• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model lokomotywy ET22-666

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
746 4 0
#21
Jarosławie nie dziw się ,że takie pragnienie na ET22 jest , zwłaszcza ,że oprócz JAN KOLa i EFC widziałem na własne oczy i to znakomity odlew BYKa z pewnej innej pracowni podczas ubiegłorocznych Hobbi w Poznaniu
znasz sprawę??
Oczywiście że znam sprawę, oglądałem również ten piękny model. Nie wiadomo jednak kiedy ktokolwiek doczeka się gotowca. Ja nie czekałem, poza tym nie rajcuje mnie posiadanie gotowego modelu, nawet gdyby był arcydziełem.
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.141 7 0
#22
jasne! Jarosław!- tam sprawa na razie stanęła na etapie napędu bo podwykonawca ( napędu)nie wyrobił czy nie wyrabia, i na razie diabli wiedzą kiedy się objawi -natomiast Twój byk jest znakomity nie ma co... daj jak najszybciej fotki makro w skali 1:1 -wiesz o co mi "chodzi" nie z góry i z góry i z daleka , daleka-tylko z bliska diabełtkwiwszczególe-
 

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
746 4 0
#23
Myślę, że na temat modelu powinien jeszcze wypowiedzieć się tu sam Jankol - twórca tego odlewu, aczkolwiek istnieje już wątek poświęcony temu modelowi. Marcin, where are you ??
Pewnie w robocie i prowadzi jakiegoś pośpiecha... :)
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.141 7 0
#24
aprtopo tej wysokości ,-to czy nie nie jest za mało "jej" na belce czołownicy to znaczy po między górną krawędzią obudowy zderzaków a krawędzią budy?? ta listwa ozdobna i obudowy reflektorów od "anglika" nie stanowią - pomierz to na oryginale i sprawdż u siebie to może być milimetr a to dużo- albo pokaż lepsze ujęcie ,zeby nie było złudzeniai marudzenia-
przede wszystkim gratuluję za to ,że na szlaku bez drutu byk Twój nie ma podniesionych odbieraków -ot stoi i czeka na zbiorczy do konwoju
 

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
746 4 0
#25
Masz rację Hoart, jast za mało belki zderzakowej na samym dole. W trakcie wyrównywania odlewu ubyło jej i kiedy zauważyłem to było już za późno. Uznałem jednak, że jest to błąd na który mogę sobie pozwolić, bo w końcu robiłem z założenia model dla siebie. Myślę, że na pewno nie jest to błąd wielkości aż milimetra. Reflektory składają się z dwóch części - obwódka na garnku i ramka. Tak być nie powinno, ponieważ jak większość, oryginał mojego ET22 ma na garnek nałożony coś w rodzaju zakrętki w postaci jednej części. Ja postanowiłem uzyskać ten efekt malując ramkę i obwódkę jedną szarą farbką. Z błędów które jeszcze mogą razić jest na pewno umieszczenie pulpitów i same pulpity. Wpadły one za głęboko do wnętrza kabiny.
Co jeszcze ? Nie wiem, ale na pewno coś się znajdzie. Nie napisałem, że jest to model idealny a w sumie to można potraktować go jako prototyp Jankolowego ET22. Sprawne oczy i lepsi znawcy tematu zauważą, jak zrobię lepsze fotki:)
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
254 4 0
#26
Oczywiście że znam sprawę, oglądałem również ten piękny model. Nie wiadomo jednak kiedy ktokolwiek doczeka się gotowca. Ja nie czekałem, poza tym nie rajcuje mnie posiadanie gotowego modelu, nawet gdyby był arcydziełem.
Im więcej czytam Twoich wypowiedzi, tym bliższy jestem nawrócenia i podjęcia decyzji, żeby wszystkim pie......ć i zająć się budową rodzynków na użytek własny :ostrozny:
Pamiętam Twoje początki i muszę przyznać, że zrobiłeś kolejny świetny model, za co należą Ci się gratki na stojąco (y)
Na samym początku myślałem, że wziąłeś napęd z nowego Piko z ... umknęło mi, ale tu jak zwykle mamy do czynienia z profesjonalnie wykonaną robotą i napędem wykonanym od podstaw, więc niecierpliwie wyglądam Twojej relacji z budowy modelu - proszę o dużo ciekawych zdjęć :D
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.729 112 11
#28
Model bardzo ladny, jeden z moich ulubionych elektrowozow:) jedno co mi sie rzucilo w oczy to prosta linja pod oknami na scianie czolowej, powinna byc zaokraglona tak jak belka zderzakowa i rynienka pod dachem. Pozdrawiam i jednak zazdroszcze;)
 

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
746 4 0
#31
Model bardzo ladny, jeden z moich ulubionych elektrowozow:) jedno co mi sie rzucilo w oczy to prosta linja pod oknami na scianie czolowej, powinna byc zaokraglona tak jak belka zderzakowa i rynienka pod dachem. Pozdrawiam i jednak zazdroszcze;)
No rzeczywiście !! Linia pod oknami jest prosta:ROFL: Pozdrawiam:)
 

Załączniki

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.729 112 11
#32
No rzeczywiście !! Linia pod oknami jest prosta:ROFL: Pozdrawiam:)
No przepraszam, niektore zdjecia przeklamuja. Jeszcze bardziej zazdroszcze;) Apropo spytam sie bo trudno dostrzec na zdjeciach prawdziwego byka, czy sciany boczne sie zwezaja przy koncach tak jak w innych elektrowozach. Po sputniku chcialbym tez sie zabrac za byka ale niestety mieszkam troche za daleko na popoludniowy wypad na byki.
 

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
746 4 0
#33
No przepraszam, niektore zdjecia przeklamuja. Jeszcze bardziej zazdroszcze;) Apropo spytam sie bo trudno dostrzec na zdjeciach prawdziwego byka, czy sciany boczne sie zwezaja przy koncach tak jak w innych elektrowozach. Po sputniku chcialbym tez sie zabrac za byka ale niestety mieszkam troche za daleko na popoludniowy wypad na byki.
Tak, w ET22 jak i w innych tego typu pojazdach pudło zwęża się zazwyczaj na wysokości kabin. W ET22 zwężenie zaczyna się na wysokości wewnętrznej ściany oddzielającej kabinę od przedziału maszynowego.
Nie przejmuj się. Tu gdzie ja mieszkam byków też zaczyna brakować:( Pamiętam, że jeszcze ok 2 lata temu widok zielonego ET22 targającego węglarki był codziennością i nie robił na mnie większego wrażenia. Wydawało mi się wtedy, że tak już chyba będzie zawsze.... Dziś jak widzę coś takiego to mam w gaciach ze szczęścia i cieszę się nawet gdy jedzie niebieski. Niestety, jesteśmy świadkami powolnego odchodzenia tych maszyn wypieranych przez plastik-fantastik w formie Trax i innych. Ale taka kolej rzeczy niestety:(
Model który sobie zbudowałem stanowi dla mnie relikt przywołujący miłe wspomnienia tego co przez wiele lat widywało się na polskich torach i co tak bardzo wpisało się w polski krajobraz.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.729 112 11
#34
Tak, w ET22 jak i w innych tego typu pojazdach pudło zwęża się zazwyczaj na wysokości kabin. W ET22 zwężenie zaczyna się na wysokości wewnętrznej ściany oddzielającej kabinę od przedziału maszynowego.
Nie przejmuj się. Tu gdzie ja mieszkam byków też zaczyna brakować:( Pamiętam, że jeszcze ok 2 lata temu widok zielonego ET22 targającego węglarki był codziennością i nie robił na mnie większego wrażenia. Wydawało mi się wtedy, że tak już chyba będzie zawsze.... Dziś jak widzę coś takiego to mam w gaciach ze szczęścia i cieszę się nawet gdy jedzie niebieski. Niestety, jesteśmy świadkami powolnego odchodzenia tych maszyn wypieranych przez plastik-fantastik w formie Trax i innych. Ale taka kolej rzeczy niestety:(
Model który sobie zbudowałem stanowi dla mnie relikt przywołujący miłe wspomnienia tego co przez wiele lat widywało się na polskich torach i co tak bardzo wpisało się w polski krajobraz.
A no dzieki za odpowiedz, mi sie najbardziej podoba wersja wczesna z "kwadratowymi" lampami co bedzie troche wieksze wyzwanie. Ostatnio taki na chodzie widzialem w Walbrzychu w 2010r. co byl chyba ostatni rok pracy tych wlasnie wczesnych. Czekam jak inni na relacje z budowy, czy naped jest jakis zaadaptowany z innej lokomotywy? Wyczytalem na forum ze najblizszy w rozstawie osi byl by hiszpanski 250.
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
254 4 0
#35
...Wyczytalem na forum ze najblizszy w rozstawie osi byl by hiszpanski 250.
A ja odnoszę wrażenie, że najbliżej jest BR 118 / V 180.
Wózki w ET22 mają rozstaw osi 1750 mm, a w/w maszyny mają rozstaw osi 1800mm niestety w tej beczce miodu jest i łyżka dziegciu, bo koła byka mają średnicę 1250mm, a BR 118 / V180 średnicę 1000mm.
Oczywiście jeśli jest inny, lepszy model jako baza napędu pod ET22, to proszę się nie krępować i napisać.

Poniżej plany w/w maszyn dla porównania i przepraszam Jarosławie za śmiecenie w Twoim temacie :ostrozny:

Schnittzeichnung-BR118.png



ET22a.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.729 112 11
#36
Oto niektore wymiary RENFE 250; dlugosc pomiedzy osiami skrajnymi wozka-3600mm, odleglosc pomiedzy osiami srodkowymi, czy jak kto woli czopami skretu-10200mm, odleglosc pomiedzy osiami w wozku-1800mm, srednica kol-1250mm. Pan Adam Wandke o tym pisal kilka lat temu i sam sprawdzilem, nie ma chyba lepszej bazy na naped do byka. Wlasnie dla tego sie pytalem czy kolega Jaroslaw uzyl 250 do swojego modelu. Roco mialo w ofercie te modele kilka lat temu, ale jak ostatnio sprawdzalem to niestety wyprzedane. Przepraszam za zasmiecanie tematu ale fajny wacik sie robi:) PS jak bym dostal 250 w lapy to bal bym sie go rozbierac na czesci do byka. Kiedy je zobaczylem na zywo to prawie jak milosc z pierwszego wejzenia-taki "byk" w stylu niemiecko-hiszpanskim:)
 
K

krokodyl

Gość
#37
Są tacy, co zawsze znajdą "dziurę w całym".
Po prostu na żywo byk zawsze wydaje się wysoki przy składzie...a na tych zdjęciach jakiś taki przysadzisty się wydawał...

To tyle...no i ciekawość na jakiej bazie czy od podstaw model był tworzony- a nie czepianie się jak to piszesz...

A wykonawcy modelu można tylko pogratulować pięknej roboty i wspaniałego efektu...

Piszę to żebym nie wyszedł na jakiegoś malkontenta co próbuje Karolek zasugerować.;)
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
254 4 0
#38
Oto niektore wymiary RENFE 250; dlugosc pomiedzy osiami skrajnymi wozka-3600mm, odleglosc pomiedzy osiami srodkowymi, czy jak kto woli czopami skretu-10200mm, odleglosc pomiedzy osiami w wozku-1800mm, srednica kol-1250mm. Pan Adam Wandke o tym pisal kilka lat temu i sam sprawdzilem, nie ma chyba lepszej bazy na naped do byka. Wlasnie dla tego sie pytalem czy kolega Jaroslaw uzyl 250 do swojego modelu. Roco mialo w ofercie te modele kilka lat temu, ale jak ostatnio sprawdzalem to niestety wyprzedane. Przepraszam za zasmiecanie tematu ale fajny wacik sie robi:) PS jak bym dostal 250 w lapy to bal bym sie go rozbierac na czesci do byka. Kiedy je zobaczylem na zywo to prawie jak milosc z pierwszego wejzenia-taki "byk" w stylu niemiecko-hiszpanskim:)
Jeśli ta Hiszpanka faktycznie ma takie rozstawy i średnicę koła, to faktycznie była by najlepszym dawcą napedu, tylko jak na razie nie mogę znaleźć bocznych rzutów zwymiarowanych, a co do urody i miłości od pierwszego wejrzenia ... rzecz gustu, nie będę o tym dyskutował.
 

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
746 4 0
#39
Do budowy napędu użyłem wózków z BR232 Brawy. Najbardziej odpowiadał mi rozstaw osi Ludmiły. Wywaliłem za małe koła i na osie założyłem wytoczone koła z aluminium o odpowiednim profilu i średnicy . Na wierzch nakleiłem imitację podzespołów przeniesienia napędu Alsthom. Później była długa zabawa z centrowaniem i eliminowaniem zakłóceń płynności jazdy
Ogólnie można powiedzieć, że napęd modelu to składak z części dwóch różnych lokomotyw: BR232 Brawy i Nohab Roco.
 

Załączniki

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.729 112 11
#40
Jeśli ta Hiszpanka faktycznie ma takie rozstawy i średnicę koła, to faktycznie była by najlepszym dawcą napedu, tylko jak na razie nie mogę znaleźć bocznych rzutów zwymiarowanych, a co do urody i miłości od pierwszego wejrzenia ... rzecz gustu, nie będę o tym dyskutował.
Napisz "locomotora renfe 250", jest sporo o tym napisane, niestety po hispansku. Po kilku probach znalazlem rysunki i wymiary w centymetrach i milimetrach. Troche trzeba sie wykapowac co jest co ale wymiary lokomotyw beda podobne i mozna sobie do kupy poskladac, sek w tym ze wlasnie znalesc ten model to moze byc klopot. Wlasnie ten rysunek ET22 co Wstawiles mam, czy moge na tym bazowac budowe jesli chodzi o detale?
 

Podobne wątki