• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowa modernizacja ET22 w ZNLE Gliwice ?

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
65 0 0
#21
CoCu napisał(a):
we wszystkich nowoczesnych pojazdach szynowych kolejowych jest taka tendencja do projektowania z przodu małej centralnie umieszczonej szyby
Kwestia oszczędności - mała szyba mało wycieraczek :D
A na poważnie to reszta tych "wszystkich" zauważyła że należy jednocześnie przesunąć stanowisko maszynisty na środek. Autor, przynajmniej tej wizualizacji - nie.
CoCu poniżej napisał(a):
nieco inaczej w tramwajach, każdy słupek to ograniczenie widoczności. I za takim słupkiem może się schować cała osoba
Wzieli pewnie pod uwagę tylko takich jak ja XXeseL-ów. Za wacka się nie schowam za żadnym słupkiem :oops:
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
348 3 0
#22
Słupki wykonują takie masywne ze wzgledu na odpowiednią przestrzeń tzw. "przestrzeń przeżycia" podczas zderzenia czołowego z cysterną.
Z tego co mi wiadomo to na dzień dzisiejszy jest wykonane pudło lokomotywy i częściowo wózki. Powinni za chwile zaczynać ją montować do kupy.

Pozdrawiam.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.066 201 22
#23
eSeL, rzeczywiście, masz rację, kurka felek. Tutaj stanowisko jest z boku. Czyli to już naprawdę niezły zonk. :roll:

To prawda, że w innych pojazdach z takimi szybami stanowisko jest centralnie umieszczone.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#25
Panowie ta wizualizacja jest ładna, ale co z tego wyjdzie to zobaczycie za kilka miesięcy jak to poskładają, i jak pozwolą zamieścić zdjęcia na necie. A z ET22 to ma tyle wspólnego że też zostało zaprojektowane w Polsce, i że będzie to robione w Gliwicach tak jak ET22-20XX.

Piszę "20XX" bo kontrakt obejmuje 4 lokomotywy serii wdrożeniowej i 50 jako pierwszą serię produkcyjną, a co dalej to zobaczymy.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#27
E6ACT istnieje tylko jako dokumentacja i jako poszczególne elementy, które dopiero będą składane w całość, a to co pokazał Darek W. na zdjęciach jest tylko podobne do E6ACT. Za kilka miesięcy kiedy te puzzle zostaną poskładane to zobaczycie efekt. A wcześniej z jakimikolwiek zdjęciami może być problem bo na zakładzie zdjęcia można robić tylko do celów wewnątrz zakładowych.
 
A

Anonymous

Gość
#28
mauser napisał(a):
E6ACT istnieje tylko jako dokumentacja i jako poszczególne elementy, które dopiero będą składane w całość,
Nie pisalem o lokomotywach w skali 1-1 a w skali 1-87, jesli pracujesz w ZNLE(po porannym wpisie wnioskuje ze pracujesz w jakims biurze) to wiesz o czym pisze.

Dziwi mnie ta wielka tajemnica ktora okryta jest ta nowa lokomotywa, ja nie widze w niej zadnych nowych rozwiazan , a wrecz same starocie , nie bez celu przytoczylem przyklad lokomotywy EG, przyjzyj sie poszczegolnym podzespolom obu lokomotyw a zobaczysz sam czy nie sa one podobne konstrukcyjnie do siebie, ja mam wrazenie ze konstruktor opieral sie wlasnie na konstrukcji typu EG.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.066 201 22
#29
Darek W, ciężko było załapać, że piszesz o jakiś modelach. Chyba tylko wtajemniczeni się domyśleli.
A skoro już o tym, to o co chodzi z tymi modelami w H0? To też tajemnica? Ja jestem chętny na takie bajerki.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#30
Trzeba zauważyć że wszystkie nowe lokomotywy elektryczne w europie są do siebie podobne, a co do staroci to jest niewiele firm na świecie które potrafią zbudować falownik o tej mocy do lokomotyw, wiodący jest SIEMENS ale my Polacy nie jesteś my wcale daleko za. A w E6ACT falowniki i silniki, i jeszcze dużo innych elementów będą polskie.

A co do modeli to widziałem model zrobiony na ploterze 3D, ale innych nie widziałem, więc moje pytanie jest takie: Czy ten model będzie wydany i kiedy bo chętnie bym sobie go posklejał?
 
A

Anonymous

Gość
#32
He he , skoro Mauser nic nie wie to trudno, narazie TAJEMNICA!!!!!(zeby zrobic model kartonowy w skali 1/25 trzeba miec dokumentacje fabryczna i choc mam do niej dostep to niestety narazie tajemnica wiec nic z tego, zreszta itak nie zaprojektowal bym tego modelu poniewaz to co dotad zrobilem opierealo sie glownie o pomiary wlasne a na to nie mam juz czasu i checi, a co do checi -wlasnie brak jakichkolwiek dokumentacji skutecznie zniechecil mnie do modelarstwa kolejowego- teraz buduje okrety i ogorka .)
ps. falownikow i silnikow nie widac ale robic tajemnice z tego jak wygladal bedzie nowy lok to troche przesada.
- znalezione w internecie=czyzby to ten a moze podobny????:
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.066 201 22
#34
No rzeczywiście, na stronie firmy takie zdjęcie jest, jak również jest tam zdjęcie ukazujące uczestników konferencji poświęconej tej lokomotywie, na którym widać na ekranie lokomotywę w tym wyglądzie drugiego typu. Mimo to jednak, patrząc na te pudło, wszystko wskazuje na to, że będzie jednak maszyna wyglądała jak ta z tej pierwszej pierwotnej wizualizacji. Poza tym, na swojej stronie zamieślici też poniższy rysunek, na którym również jest lokomotywa w tym pierwszym wariancie wyglądu.
Ciekawi mnie zatem, skąd się wziął drugi wariant wyglądu, tak różniący się od pierwszego, skoro zdjęcie pudła wskazuje że będzie to ten pierwszy? Czy to może tylko taka jedna z koncepcji wyglądu?
 

Załączniki

A

Anonymous

Gość
#35
Jest tylko jeden typ a kilka wariantow malowan,, to co widac na ekranie to ta sama lokomotywa tylko w innym malowaniu.
Ale, skoro juz ZNLE zamiescilo takie informacje na temat wygladu i malowania to mysle ze nie bedzie problemu jak pokaze fotke modelu lokomotywy w skali H0 gotowego do montazu (buda tylko polozona na podwoziu i nie ma na niej zadnych elementow wyposarzenia,dlatego troche dziwnie to wszystko wyglada).
Narazie sa to modele dla ZNLE ale jesli wszystko ulozy sie jak trzeba to moze beda dostepne dla chetnych(oczywiscie jezdzace bo ten z fotki jest statyczny)
 

Załączniki

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.066 201 22
#36
Darek W, mam wielką prośbę. Zapisz mnie proszę na ewentualną listę chętnych na ten model. Biorę go w ciemno, czy to statyczny, czy z napędem.

Ale z tymi różnymi wariantami wyglądu to mnie nie przekonasz, że to kwestia tylko malowania. Specjalnie zrobiłem mały rysunek porównawczy. I powiedz mi proszę, gdzie tu są podobieństwa? To jest zupełnie inna maszyna, z inną ostoją, i innym pudłem. Te dwie maszyny to nawet podobne do siebie nie są.
 

Załączniki

A

Anonymous

Gość
#37
Fakt, obie wizualizacje roznia sie , jednak realizowany jest projekt po lewej stronie(no powiedzmy ze mniej- wiecej).Zapisow narazie nie ma poniewaz trzeba uzyskac pozwolenie na wykorzystanie (komercyjne)tego projektu, to nie jest tak ze ktos opracuje model i go sprzedaje,to jest tak jak z programami komputerowymi czy piosenkami_trzeba miec na to licencje.
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
255 4 0
#38
Dawaj Darku te nowości, bo loczek jest piękny i tylko konserwy (konserwatyści) pienią się na jej widok, a tak pięknie jej z buźki patrzy zupełnie jak 311D, więc zamias marudzić na brak powiewu świeżości w osiołkach, doceńmy starania naszych inżynierów, może jak raz zaskoczą nas pozytywnie ... swoje też trzeba umieć doceniać, a nie tylko cudze chwalić.
Po tylu latach stagnacji w rodzimej produkcji, może jak raz skruszą się lody i ... pociągnie nas coś takiego jak E6ACT, ale w wersji do przewozów osobowych.
Mnie się ona podoba, pomimo, że to już nie będzie moja epoka, ale czuć w niej paskudny charakterek ;)
 

Podobne wątki