• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Nic tak nie cieszy jak własnoręcznie przerobiony model :D

Reakcje
23 0 0
#21
Gdzieś tu czytałem że ludzie znajdowali głośniki 50ohm. Gdyby to połączyć równolegle to efekt mógłby być zadowalający.



Bardzo ładnie przerobiony model. Ja właśnie przez te "odwrócone złączki" upaliłem wzmacniacz od dekodera. Na szczęście to stary marklin ale wciąż szkoda i trzeba będzie to jakoś naprawić.
 
OP
OP
Lyntog

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.105 6 2
#22
Bardzo ładnie przerobiony model.
Super, ja jeszcze za swój się nie zabrałem i chwilę to potrwa.
Dzięki panowie :)

A dlaczego? Można chyba przylutować przewody tak, by zawsze były na górze (albo zawsze na dole), tylko trzeba pamiętać, aby ustawiać wagony zawsze w tym samym kierunku, bo inaczej zostanie odwrócona biegunowość i plus trafi na minus. Ale jeszcze tego nie analizowałem, więc się nie upieram. ;)
Nie ma takiej możliwości, no chyba że co drugi wagon miałby jeździć dachem po szynach :D Te złączki są po prostu tak skonstruowane, że musi tak być. Wymaga to więcej myślenia w procesie składania, ale u mnie np. przy tylko dwóch przewodach ogarnąłem wszystko jak trzeba za pierwszym razem bez poprawek.

Mój skład stoi w gablocie bez zasilania i przerobię go chyba tylko dla satysfakcji, więc nie będę inwestował w drugi dekoder. Zastanawiam się tylko jak podłączyć drugi głośnik: równolegle nie można, bo spali się dekoder (mam ESU LS 3.5), a szeregowo może ciszej grać.
Gdzieś tu czytałem że ludzie znajdowali głośniki 50ohm. Gdyby to połączyć równolegle to efekt mógłby być zadowalający.
Jak najbardziej można w LS3.5 łączyć oba głośniki 100ohm równolegle (ważne tylko, aby oba miały tą samą biegunowość), powiem więcej - w niektórych modelach z fabrycznym dźwiękiem ESU jest dokładnie tak właśnie zrobione (np. starsze edycje Nohab-ów ROCO). Szeregowo 2x50ohm też pewnie będzie działać, ale dużo z tym kombinacji.

Ja właśnie przez te "odwrócone złączki" upaliłem wzmacniacz od dekodera. Na szczęście to stary marklin ale wciąż szkoda i trzeba będzie to jakoś naprawić.
Od siebie dodam tylko, że jestem gorącym przeciwnikiem mieszania przewodów głośnikowych z zasilającymi 16V w jednej złączce, a zwłaszcza takiej jak te - przy najmniejszym zwarciu grozi to tym, co się przytrafiło @Johnny_Strauss .

Pytanie jak wygląda łączenie I rozłączanie składu? Czy nie ma z tym problemu?
Najmniejszego. A u mnie musiałem już kilka razy spinać i rozpinać. Wagony można spokojnie lekko pochylić podczas sprzęgania, co ułatwia trafienie sprzęgiem na właściwe miejsce. Rozłączanie - wystarczy mocniej pociągnąć i schodzi.




Oświetlenie pewnie będzie najprościej, jak się da, z taśmy LED.
To w tej sytuacji mam pytanie - nie ma Pan czasem Panie Andrzeju w swoim modelu tych elementów, o które pytam? Bo przy taśmie LED zapewne nie będzie Pan ich używał, a u mnie przy moim systemie na pojedynczych LED są bardzo potrzebne :)
 
Reakcje
23 0 0
#23
Dzięki panowie :)



Nie ma takiej możliwości, no chyba że co drugi wagon miałby jeździć dachem po szynach :D Te złączki są po prostu tak skonstruowane, że musi tak być. Wymaga to więcej myślenia w procesie składania, ale u mnie np. przy tylko dwóch przewodach ogarnąłem wszystko jak trzeba za pierwszym razem bez poprawek.





Jak najbardziej można w LS3.5 łączyć oba głośniki 100ohm równolegle (ważne tylko, aby oba miały tą samą biegunowość), powiem więcej - w niektórych modelach z fabrycznym dźwiękiem ESU jest dokładnie tak właśnie zrobione (np. starsze edycje Nohab-ów ROCO). Szeregowo 2x50ohm też pewnie będzie działać, ale dużo z tym kombinacji.



Od siebie dodam tylko, że jestem gorącym przeciwnikiem mieszania przewodów głośnikowych z zasilającymi 16V w jednej złączce, a zwłaszcza takiej jak te - przy najmniejszym zwarciu grozi to tym, co się przytrafiło @Johnny_Strauss .



Najmniejszego. A u mnie musiałem już kilka razy spinać i rozpinać. Wagony można spokojnie lekko pochylić podczas sprzęgania, co ułatwia trafienie sprzęgiem na właściwe miejsce. Rozłączanie - wystarczy mocniej pociągnąć i schodzi.






To w tej sytuacji mam pytanie - nie ma Pan czasem Panie Andrzeju w swoim modelu tych elementów, o które pytam? Bo przy taśmie LED zapewne nie będzie Pan ich używał, a u mnie przy moim systemie na pojedynczych LED są bardzo potrzebne :)
Ja mogę ci odpalić jedną sztukę. W pierwszym członie zrobiłem sobie oświetlenie na SMD bo musiałem oszczędzić miejsce. Generalnie te światłowody nie są złe ale trzeba się trochę nagimnastykować żeby światło rozchodziło się równomiernie.
 
OP
OP
Lyntog

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.105 6 2
#25
Ja mogę ci odpalić jedną sztukę.
Biorę! :D

W pierwszym członie zrobiłem sobie oświetlenie na SMD bo musiałem oszczędzić miejsce. Generalnie te światłowody nie są złe ale trzeba się trochę nagimnastykować żeby światło rozchodziło się równomiernie.
Ja po prostu wsadziłem te diody przodem (jedną w jedną, drugą w drugą stronę) i działa tak jakby tam nadal była żarówka :) A jeżeli masz wersję tego światłowodu na tylko jedną żarówkę (bo były też takie) to również trzeba wtedy dać dwie diody, ale wtedy najlepiej je skierować w przeciwne strony bokami do siebie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.747 615 30
#26
To w tej sytuacji mam pytanie - nie ma Pan czasem Panie Andrzeju w swoim modelu tych elementów, o które pytam? Bo przy taśmie LED zapewne nie będzie Pan ich używał, a u mnie przy moim systemie na pojedynczych LED są bardzo potrzebne :)
Prawdę mówiąc, nie wiem. Dopóki nie rozbiorę modelu i nie przymierzę się do przeróbki, nie umiem powiedzieć, czy te elementy będą mi potrzebne, czy nie. A to niestety trochę potrwa, bo na razie mam co innego w planach. Tak że nie mogę niczego obiecać.
Podobnie w sprawie tych przewodów, nie bardzo rozumiem, dlaczego nie mogą być wszystkie na górze, ale dopóki nie przymierzę się do polutowania tego, trudno mi dyskutować.
 
Reakcje
23 0 0
#27
Ja się pokusiłem jeszcze o firanki i pasażerów z alli. Był ambitny plan aby te wnętrza pomalować ale uznałem że to strata czasu. I tak tego za bardzo nie widać w tym konkretnym modelu a sam model też nie jest tak wysokich lotów żeby było sens się aż tak nad tym spuszczać.
Co do oświetlenia to mi osobiście się nie podobał efekt na żarówkach. Widać było skąd idzie światło i przypominało mi to stare schichty. Bardzo dobry efekt przyniosło wklejenie paska LED na światłowodów.
 

Załączniki

Reakcje
23 0 0
#28
Tak to wyszło. Pozostaje jeszcze zamontować barierki i umieścić kalkomanie.
Jestem umiarkowanie zadowolony z efektu końcowego. Wklejone SMD w reflektory robią robotę, szczególnie przy światłach końca pociągu które na światłowodach wyglądały fatalnie. Jeśli ktoś planuje użyć do oświetlenia fabrycznych światłowodów to zalecam w miejscu Leda podkleić światłowód jakąś białą taśmą. Dzięki temu nie widać skąd idzie źródło światła i oświetlenie rozchodzi się równomiernie.
Jedyne czego mi szkoda to dekodera który uszkodziłem i czeka na naprawę bo pomyliłem na złączkach bieguny głośnika i bieguny z torów. Fakt że był to stary marklin kupiony okazyjnie ale jednak nie leżał na ulicy i trzeba mu wymienić wzmacniacz bo zamilkł.. po świętach spróbuję sam zrobić dźwięki do dokładnie tego modelu i zamontować tutaj railboxa. Udało mi się umieścić duże głośniki 3w w dwóch członach dzięki czemu jakość dźwięku powinna być bardzo dobra.
 

Załączniki

OP
OP
Lyntog

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.105 6 2
#29
Ooo, Ty masz bardzo ciekawą wersję DR :) W oryginalne w tym malowaniu jeździł chyba tylko jeden egzemplarz przez bardzo krótrki czas :)

Ale czy te światła czołowe nie świecą teraz zbyt mocno? Swoją droga spróbuj obrócić te zdjęcia i jeszcze raz je wstawić do posta, bo ciężko się ogląda takie pod kątem 90st :D
 
Reakcje
23 0 0
#30
Ooo, Ty masz bardzo ciekawą wersję DR :) W oryginalne w tym malowaniu jeździł chyba tylko jeden egzemplarz przez bardzo krótrki czas :)

Ale czy te światła czołowe nie świecą teraz zbyt mocno? Swoją droga spróbuj obrócić te zdjęcia i jeszcze raz je wstawić do posta, bo ciężko się ogląda takie pod kątem 90st :D
Właśnie nic mi nie wiadomo o tym egzemplarzu. Ma inny odcień malowania niż zwykłe TEE I kupując go byłem zaskoczony że DR miało w swojej flocie ten skład. Normalnie bym go nie wziął ale kosztował mnie raptem 500 zł i był chyba nieużywany sądząc bo dodatkowym elementach w woreczku.
Co do zdjęć to ciężko powiedzieć dlaczego się dodały takie odwrócone. Światłami się jeszcze nie bawiłem bo i tak będzie zamontowany inny dekoder.
 
OP
OP
Lyntog

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.105 6 2
#31
Właśnie nic mi nie wiadomo o tym egzemplarzu. Ma inny odcień malowania niż zwykłe TEE I kupując go byłem zaskoczony że DR miało w swojej flocie ten skład. Normalnie bym go nie wziął ale kosztował mnie raptem 500 zł i był chyba nieużywany sądząc bo dodatkowym elementach w woreczku.
To rzeczywiście super cena jak za taki model :) Historia BR601 w DR:

https://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_VT_11.5

1733413614068.png


"Po upadku muru Berlińskiego jeden z 10 wagonowych składów dostał nowe życie jako pociąg Intercity w służbie DR. Został skierowany do obsługi połączenia IC "Max Liebermann" Hamburg - Berlin. Pociąg ten kursował od 27 czerwca do 29 października 1990 roku. Po wycofaniu, część tego składu została przemalowana na beżowo - niebiesko i aktualnie jest eksponowana w muzeum w Augsburgu."

https://flic.kr/p/snwYVb
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
A
Tabor 86
Tabor 5
Tabor 4
Tabor 7
Tabor 14

Podobne wątki