• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model wagonu pocztowego typu 304A

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
328 0 0
#1
Witam,
Pracuje nad konwersją wagonu Tilliga typu Y na polski wagon pocztowy typu 304A.
Ze względu na niemożność zdobycia odpowiedniej dokumentacji, podstawą wykonania są zdjęcia i częściowo oryginalne rozmiary wagonu bazowego.

Poszukuje zdjęcia dachu (najlepiej z z góry) tego wagonu. Nie jestem pewien jak rozmieszczone są tam wywietrzniki. Czy jest tam jeden rząd na środku, a może dwa rzędy przesunięte ku bokom.
Ciekawi mnie tez gdzie wypadają względem nich ryfle.

Drugim elementem, który chcę zmodyfikować, to wyposażenie znajdujące się pod wagonem.
Tu też będę wdzięczny za wszelkie fotki pokazujące z obu boków rozmieszczenie skrzyń z akumulatorami itp.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#2
To już chyba nie konwersja, a budowa wagonu od podstaw, z wykorzystaniem niektórych części modelu Tilliga? Ściany z zupełnie innymi oknami i drzwiami, dach o innym profilu, ściany czołowe bez przejść itp. itd. Życzę powodzenia! Jak znajdę jakieś materiały, to podeślę, ale to chwilę potrwa.
 
OP
OP
PiotrK

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
328 0 0
#3
Andrzej Harassek napisał(a):
To już chyba nie konwersja, a budowa wagonu od podstaw, z wykorzystaniem niektórych części modelu Tilliga? Ściany z zupełnie innymi oknami i drzwiami, dach o innym profilu, ściany czołowe bez przejść itp. itd. Życzę powodzenia! Jak znajdę jakieś materiały, to podeślę, ale to chwilę potrwa.
Masz absolutna rację. Zabierając się do konwersji kupiłem kalkę od Alegratki i myślałem, że wystarczy zakleić parę okien, wyciąć otwory na drzwi, dorobić drzwi ładunkowe, zakleić czoła, pomalować... Szybko jednak okazało się, że zakres przeróbek jest dużo większy.
Prace pomału jednak się posuwają. Udało mi się już uzyskać odpowiednią geometrię dachu. Teraz zastanawiam się jak dorobić ładne ryfle.
Niezła zabawa będzie też z szybami. Rzeczywiście większość będzie trzeba dorobić. Będzie więc okazja do poćwiczenia odlewania przezroczystych elementów.
Reszta przy tym to drobiazgi, albo jak ktoś woli pikuś (Pan pikuś)...

Ze względu na brak dokumentacji nie planuję budowy wiernej repliki, ale modelu jak najbardziej zbliżonego. Co z tego wyjdzie zobaczymy.

Za wszelką pomoc będę wdzięczny. Czas nie gra tu roli, bo nie jest to dla mnie priorytetowy projekt, a raczej przyjemna odskocznia od innych zadań.
 
OP
OP
PiotrK

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
328 0 0
#5
MichałK napisał(a):
PiotrK czy mógłbyś wrzucić fotki z postępu prac? :D
Spodziewałem się takiego pytania :LOL: .
Oczywiście mogę, choć chwilowo jest to dość wczesny etap i specjalnie nie ma czym się chwalić.
Ale pomyślę o tym wieczorem.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.449 42 1
#9
Taki stoi w Olsztynie Głównym. Polecam artykuł "Poczta na kołach" w Koleje Małe i Duże nr 3/2005 str. 22 - 27. Znajdziesz tam trochę historii o tym wagonie, rysunki i wymiary, aczkolwiek mowa tam o typie 304C, a 304A .... hmmm :roll: Ktoś wyjaśni różnice?

Pozwoliłem sobie jeszcze dodać taki link:
:arrow: klik pocztowy 304C
 

Załączniki

OP
OP
PiotrK

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
328 0 0
#12
MichałK napisał(a):
Dziękuję za dobre chęci. Fotki z tych stron już mam.
Tak przy okazji wydaje mi się, że na stronie http://www.wagony.net zdjęcia przy opisie wagonu 101C chyba jednak przedstawiają 304C.

dgajus napisał(a):
Taki stoi w Olsztynie Głównym. Polecam artykuł "Poczta na kołach" w Koleje Małe i Duże nr 3/2005 str. 22 - 27. Znajdziesz tam trochę historii o tym wagonie, rysunki i wymiary, aczkolwiek mowa tam o typie 304C, a 304A .... hmmm :roll: Ktoś wyjaśni różnice?
Mam artykuł z KMiD 3/05. Rysunek wagonu 304C (Tu masz rację, pomyliłem się w temacie nie 304A, tylko 304C) to raczej schemat i to dość dowolny, nie nadający się na materiał źródłowy w sprawie wywietrzników, ryfli itp.
dgajus napisał(a):
Pozwoliłem sobie jeszcze dodać taki link:
:arrow: klik pocztowy 304C
Wielkie dzięki. Tych zdjęć nie widziałem, a dużo one mi wyjaśniają.
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#13
MichałK napisał(a):
Jest jeszcze 101C Czym one się różnią?
Na wagony.net jest 304.
Z grubsza, dla modelarza różnia się tym iże:
101 dach bez ryfli
101 inny układ podwozia
101 okna i kancelarii i socjalu i magazynu są otwierane (ramy a nie uszczelki w magazynie)
101 układ okien jest inny - "taktowanie równe, symetryczne" jak dla wagonu 1 klasy, 2-je drzwi na wysokości/ w miejscu okien.
Poniżej fota 101, z netu, Autora i źródła nie pomnę.
 

Załączniki

OP
OP
PiotrK

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
328 0 0
#20
ciekma napisał(a):
Tu jeszcze poczty na stacji Białystok, rok 2005.
Moje ulubione miejsce do cykania fotek na stacji Białystok ;)
Miejsce bardzo fajne i fotka bardzo klimatyczna, ale wagony pocztowe ledwo widać.
Może mógłbyś wykadrować tylko same wagony i wrzucić to w większej postaci?
 

Podobne wątki