• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mitor - lekki pojazd szynowy

wespe

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
super

to ja robię tak:

Połączyć 2 maluchy jako doktorat
Połączyć 2 uno na habilitację
Połączyć 2 punto na profesurę .. uff mówcie mi Panie profesorze :D

a jutro połączenie 2 syren i 2 trabantów i prof zwyczajnie nadzwyczajny habilitowany beatfikowany
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#4
Chyba szybciej "Żutor". Przecie to z Żuków zrobili, a nie z Nysek.

A tak swoją drogą, to gdyby te kilka lat temu weszło to do użycia, i gdyby w różnych miejscach naszego kraju pjawiły się takie pojazdy, to jak dla mnie wstyd wpuszczać turystów z zagranicy. Nie to że nasza kolej już sama sobą nie przedstawia specjalnej nowoczesności, to te pseudo szynobusy chyba u nikogo nie pozostawiłyby złudzeń, z jak zacofanym krajem mamy do czynienia.
Żeby to chociaż Lubliny były, ale stare Żuki?
 

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
249 2 0
#5
Nie od razu Kraków zbudowano.

A pomyśl na ilu liniach może utrzymałby się ruch... eee kolejowy - osobowy. Nie ważne, że to pachniałoby jakąś Kambodżą. Każdy kij ma dwa końce.
 
Reakcje
0 0 0
#6
Uważam, że koncepcja "Mitora" jest idealnym rozwiązaniem na prowadzenie ruchu na bardzo prowincjonalnych liniach. Jeśli chodzi o zacofanie naszego kraju to dam przykład - Katowice - Kraków na tej trasie jeżdżą całe stada busów i to jest niestety przykład nieudolności, i amatorszczyzny zarządu PKP.
zapraszam na www.lokojacko.pl
 
OP
OP
CoCu

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.962 122 22
#7
Autobus szynowy, tak ogólnie, jest dobrym rozwiązaniem na trasach gdzie jeździ mało ludzi, lub gdzie nie opłacalne jest uruchamianie klasycznych składów.
Ale myślę, że Mitor w takiej postaci nie miał racji bytu z wielu względów. Należy zauważyć, że gdy pojazd stanie przy peronie, wsiadanie do drugiego "członu" odbywało się z drugiej strony pojazdu, z poziomu torów. To niemożliwe do zaakceptowania ze względów bezpieczeństwa. Oświetlenie czołowe składa się tylko z dwóch, a nie z trzech świateł.
Ten dodatkowy człon w projekcie o nazwie Mitor-02, możliwe że miał załatwić ten pierwszy problem. Tam raczej nie chodziło o stworzenie członu z niską podłogą, ale o możliwość wsiadania do całego pojazdu z jednej strony.

Ja to widzę następująco.
Ktoś wymyślił coś. A nawet stworzył jakby prototyp. Ale całość skazana była na niepowodzenie. Ot taka ciekawostka, o której po latach można porozmawiać, i pooglądać fajne zdjęcia.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 2

Podobne wątki