• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Moduł - skrzyżowanie

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
232 2 0
#1
Ładny kawałek czasu temu w głowie Grześka Kity zawitała wizja. Wizja zrobienia czegoś nowego jak na nasze polskie spotkania modułowe.
Po dłuższym czasie gadania i planowania skrzyżowanie zaczęło nabierać kształtów.
Drawing2.jpg

Jest to skrzyżowanie dwóch linii kolejowych dwutorowych w dwóch poziomach, wraz z jednotorową łącznicą.
Skrzyżowanie torów następuje pod kątem 45 stopni. Każdy segment prostokątny (oprócz środkowego) ma długość 1m. Pochylenie torów wynosi ok 20‰ Skrzyżowanie będzie można łączyć ze standardowymi modułami FREMO - bez żadnych trików z regulacją wysokości. Ponadto można będzie eksploatować odcinki ze wzniesieniem/spadkiem jako niezależne moduły o długości sumarycznej 4m.
Poniżej zdjęcie konstrukcji los masakrusa - segmentu środkowego
2013-01-05 15.07.51.jpg
Do dzisiaj część centralną udało się doprowadzić do następującego stanu:
IMG_20130124_173421.jpg IMG_20130124_173510.jpg IMG_20130124_173526.jpg
 
OP
OP
brian-82

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
232 2 0
#3
Łącznica będzie podłączona. Będą dwa warianty:
- podłączenie do modułu stacyjnego Grześka
- kolejny posterunek odgałęźny
 
OP
OP
brian-82

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
232 2 0
#5
Chyba niekoniecznie.
Tor łącznicy jest bez pochylenia, zaś semafor wjazdowy zostanie położony w odległości odpowiadającej 200m w realu od ukresu(pierwsze miejsce niebezpieczne). Samą łącznicę można traktować jako linię znaczenia miejscowego. Ze względu na łuki prędkość dopuszczalna po łącznicy to i tak tylko 40km/h.
Nie ma więc sensu przerzucać się z odległością semafora wjazdowego od strony łącznicy.
Semafory wjazdowe na linii dwutorowej od strony mostu, będą znajdować się przed mostem w odległości ok. 300m w realu od miejsca niebezpiecznego.
 

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
614 8 0
#6
nieśmiało (y) planujemy debiut w Krakowie, jak :) koledzy z Małopolski pozwolą
linia pod wiaduktem - pod drutem
zasadniczo po przymiarce całości
- w przyszły weekend :)
czas na kładzenie torów,ustalenie położenia gniazd semaforów
od prawej strony - wobec wymaganych odległości w przyszłości będzie jeszcze kilka modułów, potem stacja lub jej kilka segmentów jako Podg, bo
na łącznicy max 40 ale moja głowica stacyjna to semafory 4 komorowe (zcpbW24- W24 podpięty na stałe pod pin górnego pom). zatem pokaże tylko "następny semafor" Vmax ewentualnie V do 100km/h
czy na wjeździe na łącznice wystarczy wtedy trójkąt [40] ? musi być tez To
pomijam oczywiście WOS
pozdr
 
Reakcje
0 0 0
#7
nieśmiało (y) planujemy debiut w Krakowie, jak :) koledzy z Małopolski pozwolą
linia pod wiaduktem - pod drutem
zasadniczo po przymiarce całości
- w przyszły weekend :)



POZWALAMY :) i WITAMY I DOBREJ ZABAWY ŻYCZYMY :ROFL:
 

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
614 8 0
#10
To juz mija ponad rok od czasu pierwszego planu :)

pomysł z tymi szachtami semaforowymi jest ok
ale decyzja leży po stronie projektanta - ja tylko skrzynki strugam :)
z "mojej" prawej strony zabezpieczenie szlaku to te elementy
http://forum.modelarstwo.info/attachments/20120927484-1-jpg.76313/
przed modulikiem z semaforami inny moduł, gdzie tor nie ucieka w bok
w przyszłości odległość miedzy skrzyżowaniem a stacją powinna się zwiększyć o kilka modułów wtedy będzie raczej nowy element z semaforami i zapewne cały Podg
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
754 8 0
#13

grzegorz kita

Moderator Grupy Fremo Polska
Zespół forum
FREMO Polska
KSK 1:1
KSK Wrocław
Reakcje
614 8 0
#19
pierwsza skrzynka z torami ułożona
beton a łącznica na drewnianych podkładach
przejezdne to to bedzie w 2 miesiące

zastanawiałem sie nad wariantem
1 tor na betonie - swieży szuter
2 tor na drewnie - i szuter ze zladami dłuższej eksploatacji
podpatrzyłem w Brzegu Dolnym w kierunku na Wołów
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 0
Buduję makietę 2
Buduję makietę 226
Buduję makietę 9
Buduję makietę 29

Podobne wątki