• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moja makieta, próba 2

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#21
A, że tak zapytam: po prawej stronie nie jest przypadkiem za mało miejsca na zmianę poziomów?
Możliwe że nie starczy miejsca, trzeba to dokładnie sprawdzić i przeliczyć:oops:
Mi wyszło ok. 3,5 cm zmiany wysokości (chyba że mamy grubą konstrukcję to trzeba dodać) na 1,5 metra torów
Może warto tą dolną stację uszczuplić o jeden tor....
Myślę że prędzej dodać kolejny tor niż uszczuplić. Ta stacja ma zapewnić mijanie się pociągów na dolnym szlaku (już 3 tory spokojnie wystarczą) dodatkowo obsłużyć lokalną linię kolejową i jeszcze jest miejscem gdzie zatrzymywane są pociągi towarowe do obsługi bocznic i magazynu. Więc mamy dużo manewrów: wymijanie pociągów, zmiana czoła pociągu, manewry z wagonami,ew. formowanie składu, dlatego skłonny jestem stwierdzić że toru prędzej braknie.
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 0 0
#22
Dzięki Paparazzi za propozycje... po namyśle i za namową popowego zdecydowałem się na jego projekt, urozmaiciłem jedynie niewiele...
Ze stacji końcowej nie zrezygnuję... mam w planach przyszłościowych budowę stacji końcowej jako moduł z możliwością podłączenia do ww makiety...
Obecnie wybieram się do znajomego stolarza, co by mu przedstawić projekt deski, no i czas by zamawiać torowisko :)
Mój plan.jpg
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#23
No powoli to się kształtuje :D
Ja jednak mam kilka uwag:
- rozjazd w tunelu to nienajlepszy pomysł, bo może się coś wykoleić i będzie problem
- ja bym jednak przebudował dolną stację, więcej możliwości
- ap ropo tych 2óch dodatkowych torów. Jest to bardzo dobry pomysł, ale nie ma sensu dodawać ich tak jak na obrazku, gdyż po dobudowaniu mamy dostęp jedynie do jednego toru stacyjnego. Więc jak taki tor to prędzej jako odgałęźny od szlaku, lub na większość torów stacyjnych.
1. Padre.JPG
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 0 0
#24
w zasadzie to dobrze myślisz z tym tunelem... dlatego po prostu tunel dam wcześniej... tuż przed rozjazdem...
no.. a gdzie się da tor rozgałęźny do stacji końcowej, to już przyszłość :)
Mój plan.jpg
tory jakie chcę zastosować to tillig elite...
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
388 1 0
#25
Ja nadal optuję nad zwiększeniem liczby torów bocznych, żeby była jeszcze większa frajda z manewrowanie czyli zestawiania składów.
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 0 0
#26
a gdzie byś je zaproponował...
Ogólnie rzecz ujmując schemat jest dosyć prosty, by nie zawalać całej makiety torami...
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.741 52 5
#27
Zaczyna ten tort nabierać kształtu. Optowałbym za pomysłem Paparazzi, daje Ci możliwość bezpośredniego wjazdu na teren lokomotywowni z zewnętrznych torów stacyjnych. Oczywiście wygląd torowiska lokomotywowni zostaw swój ;)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.741 52 5
#29
Fakt, nie zauważyłem, ale można to ogarnąć włączając ten tor przed łukiem. Co prawda skróci to tor stacyjny, ale nie przetnie go na pół, jak na Twoim planie. Warto się zastanowić.
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 0 0
#30
Ostatecznie plan pozostaje taki... :)
Mój plan.jpg
Obecnie jadę złożyć zamówienie na skrzynki pod makietę i czas zamawiać torowisko :)
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#31
Ja bym chciał Ci jedynie zwrócić uwagę na długość torów stacyjnych. Może i stacja zaczyna się z połowie makiety ale jakie ma krótkie tory stacyjne... A za to ile miejsca zajmują głowice...
No i te tory dodatkowe. Skoro to przyszłość to po co są one umieszczane na planie? Już uzasadniałem że to nie jest dobre miejsce. Mój plan.jpg
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.741 52 5
#32
Ja bym to widział tak:
Tory dodatkowe mogą sobie zostać. Po co później pruć i dorabiać, jak można tylko dołączyć :)
Upierałbym się przy koncepcji Paparazzi, aby wydłużyć tory stacyjne. Pociąg w rozjazdach stoi tylko wtedy, gdy jest dłuższy niż perony, a to rzadki widok.
Poniżej moja koncepcja planu Paparazzi w fuzji z Padre :D
 

Załączniki

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#33
No i świetnie :ROFL:
Myślę że ten plan łączy w sobie prostotę i funkcjonalność bez zbędnych komplikacji
Taka drobna techniczna uwaga:
Tam na górze zaczyna się tunel, więc musi być góra, więc raczej tam nie ma miejsca na dodatkowy tor na bocznicy, a nastawnię zawsze można dać z drugiej strony :D
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
388 1 0
#34
a gdzie byś je zaproponował...
Ogólnie rzecz ujmując schemat jest dosyć prosty, by nie zawalać całej makiety torami...
Sam pisałeś, że chcesz manewrować, dlatego im więcej torów, tym większa przyjemność z manewrowania.

Z drugiej strony co to znaczy, że makieta jest zawalona torami?

Poniżej dodana jedna bocznica tam, gdzie jest na to miejsce:
Plan nie jest skomplikowany, łącznie są to trzy rozjazdy więcej. Plan bocznicy też nie jest skomplikowany, trzy tory, jeden przy magazynie i dwa przy drogach ładunkowych. To może być na przykład skład materiałów budowlanych, skład opału, cokolwiek, co może być składowane pod gołym niebem i jest przewożone koleją.

padrex.JPG
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.741 52 5
#35
Paparazzi, ten dodatkowy tor u góry przy tunelu spokojnie się zmieści i może być użyty na jakieś "junkie cars", czyli stare zdezelowane, nieużywane, pordzewiałe wagony. Góra nie musi się rozłazić na wszystkie strony. Kolega Padre może przecież zastosować przedłużony portal z arkadami na jednej stronie wzdłuż torów (otwartymi lub zamkniętymi).

Co do propozycji Johny'ego TRS, to nie szedłbym w tą stronę. Aczkolwiek sama bocznica jest dobrym pomysłem i jest dobrze zaprojektowana, lecz jej obecność na tym planie powoduje właśnie "zawalenie torami" i wyjazd z niej jest niebezpieczny, bo nie ma żeberka ochronnego. Niby można dać wykolejnicę. Ale tak, czy siak wygląda na przekombinowane w całości.

Padre. Diecezja należy do Cię :D
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 0 0
#36
ok.. zgodzę się z propozycją Krisa... tylko jakbyś mógł ująć to w torach tilliga, bo próbuję to skonstruować w scarmie i kompletnie mi to nie wychodzi... :(
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
388 1 0
#37
Co do żeberka ochronnego to cała makieta jest w wielu miejscach ich pozbawiona, więc brak jednego nie robi w tym wypadku różnicy. Oczywiście, że może tam być wykolejnica.
 
OP
OP
PadreP

PadreP

Aktywny użytkownik
Reakcje
57 0 0
#38
Po namyśle i zmianie koncepcji wielkości makiety, odrobina zmiany... Wzorowałem się na planie makiety archico, dodałem trochę własnych koncepcji... makieta o rozmiarze 3,5x1,3...
Pętla w kolorze szarym będzie znajdowała się w piwnicy...
Próba.jpg
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
334 2 0
#40
Są tylko 2 pętle, moduł pętli załatwia wszystko :D
Plan mi się naprawdę podoba, jedynie dojazd do obrotnicy trochę za ciasny :ROFL:
klimat też makiety archico? ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 15
Planuję 18
Planuję 56
Planuję 15
Planuję 81

Podobne wątki