• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Manufaktura Nadciąga EN57 - prawie seryjny

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
769 10 1
#41
Dlatego obawiam się, że wypuszczenie EN57 dla producenta seryjnego a'la PIKO może być strzałem w kolano, jeżeli ten model będzie kosztował około 1500 PLN. Dziś wielu deklaruje się, że kupi, a jak taki model się pojawi, to będzie wybrzydzanie z przydziałami, malowaniami itp. , bo to jednak spory wydatek dla przeciętnego Kowalskiego. No cóż, zobaczymy, obym się mylił. Przepraszam za małe odbiegnięcie od tematu.
Ezety od Piko na starcie kosztują nieco ponad 1200, ale jak widać w wielu sklepach okupują dzialy przecen za 700-800 złotych. Czemu miałoby być znacznie drożej? Chociaż z drugiej strony typowy niemiecki wagon w wersji expert kosztuje w Polsce ok 170 złotych, typowy polski tej samej klasy 220. Traxx czy Vectron w malowaniu niemieckim to nawet poniżej 400 złotych w polskim o 200 więcej.
 

Juras XR4Ti

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 9 0
#42
A czym się różni koszt wyprodukowania ra+rb od kosztu wyprodukowania wagonu osobowego? Powiedzmy 2x 220 PLN brutto. Pozostaje s. Kłopot z pogodzeniem napędu i wnętrza. No, powiedzmy 600PLN. To daje nam sumę około 1000. I tyle może on kosztować. Nie jest to chyba zabójcza cena jak za NASZ tabor.
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.638 504 107
#43
W sumie konstrukcja EN57 nie jest jakaś skomplikowana. W przypadku PIKO będzie to pewnie dwa wagony plus "jakby" lokomotywa. Bo nie sądzę aby oba skrajne człony miały oddzielne silniki. Przynajmniej ET41 nie miał. Więc 1200-1300 jest realny.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.627 559 30
#44
Bo nie sądzę aby oba skrajne człony miały oddzielne silniki.
A dlaczego miałby mieć? Nawet w oryginale tak nie jest, a do napędu modelu zupełnie wystarczy jeden silnik, najlepiej umieszczony w środkowym wagonie, jak w oryginale. Siły mu wystarczy nawet do pociągnięcia drugiego takiego zespołu bez napędu (dummy). Porównanie z ET41 nie bardzo ma tu sens. Ale odbiegamy od tematu: tu jest mowa o przygotowywanym do produkcji modelu polskiego wytwórcy, a nie o możliwym przyszłym modelu Piko.
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
769 10 1
#46
A czym się różni koszt wyprodukowania ra+rb od kosztu wyprodukowania wagonu osobowego? Powiedzmy 2x 220 PLN brutto. Pozostaje s. Kłopot z pogodzeniem napędu i wnętrza. No, powiedzmy 600PLN. To daje nam sumę około 1000. I tyle może on kosztować. Nie jest to chyba zabójcza cena jak za NASZ tabor.
Czy ja wiem czy kłopot? Takie rzeczy robi sie nawet w segmencie hobby, wystarczyłoby napędzić wewnętrzne osie - np. ICE3 hobby, czy EZT hondekop występujący w zestawach startowych za 650 złotych.
 

Diesant

Aktywny użytkownik
Reakcje
288 21 2
#53
Szanowni forumowicze
odnoszę wrażenie, że zaczyna się burza z kurzu. Koledzy od ENa poszli szeroko i powstała firma aby produkować polskie modele. Nie jakaś tam chałupnicza produkcja ale firma - będzie gwarancja, legalny paragon lub fv, będzie serwis. To chyba dobrze??? Wypadało by się cieszyć i kibicować. Na premierę urządzili pokaz na imprezie w Gliwicach a nie na fotkach na forum. Pokazali raptem zarys budy i - całe szczęście - garsteczkę informacji. Widocznie dopinają i przeliczają jeszcze wszystko aby ich klienci byli zadowoleni. Jako prowadzący własną firmę wierzę, że tak robią, bo określenie co zadowoli klienta stanowi o przeżyciu każdej firmy.
A klienci w Polsce dzielą się na tych co mają pieniądze i tych co pieniądze muszą uzbierać. Nawet PIKO podzieliło lokomotywy "polskie" na te dla "biedniejszych" (loki z zestawów startowych), tych klientów co "muszących uzbierać" ( to golasy od 600,00 zł) i tych co mają kasę i dostają za 1100 - 1600 towar w pełnej opcji z dekoderami i dźwiękami na starcie. Ale nawet PIKO zapowiadając prototypy nie podawało ceny wypasu, często wizualizacja służyła aby czymś się fani zajęli i sprawdzeniu ich reakcji. Takie zapowiedzi polskich parowozów przez innych wielkich to przewijają się przez to forum od ......
Cierpliwie poczekajmy na oficjalne pokazanie prototypu a potem modelu/wów lub wersji do sprzedaży.
Po cenach na aledrogo widać, że są klienci, który model wyczekiwany (nie koniecznie dokładny) są w stanie kupić za 2-3 tysiące a nawet więcej, więc ..... poczekajmy i nie narzekajmy, a raczej wspierajmy nowy projekt coby mu się udało i nie skończył jak SM ( nieodżałowane :()
A czy PIKO wypuści ENa czy nie - konkurencja to tylko lepiej dla nas - KLIENTÓW - będzie wybór i promocje :p
 

Rafał_A

Aktywny użytkownik
Reakcje
185 35 1
#55
Nie no, jasna sprawa. Kibel od polskiego producenta już jest uznany za NIEDOBRY, mimo że to tylko prototyp prototypu. Bo przecież klapy nie takie, bo z gliny, a poza tym czcigodne piko na pewno zrobi lepiej i taniej.

W tym samym czasie kuszetka od czcigodnego piko jest oczywiście WPORZO, bo to konfiguracja dzienna. Bo przecież każdy z nas tak naprawdę marzył ;) o konfiguracji dziennej w kuszetce.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.335 94 9
#57
Powiedzcie mi czym różni się ED72 od EN57-19XX ?
Pomijając informację o różnicach wnętrz i ilości członów...
Czy jest możliwe zrobienie ED72 z członów EN57-19XX ?
Proszę odpowiedzieć mi na to męczące już jakiś czas pytanie i czy Polska Firma może wyprodukować ED72 ?
 

SP47-001

Aktywny użytkownik
Reakcje
248 12 4
#58
Powiedzcie mi czym różni się ED72 od EN57-19XX ?
Pomijając informację o różnicach wnętrz i ilości członów...
Czy jest możliwe zrobienie ED72 z członów EN57-19XX ?
Proszę odpowiedzieć mi na to męczące już jakiś czas pytanie i czy Polska Firma może wyprodukować ED72 ?
Tak, dodajesz jeden wagon silnikowy i masz ED72. Nie wiem czy są jakieś znaczące różnice z wyglądu - proszę mnie poprawić jeśli się mylę, bo sam jestem ciekaw. ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Tabor 38
Tabor 23
Tabor 10
Tabor 225
Tabor 21

Podobne wątki