• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Modele Szifo

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.865 386 20
Bardzo ciekawe modele Jelczy. Nie wiem czy to wina zdjęć, czy tak jest na prawdę, ale w białym i brązowym trzeba poprawić osadzenie kabiny. Jakoś dziwnie leci do tyłu i wygląda jakby rama była załamana.
 

Reduced

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
392 0 0
ale w białym i brązowym trzeba poprawić osadzenie kabiny. Jakoś dziwnie leci do tyłu i wygląda jakby rama była załamana.
Nie wiem z czego to wynikało ale dużo Jelczy 317 jeździło z kabiną "zadartą" do góry.
Już tłumaczę. W ciągnikach siodłowych Jelcza cały środek ciężkości osadzony był w zasadzie przed przednią osią. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że ciągniki jeździły także bez naczep :) Wyobraźcie sobie "ostre hamowanie" z takim wyważeniem. Inżynierowie podeszli do tematu w taki sposób, że podnieśli tylną oś o 87mm. Dzięki temu zapobiegali problemom podczas poruszania się samym ciągnikiem. Postanowiliśmy odwzorować to rozwiązanie podnosząc oś o cały milimetr. Było, działało, znalazło nawet swoje miejsce w rysunkach technicznych.

Co do samych modeli, świetne! Prezentują się na prawdę wspaniale. Z resztą od dawna jestem fanem realizmu jaki prezentuje kolega Szifo30. Na prawdę dobra robota. Biorąc pod uwagę czas pracy nad tymi modelami - wielkie WOW :))
 
Ostatnio edytowane:

Qmaty

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
5.828 235 3
...Inżynierowie podeszli do tematu w taki sposób, że podnieśli tylną oś o 87mm. Dzięki temu zapobiegali problemom podczas poruszania się samym ciągnikiem. Postanowiliśmy odwzorować to rozwiązanie i sprawdziliśmy wielokrotnie obniżając oś o cały milimetr. Było, działało, znalazło nawet swoje miejsce w rysunkach technicznych.
Obniżając oś nadal powinieneś zachować kąt prosty w stosunku kabina/rama. Koledzy zwrócili uwagę właśnie na to. ;)
 

Reduced

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
392 0 0
Obniżając oś nadal powinieneś zachować kąt prosty w stosunku kabina/rama. Koledzy zwrócili uwagę właśnie na to. ;)
Trzebaby zrobić zdjęcie z profilu i ustawić kątownik między ramą a kabiną. Być może faktycznie lekko osadzenie ucierpiało, ale samo "złudzenie", że kabina jest zadarta wynika właśnie z tego, co pisałem wcześniej. Jeśli podniesiono tylną oś, cały pojazd siadł bardziej na "plecy" i przekosił ustawienie kabiny względem gruntu (kabiny i ramy o tę samą wartość).

EDIT:
Sprawdziłem. Na białym w zasadzie wszystko powinno grać. Pomiar wypluł mi program do modelowania.

obraz_2022-12-15_200354777.png
 

Slavi

Znany użytkownik
Reakcje
2.686 4 0
Pomijając wszystkie "mankamenty" kabinowe :D, to brązowy najciekawszy! Fajnie jest też dowiedzieć się czegoś nowego o tych samochodach, chociaż na chwilę się zastanawiałem o co wam chodzi z tym podnoszeniem osi... :ROFL:
 

Podobne wątki