• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele zespołów trakcyjnych Elf (PESA) i Impuls (Newag)

Reakcje
3.023 79 12
#81
Kolego Harry Potter u nas na Warmii i Mazurach jest ELF1 / 3-członowy EN62-001 / i SA139-024 LINK / 2-członowy , który jest ciągle w remoncie po wypadkach na przejazdach ..

Bardzo chętnie przyjmę materiały dotyczące elementów na dachu / bo to dla mnie spore wyzwanie ../ w ELF1/ELF2 czy Impulsie 2 czy Hybrydy ..

Ale proszę pamiętać ,że to pierwsze egzemplarze i daleko im jeszcze do doskonałości / ale od czegoś trzeba zacząć ..
AK
Ten EN62, o którym wspomniałeś poza tym, że jest jedynym trójczłonem, ma inną cechę która go wyróżnia.
Wszystkie ELFy pierwszej generacji mialy sterowanie.oparte na ex Lokelu, obecnie Škodzie. W Warminskim jako jedynym, jest sterowanie oparte na Selektronie.
A co do szczegółów budowy 27WE , jak coś to dawaj znać, co potrzeba -kiedyś w nich grzebałem, teraz jeżdże ta serią, to przy okazji da się ogarnąć to i owo...lub mam fotki na dysku...

Pozdr,...

ps. puść mejla na priva, żebym wiedział gdzie wysłać...
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
321 38 1
#82
Jak na targi w Poznaniu to najlepiej pokazać SA139-009 ponieważ w internecie są zdjęcia z linii Poznań-Wolsztyn. Zawsze to konstrukcja z VI epoki i dojedzie tam gdzie nie dojedzie EN57 od Piko czy od Robo.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.219 157 7
#83
Przecież ROBO już dawno miał w swojej gablocie model Linka. Szkoda, że tego nie pociagnął dalej, bo zdecydowanie lepsza propozycja (w sensie marketingowym) od Elfa czy Impulsa (nic do nich nie mając).
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.919 129 86
#84
Z PESA się ciężko rozmawia o ich projektach w postaci modeli. Zauważ, że ROBO zrobił dla nich wiele lat temu model wystawowy a temat modelu komercyjnego się nie pojawił.
Ja z nimi rozmawiałem jeszcze o 214M w 2001 roku i po dwóch spotkaniach temat "umarł". Jak firma nie chce udostępnić rysunków to jak masz zrobić model?
 

SAXON0518

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 6 3
#85
Kolego Harry Potter u nas na Warmii i Mazurach jest ELF1 / 3-członowy EN62-001 / i SA139-024 LINK / 2-członowy , który jest ciągle w remoncie po wypadkach na przejazdach ..

Bardzo chętnie przyjmę materiały dotyczące elementów na dachu / bo to dla mnie spore wyzwanie ../ w ELF1/ELF2 czy Impulsie 2 czy Hybrydy ..

Ale proszę pamiętać ,że to pierwsze egzemplarze i daleko im jeszcze do doskonałości / ale od czegoś trzeba zacząć ..
AK
Jak na targi w Poznaniu to najlepiej pokazać SA139-009 ponieważ w internecie są zdjęcia z linii Poznań-Wolsztyn. Zawsze to konstrukcja z VI epoki i dojedzie tam gdzie nie dojedzie EN57 od Piko czy od Robo.
Witam
też o tym pomyślałem , SA139-009 lub 008 Koleje Wielkopolskie w malowaniu biało-czarno-czerwonym
jak zdążę to coś wystawię z LINKA ..
 

SAXON0518

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 6 3
#86
Przecież ROBO już dawno miał w swojej gablocie model Linka. Szkoda, że tego nie pociagnął dalej, bo zdecydowanie lepsza propozycja (w sensie marketingowym) od Elfa czy Impulsa (nic do nich nie mając).
Teraz to na pewno ROBO lub PIKO przyspieszą prace nad EZT współczesnymi / z pożytkiem dla wszystkich /
bo EN57 już są a wkrótce pojawią się EN71 i zapewne ED72 / ja z kolegami te prototypy wystawiałem już wiele lat temu w Gliwicach ale temat z braku czasu upadł /
Modyfikacji pudła EN57 jest wiele i na wiele lat rynek znajdzie nabywców / ale duży producent nie będzie się bawił z wieloma prototypami na raz w przeciwieństwie do manufaktur , które mogą wymyślać co pół roku jakiś model ale nigdy on nie będzie tak doskonały jak profesjonalnych firm.
 
Reakcje
3.023 79 12
#87
Z PESA się ciężko rozmawia o ich projektach w postaci modeli. Zauważ, że ROBO zrobił dla nich wiele lat temu model wystawowy a temat modelu komercyjnego się nie pojawił.
Ja z nimi rozmawiałem jeszcze o 214M w 2001 roku i po dwóch spotkaniach temat "umarł". Jak firma nie chce udostępnić rysunków to jak masz zrobić model?
...chyba to było na 10lecie SKMWA...
Tadeusz.Dąbrowski na zlecenie przewożnika opracował w H0 "model" kartonowy.35WE... Pomiar do modelu z natury...

Pozdr,...

ps. jak na.prywatę, to podpowiem:
"Wujek Googiel i hasło "dsu"...
Sporo taboru znajdziesz, nawet "RegioTrampa"...
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.919 129 86
#88
DSU - żartujesz? Część rysunków beż skali (wymiarów), część krzywa. Może wózki dało by się odwzorować. Ale komercyjnie? Brak zgody posiadacza praw autorskich ;). No I DSU nie było dostępne 20 lat temu tak jak jest teraz...
To były inne czasy. Technologie 3D raczkowały. Bude E6ACT robiłem w druku w maszynie za 50000 euro. A i tak detal musiałem poprawiać innym sposobem.

Przestało mnie to bawić jakieś 15 lat temu. Skupiam się filantropijnie na modelach jachtów RC (Footy, RG65) i PanCar RC. ;)

P.S. chyba nigdy nie widziałeś dokumentacji fabrycznej. Ile tam jest rysunków. Nawet tylko na potrzeby modelu.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
3.023 79 12
#89
DSU - żartujesz? Część rysunków beż skali (wymiarów), część krzywa. Może wózki dało by się odwzorować. Ale komercyjnie? Brak zgody posiadacza praw autorskich ;). No I DSU nie było dostępne 20 lat temu tak jak jest teraz...
To były inne czasy. Technologie 3D raczkowały. Bude E6ACT robiłem w druku w maszynie za 50000 euro. A i tak detal musiałem poprawiać innym sposobem.

Przestało mnie to bawić jakieś 15 lat temu. Skupiam się filantropijnie na modelach jachtów RC (Footy, RG65) i PanCar RC. ;)

P.S. chyba nigdy nie widziałeś dokumentacji fabrycznej. Ile tam jest rysunków. Nawet tylko na potrzeby modelu.
...niedoceniasz mnie:ROFL:... potraktuję to jako komplement:cool:
Zapominasz, że w DSU masz także karty pomiarowe, na bazie których idzie pewne rzeczy wyłapać...?:niepewny:

No, ale dobra, bo śmietnik się robi...

Pozdr,...
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.348 232 2
#91
Zapominasz, że w DSU masz także karty pomiarowe, na bazie których idzie pewne rzeczy wyłapać...?
DSU to skrót od "dokumentacja systemu utrzymania" i jak sama nazwa wskazuje służy do utrzymania pojazdu w sprawności. Próżno tam szukać rysunków konstrukcyjnych, w większości są to rysunki poglądowe, równie dobrze możesz rozsypać fusy z herbaty na kartce papieru i na podstawie tego tworzyć model 3D.
 

Podobne wątki