Cześć,
Długo obserwowałem forum i prace innych modelarzy, aż w końcu postanowiłem się przełamać i pokazać swoje prace przy konwersji parowozów.
Dwie , a właściwie 1 i ½ konwersja już zrobiłem. Pierwszym przerobionym modelem był niemiecki parowóz BR91, który zmieniła się na TKi3-120, z dekoderem dźwiękowym i światłami manewrowymi
Drugim modelem (tą połówką bo właściwie była to przemalowanka) był BR13, przemalowany na Pd5-21, tez z dźwiękiem i światłami manewrowymi. Ten parowóz nie doczekał się jeszcze sesji fotograficznej, bo pozostało jeszcze dopracować parę ustawień dekodera, ale w tym celu muszę uaktualnić oprogramowanie MultiMaus’a, bo programator Esu nie doczytuje i nie programuje ustawień w tym dekoderze.
Prawie rok temu zakupiłem już rozpoczętą konwersję parowozu Pm2-20 z zamiarem dołożenia dekodera, polskich lamp i odsprzedania. W między czasie natrafiłem na zdjęcia Pm2-20 (link), które niewiele miały wspólnego z modelem, a właściwie model miał niewiele wspólnego z oryginałem ze zdjęcia.
Zapadła więc decyzja, rozebrania parowozu na części pierwsze i zrobienie wszystkiego od początku. Przy okazji przebuduję swoją BR03.
Długo zastanawiałem się jaką maszynę będę odwzorowywał i wybór padł na Pm2-13. Dlaczego akurat 13? Bo lubię tą liczbę a dostępne w internecie 3 zdjęcia (link) dość dobrze pokazują jedną stronę parowozu, można też odczytać numer tendra i nazwisko ostatniego maszynisty.
Jest jeden minus, duży zakres przebudowy:
Parowozy odłączone od tendrów, które będą czekać na swoją kolej.
Podwozia przed rozbiórką.
To które już jest częściowi zrobione, też musiałem rozebrać, bo stopnie manewrowe takie jakieś dziwne były. Zresztą w mojej BR03 te stopnie z jednej strony są ułamane i trzeba to uzupełnić.
Zaskoczyło mnie w tym modelu, że kół nie da się wyciągnąć z ramy bez ich rozczłonkowania.
I koła przygotowane do malowania.
Na dzisiaj to wszystko
Długo obserwowałem forum i prace innych modelarzy, aż w końcu postanowiłem się przełamać i pokazać swoje prace przy konwersji parowozów.
Dwie , a właściwie 1 i ½ konwersja już zrobiłem. Pierwszym przerobionym modelem był niemiecki parowóz BR91, który zmieniła się na TKi3-120, z dekoderem dźwiękowym i światłami manewrowymi







Drugim modelem (tą połówką bo właściwie była to przemalowanka) był BR13, przemalowany na Pd5-21, tez z dźwiękiem i światłami manewrowymi. Ten parowóz nie doczekał się jeszcze sesji fotograficznej, bo pozostało jeszcze dopracować parę ustawień dekodera, ale w tym celu muszę uaktualnić oprogramowanie MultiMaus’a, bo programator Esu nie doczytuje i nie programuje ustawień w tym dekoderze.

Prawie rok temu zakupiłem już rozpoczętą konwersję parowozu Pm2-20 z zamiarem dołożenia dekodera, polskich lamp i odsprzedania. W między czasie natrafiłem na zdjęcia Pm2-20 (link), które niewiele miały wspólnego z modelem, a właściwie model miał niewiele wspólnego z oryginałem ze zdjęcia.
Zapadła więc decyzja, rozebrania parowozu na części pierwsze i zrobienie wszystkiego od początku. Przy okazji przebuduję swoją BR03.
Długo zastanawiałem się jaką maszynę będę odwzorowywał i wybór padł na Pm2-13. Dlaczego akurat 13? Bo lubię tą liczbę a dostępne w internecie 3 zdjęcia (link) dość dobrze pokazują jedną stronę parowozu, można też odczytać numer tendra i nazwisko ostatniego maszynisty.
Jest jeden minus, duży zakres przebudowy:
- przeniesienie sprężarki na dymnicę,
- załatanie dziur w pomoście,
- całkowita przebudowa układu rur na kotle z prawej i lewej strony,
- standardowe prace dla parowozów niemieckich, czyli usunięcie przegrzewacza wody zasilającej, zmiana wywietrznika na dachu budki maszynisty, inne zawory bezpieczeństwa, urządzenia do zasilania kotła wodą itp.
Parowozy odłączone od tendrów, które będą czekać na swoją kolej.

Podwozia przed rozbiórką.

To które już jest częściowi zrobione, też musiałem rozebrać, bo stopnie manewrowe takie jakieś dziwne były. Zresztą w mojej BR03 te stopnie z jednej strony są ułamane i trzeba to uzupełnić.

Zaskoczyło mnie w tym modelu, że kół nie da się wyciągnąć z ramy bez ich rozczłonkowania.

I koła przygotowane do malowania.

Na dzisiaj to wszystko
-
8
-
7
- Pokaż wszystkie