• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Moduły] 290x70

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#41
ktoś wspominał o uzasadnieniu ekonomicznym - ten tartak musiałby mieć duży przerób - zakładając że miesci się tam po 5 platform 4 osiowych na każdym z torów
to daje nam 15 wagonów do załadunku naraz - ile może trwać taki załadunek w 3 czy 4 tej epoce - dla mnie 2 -3 dni
czyli raz na 2-3 dni 15 wagonów - a w budzie ktoś na trzy zmiany codziennie ??
moim zdaniem zgodnie z rachunkiem ekonomicznym :D bardziej się kalkuluje klucz zwrotnicowy na sąsiedniej stacji
chociaż jest to tylko moje zdanie i sugestia
Chociaż patrząc xendx że jesteś z Będzina to jesteś bardziej przyzwyczajony do posterunków bocznicowych - ja raczej preferuję rejony słabo uprzemysłowione - czyli bocznice szlakowe -
może stąd wynika nasza różnica zdań ;)
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#42
Rutek napisał(a):
czyli raz na 2-3 dni 15 wagonów - a w budzie ktoś na trzy zmiany codziennie ??
w takim przypadku obsługa może być np od pon- piatku np od godz 8-16 i w tych godzinach przyjeżdżały by składy na bocznicę a od godz 16 do 24 założony zamek trzpieniowy lub ryglowy. Co do względów ekonomicznych chodzi bardziej o to że nie zawsze tory schodzą się w obrębie stacji co wiąże się z dodatkowym nakładem finansowym na przedłużenie linii a co za tym idzie wydłużenie czasu przejazdu i kosztów.
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
4 0 0
#43
a od 16 do 8 wyjęli by okna, kable ze ścian, a po weekendzie by budy już nie było :LOL:
Pozwoliłem sobie na taki żarcik - ale rzeczywiście budynek posterunku wniósłby troche życia na dioramę
 

xendx

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#44
Rutek napisał(a):
a od 16 do 8 wyjęli by okna, kable ze ścian, a po weekendzie by budy już nie było :LOL:
Pozwoliłem sobie na taki żarcik - ale rzeczywiście budynek posterunku wniósłby troche życia na dioramę
to nie żarcik tylko rzeczywistość. Dlatego w tedy zatrudniają stróża za niższą stawkę.
 
OP
OP
arch_przemo

arch_przemo

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#45
Ło, to się dysputa wywiązała - super! Osobiście lubię takie klimaty :D
Dzięki, chłopaki - czegoś się człowiek znów dowiedział
Rutek napisał(a):
Chociaż teraz patrzę że skoro to mała bocznica do tartaku to trochę przerostem jest chyba budowa tej szopy skoro zdawka ma zabierać - jednak z drugiej strony taka mała lokomotywownia będzie urozmaiceniem tej dioramy/makietki z jakimś Kofem lub innym małym parowozem czy nawet SM03
Rutku. Szopa raczej będzie - może na wyrost, ale już wyobrażam sobie zdezelowaną ceglaną szopę (wiecznie otwartą, z opadłymi zawiasami) z jakimiś małymi dobudówkami, w stylu podręczny magazyn, czy mały warsztacik. Przy ścianie beczki z ropą do SM42 - bo taką bym najchętniej widział... :razz:
xendx napisał(a):
Przemku - przykładu nie musisz daleko szukać. Jedź do Piekła
Pewnie Grzesiu, ze pojadę - możemy nawet się tam kiedyś razem wybrać, bo Ty znasz tamtejsze tory, jak własną kieszeń. Ale w sumie zastanawiam się, czy budować coś w rodzaju strażnicy-budki...
Rutek napisał(a):
Nie musi być budy - posterunek odgałęźny ma rację bytu przy dużym ruchu na bocznicy
Rutek napisał(a):
Natomiast dla małej ładowni gdzie zdawka zabiera raz w tygodniu dwa wagony wystarczy wariant jaki napisaliśmy z ciekmą
Myślę, że może rzeczywiście wystarczy, jak...
...
Rutek napisał(a):
obsługa pociągu będzie się zajmować przekładaniem zwrotnicy podczas podstawiania i zabierania wagonów na/z bocznicy, a po wykonaniu manewrów zamyka zwrotnicę w położeniu na wprost a klucz zwraca do dyżurnego ruchu na stacji
A w ogóle miło, że się zainteresowaliście tematem. Liczę na kolejne propozycje i wnioski. Zdravim! P.
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#46
A ja mam pytanie. Skoro będzie na terenie tartaku szopa to klucz n ie może być zostawiany w specjalnej skrzyneczce właśnie w tej szopie ? Skrzyneczka zamykana na klucz do której dostęp ma tylko uprawniona osoba. Klucz do skrzyneczki mógłby być na obu stacjach pomiędzy którymi jest bocznica tartaku.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#50
Według cytowanej przeze mnie powyżej strony:
Rozjazdy w torze głównym oraz rozjazdy/wykolejnice ochronne zamykane są kluczami trzymanymi i uzależnionymi na sąsiednim posterunku ruchu lub w specjalnym posterunku przy bocznicy. W pierwszym przypadku klucze w razie potrzeby wręczane są drużynie pociągu zdawczego obsługującego bocznicę, w drugim - klucz uwięziony jest w zamku, i zwalniany dla drużyny pociągu przez sąsiedni posterunek ruchu (np. przy pomocy pary bloków elektromechanicznych). W obu przypadkach klucz (lub para bloków) jest zazwyczaj uzależniony w urządzeniach stacyjnych - po zwolnieniu klucza nie można ponownie podać wyjazdu na dany tor.
 
OP
OP
arch_przemo

arch_przemo

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#53
ciekma napisał(a):
:oops: No cóż, Maćku... notoryczny brak czasu :devil: Za dużo się ostatnio u mnie dzieje :D Mam nadzieję, że może w okolicach wakacji podłubię. Myślę w tzw. międzyczasie o ewentualnym dołożeniu wąskotorówki - ale tak, żeby nie specjalnie zrewolucjonizować dotychczasowy układ. No i na pewno się podzielę informacjami z frontu budowy - już dziś obiecuję - słowo harcerza. Dzięki za fajnego linka - ciekawe zdjęcia.
 
OP
OP
arch_przemo

arch_przemo

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#54
Re: 290x70

Witam po długim czasie.
Postanowiłem zmodyfikować nieco plan mojej makiety, tak, aby można było być może w przyszłości (na emeryturze :D ?) łączyć się z modularzami. Tak więc powstało takie oto coś, jak w obrazku. Bocznica szlakowa na dwutorówce - może rzadziej spotykane rozwiązanie, ale myślę, że dla zwiększonej przepustowości makiety modułowej można coś takiego zaakceptować, nie? :p No i dołożyłem coś,co może ucieszy niektórych z Was - profil do łączenia się z H0e. Co Wy na to?
 

Załączniki

OP
OP
arch_przemo

arch_przemo

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#60
Re: 290x70

WITKOIM napisał(a):
etam, wymyślacie głupoty
poprostu ręka mu drgnęła :LOL: i wyjechał zza linie
I to najbliższa prawdy wersja... :D
A na serio, to tam - zauważcie, zrobiłem kiedyś zwrotnicę, która miała prowadzić do szopy dla lokomotywy. Jednak zrezygnowałem z szopy, a zwrotnica została :oops: - zupełnie o niej zapomniałem - sie usunie ;)
 

Podobne wątki