• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moduły i stacja Adama W

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#1
Witam Was Wszystkich!

Cześć z Was pewnie juz mnie zna tylko może nie kojarzy. Nazywam sie Adam Weigel i bylem obecny na ostatniej wystawie w Kuźni - przyniosłem ze soba 4 moduły szlakowe - dwutorowe proste. Moduły buduje razem z moim bratem Krzysiem :)

Teraz buduje nastepne (konsultujac wszystko z Szymkiem Pado). Przymierzam sie powaznie do budowy stacji - wlasciwie mam przygotowane skrzynki pod nia tylko cos uklad torow mi nie pasuje :/ Ponizej przedstawiam rysunki tego co juz mam i tego co planuje wykonac! Prosze poradzcie mi co zrobic (i jak to technicznie wykonac aby zmiescic sie w podanych przeze mnie wymiarach gabarytowych) aby 3 tory wchodzace z prawej strony stacji rozdzielic (rozszerzyc) tak aby zmiescil sie tam dodatkowy peron. Chcialbym zrobic to jakos tak aby pociagi ktore wchodzą do mnie na stacje mogly jechac na wprost i tam zatrzymywac sie na peronie! Mam kilka koncepcji jak to poprawic ale nie chce zdradzac i sukerowac niczego!


Oto LEWA strona stacji
http://www.hobby.ekrakow.pl/stacja/l.jpg



Oto PRAWA strona stacji
http://www.hobby.ekrakow.pl/stacja/p.jpg

Mam nadzieje ze wysłowiłem sie na tyle jasno że wiecie o co mi chodzi!

UWAGA! 3 moduły licząc od prawej strony juz istnieja i niestety nie ma mozliwosci zadnych zmian!

Dzieki
Adas
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
112 1 0
#2
Jakie chcesz zastosować rozjazdy Roco System długie....?? Jeżeli tak, to już Ci mówie, że na głowicy z prawej strony jak w morde strzelił, Ci się one nie zmieszczą....Najlepiej jest sobie narysowac schemat stacji w skali np 1:20 lub większej, wtedy wszystko wiadomo co sie zmieści,a co nie.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#3
Skoro to stacja węzłowa, to tam powinny być dwa perony, najlepiej oba dwukrawędziowe.
Proponuje jeden między głównymi torami, a drugi na północ.
Weź ponumeruj te tory zgodnie z regułami (parzyste po jednej stronie, nieparzyste po drugiej stornie osi stacji) żeby się dało dogadać.

Pozdr,
Mc
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#4
Adam napisał(a):
Jakie chcesz zastosować rozjazdy Roco System długie....?? Jeżeli tak, to już Ci mówie, że na głowicy z prawej strony jak w morde strzelił, Ci się one nie zmieszczą....
jakos tak wymierzyłem ze sie zmieszcza - zrobie dokladniejszy rysunek niedlugo!

perony juz ponumerowane - mam nadzieje ze dobrze bo robilem to pierwszy raz. Co do zmian to nie wykluczam wyrzucenie np 1 lub 2 peronów - ale to juz bedzie zależało od gabarytów.

dzieki za uwagi i rady i czekam na następne!
 

Adam

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
112 1 0
#5
adas napisał(a):
jakos tak wymierzyłem ze sie zmieszcza - zrobie dokladniejszy rysunek niedlugo!

Tak napewno jeżeli jeszcze pomiędzy rozjazdami będą umieszczone wstawki do poszerzenia międzytorza na peron 2 krawedziowy :D
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#6
Tak więc proponuję peron między 1 i 2 do obsługi pociągów na głównej linii,
oraz między 3 i 5 dla lokalnej linii oraz wyprzedzanych na głównej.
Ewentualnie przy budynku stacyjnym mozna zrobić dodatkowy peron jednokrawędziowy.
A budynek gdzie?

Albo, jeśli nie przewidujesz trakcji elektrycznej, to zrób stacje niezmodernizowaną z galicyjskimi klimatami -
klepisko między torami zamiast peronów :)
 

Załączniki

OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#7
w chwili obecnej tak to wszystko wygląda:

http://www.hobby.ekrakow.pl/stacja/001elektryka.jpg

http://www.hobby.ekrakow.pl/stacja/002elektrykazoom.jpg

http://www.hobby.ekrakow.pl/stacja/trapez.jpg

Przepraszam za słabą jakość zdjęc ale robiłem je niestety telefonem.

Tu zaczynaja pojawiac sie detale modelarskie ;) Powoli bo powoli ale zaczynaja:

http://www.hobby.ekrakow.pl/stacja/307_0765a.JPG

Nawet widac ze jeszcze wikol swierzy i na biało przeswituje ;)

Na razie nie mam jeszcez koncepcji jak rozwiązac kwestie peronow ale najciekawsza wydaje sie propozycja ciekmy :)
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#8
jestem w trakcie pracy nad nim - na wystawe w grudniu bedzie gotowe 8 modułow - 5 dwutorowych prostych i 3 trójtorowe - na razie trwaja prace nad panelem sterującym pracą zwrotnic na modułach potrójnych - na szczescie prace ida szybko :) jeden moduł juz dziala :)

oto co jest juz gotowe - tzn w 100% sprawne i przejezdne! Na grudznien chce mniec jeszcze 2 moduły dokonczone z trapezami - tak aby połączyc ze soba wszystkie 3 tory :)

Można by wtedy pomsylec o jakiejs pętli :D :D :D :D
No i mam nadzieje ze uda sie nam uruchomic szlak 2 torowy i pociagi bedą sie mijac w 2 strony :D :D :D :D :D :D

http://www.hobby.ekrakow.pl/stacja/szlak.jpg

wymiary oczywiscie w cm
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#9
A czemu te wymiary są takie niewymiarowe? Lepiej mieć ten sam rozmiar wszystkich,
wtedy łatwiej się transportuje i planuje ustawienia.
Mam nadzieję że profile standardowe dla 2torowej między tymi modułami?
Bo obawiam sie, ze tam łuk trzeba będzie wstawić czasem :)

Przy okazji - czy te rowy nie są za głębokie (trapez.jpg) ?

Pozdr,
Mc
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#10
rowy są nawet ok

co do odleglosci miedzy osiamo torow to jest norma tzn 5cm :)

jesli chodzi o moduly ot nie zrozumiaem sie z Padem i dlatego wyszly takie nierowne. Roznice sa jednak bardzo male i w transporcie nie odczuwam tego w zaden sposob

na wystawe powinny byc juz gotowe moduly o kotrych pisałem + sterowanie :) musze przyznac ze elektryka zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie - tzn Szymek nastraszyl mnie ze jest ciezka ale okazuje sie ze wrecz przeciwnie ;)

jak sie uda to moze zdaze jeszcze zrobic jakis moduł szlakowy :) bo nie moge sie doczekac az uruchomimy szlak 2 torowy!
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.825 33 0
#11
adas napisał(a):
na wystawe powinny byc juz gotowe moduly o kotrych pisałem + sterowanie :) musze przyznac ze elektryka zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie - tzn Szymek nastraszyl mnie ze jest ciezka ale okazuje sie ze wrecz przeciwnie ;)

jak sie uda to moze zdaze jeszcze zrobic jakis moduł szlakowy :) bo nie moge sie doczekac az uruchomimy szlak 2 torowy!
Hmm elelktryka teraz cie zaskoczyła pozytywnie bowiem zelektryfikowałes tylko 3 moduły na których masz tylko parę zwrotnic i 3 tory. Taka elektryka to nie jest trudna rzecz. Ja mówiąc o trudnościach miałem na mysli całą stację. Wtedy pogadamy na jej temaat :>

Co do następnego modułu szlakowego to prosze jak chcesz robić kolejne skrzynki to rób już łuki bowiem prostych jest dużo :) I tak martwię sie tym że nie wszytskie 2 torowe moduły będą rozłozone ;/ Trzeba szukać nowej sali :!: :?:
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#12
pado napisał(a):
... Taka elektryka to nie jest trudna rzecz. Ja mówiąc o trudnościach miałem na mysli całą stację...
A ja myślałem ze masz na mysli moduły szlakowe, bo sie zapatrzyłeś na moje ;)

Co do modułów, to skoro tak wyszły to trudno, myślałem że to dopiero projekt dlatego moje pytanie :)

Łukowe fakt ze by się przydały: http://ds5.agh.edu.pl/~kozak/viewtopic.php?t=224

Mam nadzieję że łuki da się bez problemu wstawić między Twój szlak prosty a głowice stacji?

Pozdr,
Mc
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#13
Oto nastepna częśc uzupełniajaca!

http://www.hobby.ekrakow.pl/stacja/t.jpg

Oto wszystkie moje moduly ktore sa w pelni przejezdne i sterowalne (A B C oraz 1 do 5) = przygotowane na wystawe - teraz wasza decyzja czy je chcecie czy nie w Kuzni!
 
OP
OP
adas

adas

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#15
zrobie jutro foto pulp0itu sterowniczego - sterowanie jest przewidziane na 3 zasilacze! mozna załączyc zasilanie dowolnym zasilaczem na dowolnym z 3 torow. calosc jest oczywiscie połączona ze szlakiem 2 torowym i dlatego na nim rowniez mozna sterowac az 3ma zasilaczami - choc dobrze wiemy ze 2 by wystarczyly :) Jesli chodzi o odbicie na szlak 1 torowy (oczywisce normatywne wiec mozna tam podlaczyc wasz szlak) to rowniez isnieje mozliwosc podlaczenia go do mojego modulu i rowniez sterowania dowolnym z 3 zasilaczy.

Tak wiec reasumujac mamy 3 tory czesciowo idące razem i krzyzujace sie a potem rozdzielajace sie na szlak 2 i 1 torowy - tak wiec mozna uzyskac z latowscia sterowanie kazdym torem oddzielnie (no oczywiscie wszystkimi razem tez sie da ale to oczywiste)

co do trapezu to mysle ze mozna by cos pomyslec :) jesli bede mial czas to moze uda mi sie wykonac caly trapez na szlaku 2 torowym - ale nie chce obiecac :/
 

cyruss

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
337 1 0
#16
no, no....
podziwiam
w takim tempie to nam Adaś niedługo całą kuźnię zajmie sam...
jak to dobry człowieku mieścisz w domu?
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#17
Ciesze się, że taka duża stacja się buduje, dopiero jedna głowica a już się bardzo przydało na wystawie, wspomagając prowazenie intensywnego ruchu pociągów.
Trochę brakowało torów stacyjnych i taka inicjatywa jest bardzo cenna.
Jaki jest kąt odejscia tego toru, 45deg? A promień łuku?

Mam pewną sugestię co do lewej głowicy stacji - mianowicie uważam że tam też przydałoby się takie drugie odejście w bok.
Z doświadczenia przy układaniu wystaw z makiet segmentowych pamiętam że często były kłopoty ze stacjami węzłowymi, mianowicie odgałęzienie złośliwie było nie w tę stronę co potrzeba, a autor makiety nie chciał jej obracać plecami do widzów.
Takie dodatkowe odejście może też być wykorzystane niekoniecznie jako szlak, ale do przyłączenia czyjejś dioramy bocznicy przemysłowej albo parowozowni, jesli takowa nie jest przewidziana na waszej stacji.
A jesli przewidujecie lokomotywownię to proponuję właśnie zrobić oddzielnie w ten sposób.

Poniżej moja propozycja głowicy, nie jest w pełni strywializowana bo tor wyciagowy pozwala na manewry jakie się chce, a wjeżdżać pociagami na "gorne tory" z "dolnego" toru linii 2-torowej nie ma potrzeby bo te górne są raczej dla pociagów lokalnych.

http://149.156.194.203/~mczapkie/Train/tmp/modele/adamowo1.png

Majac taką głowicę, mozna też dołożyć jeszcze jeden moduł z odejściem i uzyskać możliwośc budowy trójkata do obracania parowozów (lub lokomotyw bez sprzęgów na przedzie), bardzo cenna rzecz :)
Na końcu trójkąta można dołożyć lokomotywownię, moze byc hala prostokątna z przesuwnicą, rzecz często spotykana na kolei a bardzo rzadko na makietach!

http://149.156.194.203/~mczapkie/Train/tmp/modele/adamowo2.png

Pozdr,
Mc
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.825 33 0
#18
Adam głowica bardzo fajna i czekam jak pokażą sie dalsze elementy. Tj teren i reszta stacyjki.

Chciałem jednak zwrócić uwagę na jedną rzecz i proszę, aby moją radę wzieli sobie wszyscy do serca. Jak chcemy zrobic większą wystawe z okazji dnia dziecka lub Św. Mikołaja to proszę aby wszyscy modularze przyjechali dzień przed imprezą na montaż ze swymi zabawkami. Przykład z głowicą Adamową: mianowcie miała działać tip top i niby wystarczyło przyjechać, skręcić, podłączyć wtyczki i będzie oki. Ja nalegałem jednak aby dotarła ona do nas w piątek wieczorkiem i sie nie myliłem. Jakbyście Adam zrobili z tatą i z bratem tak jak mi mówiłeś pięknie byśmy wyglądali przed kierownictwem. Pewnie połowę soboty byście łączyli nerwowo makietkę i nic by z tego niewyszło. Takto był czas wpiątek wieczorkiem na spokojnie poszukać uterki.

Dlatego taka prośba do wszytskich co chcą przywieść makietę na wystawę. Proszę abyśmy wszyscy byli dzień wcześniej.Podłączyli się i ze 2 razy sprawdzili całość. Wszak chyba każdemu z nas zalezy na tym aby w KLUBIE KUŹIA zostać i wywierać wciąż dobre wrażenie. Miejsce miłe. Światła pełno i miła atmosfera ;)
 

Podobne wątki