• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nickelsdorf

  • Inicjator wątku Konrad
  • Data rozpoczęcia
K

Konrad

Gość
#1
Jakiś czas temu rozpocząłem nową budowę. Postanowiłem jednak wybrać element rzeczywisty, który wydaje się całkiem ciekawy jak i realny do ukończenia. Żeby nie stawiać sobie za cel niemożliwego podzieliłem projekt na dwie części. Pierwsza od granicy do przejazdu, drugi od przejazdu do magazynu włącznie.

Oto koordynaty geograficzne:
47°56'33.00"N
17°05'13.00"E

Całość tak jak w oryginale będzie w V epoce. Profile 2E96 na końcach oraz pomiedzy etapami budowy. Mam nadzieję, że wybaczycie mi sieć trakcyjną i będę od czasu do czasu mógł wpaść na jakieś spotkanie...

Narazie w toku prace stolarskie, niestety te idą powoli, gdyż nie mogę ciąć przy synku - młody majsterkowicz wszędzię palce wkłada - ale teraz są ferie i liczę na parę kroków na przód.

Zdjęcia będą dodawane ale pewnie w dużych odstępach. Post trafił już teraz na forum, co może zwiększy mój zapał do budowy i chęć pochwalenia się na forum. Oczywiście dalej będę niektórych zamęczał pytaniami no ale coż...
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#2
Fajny motyw z granicą - widać jak się kolor podsypki zmienia. Też coś takiego zrobiłem :)
Ale czemu aż na pogranicze Austrii i Węgier się udałeś, nie było w okolicy nic ciekawszego, czy o tabor chodzi?
 
OP
OP
K

Konrad

Gość
#3
To też nie tak daleko - jakieś 5 godzin jazdy - szybciej niż nad Bałtyk. Na wiosnę po roztopach jadę robić zdjęcia terenu. Od jakiegoś czasu planowałem budowę czegoś w OBB. Poprostu mam bzika na punkcie tego zarządu. Nawet swoją prace magisterską pisałem w oparciu o OBB. Oczywiście nie można ukrywać, że dostępność i różnorodność taboru w tymże malowaniu jest przeogromna co udowadnia Adam w swojej kolekcji.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#5
Konrad napisał(a):
...Nawet swoją prace magisterską pisałem w oparciu o OBB.
aaa, no chyba że tak. Czyli ten moduł RENFE to była taka zmyłka ;)

Stacyjka niby malutka, ale widzę że tam ze 20 modułów wejdzie, ambitny projekt.
Czy tam pojawia się też GySEV lub MAV?
 
OP
OP
K

Konrad

Gość
#6
Moduł z RENFE pozostawiam do prób różnego rodzaju. Faktycznie skrzynek troszkę będzie - martwi mnie że to wszystko jest de facto w prostej linii. Mam już trzecią skrzynkę a prawda jest taka, że na pierwszy etap wyliczyłem jakieś siedem skrzynek. Już się zastanawiam gdzie ja to schowam... Układ torów jest ciekawy i nie wymaga wielkiej ilości zwrotnic.

MAV jak i GySEV odwiedzają tą stację Taurusami w drodze do Wiednia. Składy RAILJET także na relacji Wiedeń - Budapeszt. Jest także Dispolok. Na brak taboru nie będę narzekał - hiszpański był z leksza ciężko dostępny.
 
OP
OP
K

Konrad

Gość
#9
Pojechalbym chociaz popatrzec. Powoli do przodu ale z lini dwutorowej zrobila sie narazie jednotorowa...
 
OP
OP
P

Paweł Piotr

Gość
#11
Konrad napisał(a):
Mam pytanie - gdzie i jaki semafor powinien na tym odcinku stanąć?
To klasyczny przypadek małej bocznicy szlakowej, gdzie nie stawia się żadnych semaforów.
Bocznica taka musi być zabezpieczona wykolejnicą lub żeberkiem ochronnym.
Najprostszy (i najczęściej stosowany) sposób obsługi takiej bocznicy odbywa się w trakcie jazdy pociągu zbiorowego ze stacji B do stacji A, gdzie lokomotywa ciągnąca wagony dokonuje podstawienia (i zabrania) wagonów na bocznicę, a p obsłudze bocznicy pociąg jedzie dalej do stacji A.
Inny sposób to specjalna jazda pociągu bocznicowego ze stacji B do obsługi bocznicy i z powrotem (lokomotywa ciągnie wagony na bocznicę, wraca do stacji B pchając wagony); lub specjalna jazda pociągu bocznicowego ze stacji A do obsługi bocznicy i z powrotem (lokomotywa pcha wagony na bocznicę, wraca po obsłudze bocznicy ciągnąc wagony).
Pozdrawiam
 

Załączniki