. Porównujemy sobie wyszukane zdjęcia oryginałów.
4. Jeśli nie widzimy żadnych różnic, udajemy się do najbliższego okulisty.
5. Na następny raz wykonujemy pukty 1-3, a nie kilka razy pytamy o to innych skoro metoda opisana w punkatch 1-3 może dać rozwiązanie, o ile nie zaistnieje punkt 4.
 
K

krokodyl

Gość
#67
to już wiem że ty akurat tych różnić nie znasz;)

skoro kolega kilka postów wyżej pisze że to nie jest to samo- to niech poda przykład różnic...;)

jak wyżej napisałem - różnice są znikome i mnie one nie przeszkadzają - toteż nie zamierzam ich szukać...ale jak ktoś się upiera przy swoim - to niech udowodni wiedzę i się nią podzieli...skoro taki jest szach od loków i zna wszelkie różnice...

ta instrukcja to dla osoby która podkreśla różnicę a nie się z nią godzi (moje stanowisko)

odsyłać to każdy potrafi- zwykle z braku tejże wiedzy.:sleep:
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#68
Pisząc to co piszesz udowadniasz że obejmuje Cię punkt 4.

A na to żaden forumowicz Ci nie pomoże, a tylko okulista.

Bo różnica jest widoczna i to bardzo oraz jest istotna. Mało tego, nawet stary model Piko właśnie wyraźnie tym czymś się odróżnia od modeli Roco.
 
K

krokodyl

Gość
#69
to napisz Irek co to jest...bądź tak dobry i nie męcz człowieka bo nie zaśnie -czym to się mogą te ludmiłki różnić:rolleyes: ...podziel się tym sekretem dziejów.:D
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
478 4 0
#70
Wielkość okien w kabinach, w 130 na dachu brak rezystorów hamowania elektrodynamicznego, i jeszcze parę szczegółów (nie wiem czy nie było różnicy w długości pojazdów).
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.816 15 0
#73
K

krokodyl

Gość
#75
Zawsze wydawało mi się że BR-118 mają 4 osie.
Człowiek uczy się całe życie ;) bardzo fajny model (ten 6-cio osiowy).
Wiecie ile PIKO ich już zrobiło w serii Expert?
Bo po 5 minutach przeglądania z 6-cio osiowych namierzyłem BR-118 222-9 (PIKO 59580-3), BR-118 377-1 (PIKO 59580-2) i BR-118 400-1.
mają i takie i takie wózki;)
naleciałość po wszechobecnej wersji piko...br 118 kojarzy się zawsze z 4-osiami:D

podobnie miło zaskoczony byłem ostatnio gdy trafiłem na 6-osiową wersję znanego i lubianego loka v200- wersja z 12 kółeczkami v300 - piękna liberia Krauss Maffei- robił ją między innymi trix i lima...to jest właśnie piękne w kolei- zawsze zaskoczy jakimś cudnym modelem...
m39301-1.jpg
limaML3000wb.JPG


360-Bild2919_L.jpg


czasem odkrycia są ekstremalne- ale warto dać się wciągnąć!:D

035_us-army.jpg
030_southernpacific.jpg
036_rail_runner.jpg
 
K

krokodyl

Gość
#77
jeszcze jej nie zakupiłem- trochę obawiam się jakości limy spod znaku Hornby...jeżeli chodzi o jakość to v200 rocowska na pewno będzie lepsza- miałem analogową i był to piękny model i jeździł jak marzenie...

jak zakupię v300- będzie recenzja w odpowiednim dziale.
 
K

krokodyl

Gość
#78
kolejne nowości od Roco

Secik holenderski z multimausem standard.

51224

51224.jpg


i nowe połączenie kolorystyczne- czołgi plus czerwień- chyba nowość u Roco

67060

67060.jpg
 
K

krokodyl

Gość
#79
Roco zaczęło już różnicować centralę Z21...na nowszych fotkach starterów z 2013 roku pojawiać się zaczęła biała centrala z21....

czyli mamy teraz w ofercie 2 wersje: białą i czarną




41504.jpg



b0c219a48d81f20e03016dbab99b68ee.jpg



oprócz malowania różnią się literą- odpwiednio z21 i Z21

i oczywiście funkcjami...

wszystko dokładnie opisane:

http://www.z21.eu/

stronka fajniutka...umiejętnie tym zarządzają(y)

Wygląda na to że obrali strategię podziału Multimaus i MultimausPRO...

ciekawe czy w 2013 roku wydadzą jakiś nowy starter z MultimausPRO...ze zwykłym jeszcze wychodzą...

MultimausPRO ma taką przewagę nad aplikacyjnym sterowaniem, że podkręcając loka koncentrujemy wzrok na samej lokomotywie patrząc jak przyśpiesza albo zwalnia...w przypadku Tabletu czy Smarta musimy koncentrować się na małym ekraniku LCD...
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 315
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297

Podobne wątki