• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nadmorska Kolej Wąskotorowa

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.126 131 86
Czy gdzieś są dostępne plany torowiska (stare z trzema torami) stacji Pogorzelica? Tam był też jakiś magazyn ma ktoś zdjęcie lub jeszcze lepiej rysunki tego obiektu?
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.185 46 1
A były 3 tory?
Na dostępnych zdjęciach nie widać go.
Ten rozjazd od strony zachodniej (za przejazdem kolejowym) wygląda na pozostałość po starym układzie przed ostatnią przebudową (skrócenie torów stacyjnych), ale nie jest to chyba pozostałość po trzecim torze.
Zrzut ekranu 2025-06-29 150949.jpg
Nie wiem, tak przypuszczam.
TU GALERIA
 
Ostatnio edytowane:

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.185 46 1
Kurcze, nie powiększałem tych zdjęć, a trzeba było... :mamdola::)
Fakt, widać go wyraźnie. Wygląda na bocznicę do rampy w budynku.

Zrzut ekranu 2025-06-29 191426.jpg

Ale, że mam dużo wątpliwości to dlatego szukam jakiś dobrych planów.
Wątpliwości co do jego istnienia mieć już nie możesz. Jedynie to, jak rozjazd (rozjazdy) był usytuowany.
No i tu może być kłopot...
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.126 131 86
Tak z innej beczki. Orientuje się ktoś może w jakim celu ten krótki tor jest zostawiony. Podobno miała być tu 'szopa'? Jakieś takie słuchy chodziły 9 lat temu... Czy się mylę?

edit... taki błysk olśnienia - a może to tor pod obrotnicę? To by miało sens, bo na dzień dzisiejszy to jest końcowa stacja i warto było by odwracać lokomotywy czołem do przodu.

Pogorzelica_Rewal.jpg

Źródło: Baza kolejowa (Pogorzelica Gryficka).
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.126 131 86
Faktycznie też coś mi świta o tym pomyśle z muzeum. Aczkolwiek dla samej kolei najlepszym rozwiązaniem był by remont mostu w Nowelicach, remont Trzebiatowa i przeniesienia tam całego czynnego taboru. Nie trzeba było by go męczyć codziennym dojazdem do Gryfic.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.666 14 6
Jak wiadomo to wszystko rozbija się o kasę. Kto miałby wyłożyć pieniądze na remont mostu, szlaku od Pogorzelicy do Trzebiatowa oraz samego dworca w Trzebiatowie. Z Trzebiatowa do Pogorzelicy też jest kawałek szlaku, a w sezonie letnim to największy ruch jest pomiędzy Pogorzelicą a Rewalem, i to Gmina Rewal ma z tej kolejki korzyści finansowe. Nie wiem czy przedłużenie tej kolejki do Trzebiatowa na tym odcinku Pogorzelica - Trzebiatów miało by takie obłożenie jak jest obecnie na odcinku Pogorzelica - Rewal.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.126 131 86
Prędzej czy później znajdą pieniądze. Fakt, że najtrudniejszą sprawą była by naprawa mostu na Redze. Bo to zabytek z wpisem do "ksiąg".

Potem przedłużyć trasę z Trzebiatowa do Mrzeżyna... z hasłem: "pociągiem na plażę". ;)
 

Podobne wątki