• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Moje przygoda z patyną oraz waloryzacją modeli

Pawelec

Aktywny użytkownik
Reakcje
291 0 1
#45
ET22-951 firmy PIKO zjeżdża z warsztatu. Model dostał kalki z numerem EVN oraz graffiti, które w pewnym okresie ta lokomotywa rzeczywiście posiadała. Kalki produkcji Mario ZNTTK
Zobacz załącznik 1079810
Zobacz załącznik 1079812 Zobacz załącznik 1079811
Co kolejny model "zjeżdża z warsztatu", to coraz lepiej wygląda, super(y)

Ale muszę się "lekko" doczepić;)
Sprawa tyczy się kalki, efekt trochę psuje nierówno docięta kalka, która na dodatek się "wyróżnia" na budzie.
Mógł kolega ją równo dociąć na cały pas, góra/dół, oraz do barierki pociągnąć na prawo, zaś lewą stronę zostawić jak jest, efekt zacieku ładnie kamufluje rant kalki.
Jaką chemię używasz do kalek?
Polecam micro sol/set.
Ogólnie bardzo fajnie tobie wychodzą modele, oby tak dalej(y)
 
OP
OP
k4wisia
Reakcje
188 1 0
#46
Co kolejny model "zjeżdża z warsztatu", to coraz lepiej wygląda, super(y)

Ale muszę się "lekko" doczepić;)
Sprawa tyczy się kalki, efekt trochę psuje nierówno docięta kalka, która na dodatek się "wyróżnia" na budzie.
Mógł kolega ją równo dociąć na cały pas, góra/dół, oraz do barierki pociągnąć na prawo, zaś lewą stronę zostawić jak jest, efekt zacieku ładnie kamufluje rant kalki.
Jaką chemię używasz do kalek?
Polecam micro sol/set.
Ogólnie bardzo fajnie tobie wychodzą modele, oby tak dalej(y)
Dzięki za radę co do kalkowania. To była moja pierwsza zabawa w kalki więc dalej ten aspekt waloryzacji to wczesna nauka. Co do chemii to używam wspomnianego micro sol/set.

I miło mi słyszeć, że moje prace ci się podobają:)
 

JakubR

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
369 0 0
#47
Co kolejny model "zjeżdża z warsztatu", to coraz lepiej wygląda, super(y)

Ale muszę się "lekko" doczepić;)
Sprawa tyczy się kalki, efekt trochę psuje nierówno docięta kalka, która na dodatek się "wyróżnia" na budzie.
Mógł kolega ją równo dociąć na cały pas, góra/dół, oraz do barierki pociągnąć na prawo, zaś lewą stronę zostawić jak jest, efekt zacieku ładnie kamufluje rant kalki.
Jaką chemię używasz do kalek?
Polecam micro sol/set.
Ogólnie bardzo fajnie tobie wychodzą modele, oby tak dalej(y)
To ja się dorzucę. Przy takiej ingerencji w model wypadałoby pomalować wycieraczki, a nie zostawiać je tak jak są. No i ubrodzone izolatory, różne są opinie ale tu na forum raczej wszyscy oponują za czystymi (w czasie przeglądów zawsze były czyszczone). Z porad istotnych... widzę że zestawy kołowe zostały "siknięte" razem z wózkami. Front koła-jak najbardziej, lecz powierzchnia toczna i obrzeże nie ma prawa być umorusana w naszym hobby. Jeśli kolega robił byka dla siebie to ok, ale jak komuś to bym się wkurzył, że "coś nie jeździ" i samodzielnie czyścić koła.
Dobrze się zapowiada i czekam na więcej.

Pozdrawiam
 
OP
OP
k4wisia
Reakcje
188 1 0
#48
ST44-747 zjeżdża z warsztatu. Model przeszedł pełną metamorfozę. Lokomotywa została całkowicie od nowa pomalowana. Zamontowano w niej elementy fototrawione, takie jak przestrzenny wentylator, otwarte żaluzje boczne, numery itp. Oczywiście model został spatynowany i zabezpieczony matowym lakierem bezbarwnym. Właściciel modelu planuje w późniejszym czasie wymienić reflektory oraz kabinę.
IMG_7648.jpg

IMG_7649.jpg
IMG_7650.jpg
 

JakubR

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
369 0 0
#49
Coraz lepiej Ci to wychodzi. Dla mnie może ciut zbyt usyfiona dolna krawędź, ale co kto lubi. Jedyna uwaga-lokomotywy nie będące już nawet "na rękach" mają to do siebie, że maszyniści pucują poręcze (nieprzyjemne jest wchodzenie lapiąc za uwalone poręcze). To taki element "krytyczny" jak izolatory na elektrowozach-zawsze czyste.
 

Podobne wątki