• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB - modele lokomotyw serii ET21

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
#41
Pantografy w elektrowozach MTB to w ogóle porażka, ja w swoim EU05 zamierzam wymienić, choćby na Piko, mimo, że teoretycznie imitują prawidłowe, wąskie ze ślizgaczami z nakładkami miedzianymi. Ale faktycznie, te w prototypie pokazanym w Poznaniu, są raczej odwzorowaniem obecnie stosowanego typu, z podwójnym ślizgaczem z nakładkami grafitowymi i pasują bardziej do współczesnych malowań ET21. Tak to wygląda w mojej EU05, ale nie chciałbym tu rozwijać dyskusji na temat tego modelu.

IMG_0922b.JPG
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
#42
Pantografy w elektrowozach MTB to w ogóle porażka, ja w swoim EU05 zamierzam wymienić, choćby na Piko, mimo, że teoretycznie imitują prawidłowe, wąskie ze ślizgaczami z nakładkami miedzianymi. Ale faktycznie, te w prototypie pokazanym w Poznaniu, są raczej odwzorowaniem obecnie stosowanego typu, z podwójnym ślizgaczem z nakładkami grafitowymi i pasują bardziej do współczesnych malowań ET21. Tak to wygląda w mojej EU05, ale nie chciałbym tu rozwijać dyskusji na temat tego modelu.

Zobacz załącznik 608955
Czy ja dobrze widzę?
Dół pantografu jest z plastiku i ten dół się nie składa? Jest po prostu tak jak jest? Widzę górną część z drutu, ale dół wygląda na 'atrapę'....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
#43
Źle Kolega widzi. Pantograf składa się normalnie, ale całość jest dość kiepska i nie bardzo chce trzymać kształt. Jakby dół się nie składał, to i góra by nie mogła.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
362 98 10
#50
To że sklepy przyjmują zamówienia to wiem.Sam zamówiłem w jednym ze sklepów.
Sklep zapewniał mnie że cena tego modelu "nie powinna przekroczyć sumy 800 zł."To też wiem.
Natomiast sklep nie poinformował mnie o dacie pojawienia się modelu.
Jest spekulacja co do terminu,grudzień br.lub styczeń-luty 19r.Stąd moje pytanie o konkretny termin.Liczyłem że ktoś jest lepiej poinformowany od sklepu i odemnie?
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
#56
Pantografy w elektrowozach MTB to w ogóle porażka, ja w swoim EU05 zamierzam wymienić, choćby na Piko, mimo, że teoretycznie imitują prawidłowe, wąskie ze ślizgaczami z nakładkami miedzianymi. Ale faktycznie, te w prototypie pokazanym w Poznaniu, są raczej odwzorowaniem obecnie stosowanego typu, z podwójnym ślizgaczem z nakładkami grafitowymi i pasują bardziej do współczesnych malowań ET21. Tak to wygląda w mojej EU05, ale nie chciałbym tu rozwijać dyskusji na temat tego modelu.

Zobacz załącznik 608955
Ogólnie mówiąc ten pantograf nie odnosi się do tej epoki to raz, a wykonanie małych elementów dla MTB jest wyzwaniem chyba nie z tej ziemi. Poza tym czyż okna w tej ET21 nie są jakieś małe ??? Chodzi nie tylko o czoło ale i o bok. Tak samo w ST43. Szkoda że zawsze to jest w ich wykonaniu wszystko tak strasznie spieprzone, chociaż na ET21 tak jak na SU46 to można by po cichu liczyć na PIKO.
Jedynymi modelami, które kupiłem z MTB to SN52 ale na nie z PIKO czy innej firmy to nigdy nie liczyłem bo to raczej nie możliwe.
Swoją drogą zastanawiałem się nad modelem EP05-15, nawet oglądałem ale jakoś mnie nie przekonał.
Chętnie poczytałbym recenzję o ET21 od jakiegoś eksperta włącznie ze szczegółowymi zdjęciami, myślę że od tej recenzji zależałoby wiele ich zakupów.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
#57
Na chwilę obecną, model ET21 nie jest jeszcze dostępny. To co było pokazywane, to jakieś pierwsze modele, coś jakby prototypy.
Co do oceny, to należy się z taką wstrzymać do momentu aż modele będą na rynku dostępne w sprzedaży. Bo efekt końcowy może być inny od tego co widzieliśmy wcześniej. Największa jednak wada pokazanego modelu była już tu opisywana szeroko, a dotyczyła bodaj żaluzji na ścianach bocznych, jakie powinny być w innych miejscach. To nie detal i szczegół, a znaczący fragment ścian bocznych.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
#58
Dla porównania, czoło lokomotywy modelu i oryginału.
Foto: Andrzej Harassek
ET21 MTB.jpg


ET21-469 Legnica 07.10.2012
ET21-469 LEGNICA-3...jpg

Niestety nie wiem jak zrobić aby fotki były obok siebie. Ogólnie to te okna są wg mnie raczej ok w modelu patrząc na oryginał.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
#59
Zdjęcia są zrobione z innej perspektywy, oryginał był fotografowany z dołu, dlatego górna część ściany czołowej, z oknami, wydaje się niższa, a zderzaki większe, niż w modelu, fotografowanym nieco z góry. Ale ogólnie rzeczywiście, z grubsza model od czoła wydaje się OK. Ciekaw jestem sprawdzenia wymiarów w przeliczeniu w skali, ale na to musimy poczekać.

ET21 - porównanie.jpg
 

Podobne wątki