• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Modele Szifo

Slavi

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.995 5 0
Dokładnie tego mi brakowało, bo "rencami" takich klocków nie załadujesz! :ROFL: Teraz nie wiadomo co lepsze - Jelcz z przyczepą czy dźwig? :niepewny::D Świetna scenka! :)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
27.605 390 20
Bardzo ciekawe modele Jelczy. Nie wiem czy to wina zdjęć, czy tak jest na prawdę, ale w białym i brązowym trzeba poprawić osadzenie kabiny. Jakoś dziwnie leci do tyłu i wygląda jakby rama była załamana.
 

Reduced

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
538 0 0
ale w białym i brązowym trzeba poprawić osadzenie kabiny. Jakoś dziwnie leci do tyłu i wygląda jakby rama była załamana.
Nie wiem z czego to wynikało ale dużo Jelczy 317 jeździło z kabiną "zadartą" do góry.
Już tłumaczę. W ciągnikach siodłowych Jelcza cały środek ciężkości osadzony był w zasadzie przed przednią osią. Nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że ciągniki jeździły także bez naczep :) Wyobraźcie sobie "ostre hamowanie" z takim wyważeniem. Inżynierowie podeszli do tematu w taki sposób, że podnieśli tylną oś o 87mm. Dzięki temu zapobiegali problemom podczas poruszania się samym ciągnikiem. Postanowiliśmy odwzorować to rozwiązanie podnosząc oś o cały milimetr. Było, działało, znalazło nawet swoje miejsce w rysunkach technicznych.

Co do samych modeli, świetne! Prezentują się na prawdę wspaniale. Z resztą od dawna jestem fanem realizmu jaki prezentuje kolega Szifo30. Na prawdę dobra robota. Biorąc pod uwagę czas pracy nad tymi modelami - wielkie WOW :))
 
Ostatnio edytowane:

Qmaty

Znany użytkownik
Reakcje
5.837 235 3
...Inżynierowie podeszli do tematu w taki sposób, że podnieśli tylną oś o 87mm. Dzięki temu zapobiegali problemom podczas poruszania się samym ciągnikiem. Postanowiliśmy odwzorować to rozwiązanie i sprawdziliśmy wielokrotnie obniżając oś o cały milimetr. Było, działało, znalazło nawet swoje miejsce w rysunkach technicznych.
Obniżając oś nadal powinieneś zachować kąt prosty w stosunku kabina/rama. Koledzy zwrócili uwagę właśnie na to. ;)
 

Reduced

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
538 0 0
Obniżając oś nadal powinieneś zachować kąt prosty w stosunku kabina/rama. Koledzy zwrócili uwagę właśnie na to. ;)
Trzebaby zrobić zdjęcie z profilu i ustawić kątownik między ramą a kabiną. Być może faktycznie lekko osadzenie ucierpiało, ale samo "złudzenie", że kabina jest zadarta wynika właśnie z tego, co pisałem wcześniej. Jeśli podniesiono tylną oś, cały pojazd siadł bardziej na "plecy" i przekosił ustawienie kabiny względem gruntu (kabiny i ramy o tę samą wartość).

EDIT:
Sprawdziłem. Na białym w zasadzie wszystko powinno grać. Pomiar wypluł mi program do modelowania.

obraz_2022-12-15_200354777.png
 

Slavi

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.995 5 0
Pomijając wszystkie "mankamenty" kabinowe :D, to brązowy najciekawszy! Fajnie jest też dowiedzieć się czegoś nowego o tych samochodach, chociaż na chwilę się zastanawiałem o co wam chodzi z tym podnoszeniem osi... :ROFL:
 

Podobne wątki