• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model lokomotywy ET22-666

K

krokodyl

Gość
#6
wiadomo że lepiej.
ale mało kto ma trakcję a elektrowozy są bardzo popularne w kolekcjach- więc trzeba z tym żyć

mnie natomiast trochę dziwi wysokość w porównaniu z wagonem...

czy ten byk to nie przerobiona v320?

cb060b9ff3187e1953dbaaf68072e690.jpg
 
K

krokodyl

Gość
#8
rozumiem
po prostu wydaje mi się że jest za niska...i myślałem że wynika to z bazowego modelu. Linia dachu w stosunku do tego wagonu jest za nisko- powinna być na wysokości drugiego załamania dachu wagonu a jest poniżej...tak mi się wydaje- pewnie złudzenie optyczne...albo model wagonu nie jest wierny oryginałowi...

2013-04-20 11.28.06.jpg
5222423_et221173-pkp-cargo-wjezdza-ze-skladem-towarowym-do-stacji-czechowice-.jpg
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
2.038 32 2
#9
rozumiem
po prostu wydaje mi się że jest za niska...i myślałem że wynika to z bazowego modelu. Linia dachu w stosunku do tego wagonu jest za nisko- powinna być na wysokości drugiego załamania dachu wagonu a jest poniżej...tak mi się wydaje- pewnie złudzenie optyczne...albo model wagonu nie jest wierny oryginałowi...
Z tego zdjęcia które pokazałeś niewiele wynika, kąty patrzenia są zupełnie różne. Spójrz natomiast na linię dolnych krawędzi budy ET i wagonu, są prawie w jednej linii zarówno w oryginale jak i w modelu.
 
K

krokodyl

Gość
#10
no właśnie prawie.

drugie zdjęcie ma celowo taką perspektywę że widać tą małą różnicę...ale nie czepiam się wykonawcy bysia...to wagon może być za wysoki...
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
372 2 3
#11
no właśnie prawie.

drugie zdjęcie ma celowo taką perspektywę że widać tą małą różnicę...ale nie czepiam się wykonawcy bysia...to wagon może być za wysoki...
Błąd... Twoje zdjęcie nie pokazuje tej różnicy... gdyby było zrobione bokiem tak jak zdjęcie z makiety to by tak było. A poza tym wystarczy popatrzeć na obydwa by było widać, że i lokomotywa i wagon w modelu są wykonane dobrze i wysokość dachu jest właściwa.
 

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
746 4 0
#12
Wysokość ET22 w rzeczywistości to 4035mm licząc od główki szyny do górnej (środkowej) krawędzi dachu , bez pantografów. W przeliczeniu na skalę 1:87 model powinien mieć wysokość 46,37mm. Wasze wypowiedzi wzbudziły moją ciekawość czy oby na pewno mój model jest poprawny. Postanowiłem zmierzyć go jeszcze raz suwmiarką i pokazała ona wysokość ( od główki szyny do górnej krawędzi dachu) 46,4mm. Budując model pomyliłem się o jakieś 0,03mm. Dziękuję:)

P.S. Może raczej trzeba pomierzyć fabryczne seryjne modele...
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.141 7 0
#17
ciekawe niezrozumiałe ,że taki model chyłkiem znalazł się tylko NA tym forum po przez nie autora- wstyd dla autora?
-AUTOR , AUTORZE człowieku pochwal się tym modelem
ciekawe ,że najliczniejsza ilość jednej serii lokomotywy elektrycznejPKP na globie jest tak nielicznie "robiona" i pokazywana
 

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
746 4 0
#18
Oj widzę że jednak nie dacie mi spokoju:) Co za niecierpliwi ludzie :) Budowa modelu zajęła mi ok 5 miesięcy. Prawdziwy diabeł, sprawił mi dużo problemu ! Nie czuję się do końca jego twórcą, bo żywiczna buda i drobne części trawione pochodziły od Jankola ( z tego co wiem, jestem pierwszym posiadaczem tego odlewu i modelu, i wątpię aby Marcin chciał to sprzedawać w kitach z wiadomych względów...). Listwy i tabliczki to trawialnia EFC. Napęd zbudowałem sam. Model za kilka dni doczeka się swojej galerii i krótkiej relacji z budowy. Na chwilę obecną muszę dokleić jeszcze niektóre uchwyty, końcówki pociągu i zmienić wycieraczki. A numer inwentarzowy... no cóż. Model powstawał głównie długimi nocami przy heavy metalu. Więcej lepszych fotek za kilka dni:)
 

Załączniki

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
2.141 7 0
#20
Jarosławie nie dziw się ,że takie pragnienie na ET22 jest , zwłaszcza ,że oprócz JAN KOLa i EFC widziałem na własne oczy i to znakomity odlew BYKa z pewnej innej pracowni podczas ubiegłorocznych Hobbi w Poznaniu
znasz sprawę??
 

Podobne wątki