• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mijanka, przystanek osobowy, stacja-definicje.

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#22
Chyba nie precyzyjnie zadałem pytanie. Jeszcze raz. Mamy mijankę, która jak już wiadomo jest stacją, na której możliwe jest tylko krzyżowanie i wyprzedzanie pociągów. Moje pytanie brzmi : w jaki minimalny sposób należało by tą najprostszą formę stacji tj. mijankę z jednym torem głównym zasadniczym i jednym torem głównym dodatkowym rozbudować do stanu, który umożliwiałby również rozpoczynanie i kończenie biegu i zmianę składu lub kierunku jazdy w normalnych warunkach eksploatacji posterunku ?
 
P

Paweł Piotr

Gość
#23
Takim minimalnym sposobem rozbudowy mijanki jest dodanie trzeciego toru głównego dodatkowego, na którym odbędzie się zmiana kierunku jazdy pociągu lub zakończenie biegu pociągu (i rozpoczęcie jego biegu po jakimś czasie). Operacja zajęcia tego trzeciego toru przez pociąg, który skończył bieg nie powoduje utraty wymaganych podstawowych czynności stacji (wyprzedzanie i krzyżowanie).
Warto też wiedzieć o tym, że na mijankach (dwa tory główne) nie trasuje się pociągów, mających tam skończyć bieg, czy zmieniać kierunek jazdy, aczkolwiek w sytuacjach awaryjnych i takie czynności można na mijance przeprowadzić - np. odstawić uszkodzony wagon, zagrażający bezpieczeństwu dalszej jazdy..
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.735 78 12
#25
Z tym rozpoczynaniem i kończeniem jazdy pociągowej to jest jeszcze jeden wariant - EZT lub skład push-pull jadący do kilometra ( gdzie jest peron) i rozpoczęcie nowego pociągu po zmianie czoła.
Takim wariantem były jazdy SKMWA w trakcie budowy tunelu w Międzylesiu - wyjazd ze stacji Wawer na rozkaz S. Wiem, niektórzy mnie zjadą za to, bo to sytuacja awaryjna. Dodatkowo wspomnę tylko, że taka sytuacja aktualnie utrzymuje się formalnie na przystanku W-wa ZOO znajdującym się zaraz za semaforami wjazdowymi na stację Warszawa Praga...

Pozdrawiam z MMz:)
 

Ceylon

Aktywny użytkownik
Reakcje
41 0 0
#26
Chyba nie precyzyjnie zadałem pytanie. Jeszcze raz. Mamy mijankę, która jak już wiadomo jest stacją, na której możliwe jest tylko krzyżowanie i wyprzedzanie pociągów. Moje pytanie brzmi : w jaki minimalny sposób należało by tą najprostszą formę stacji tj. mijankę z jednym torem głównym zasadniczym i jednym torem głównym dodatkowym rozbudować do stanu, który umożliwiałby również rozpoczynanie i kończenie biegu i zmianę składu lub kierunku jazdy w normalnych warunkach eksploatacji posterunku ?
Wcale nie trzeba rozbudowywać. Na stacji Gorzanów (linia 276), obecnie jest czynny tylko tor główny zasadniczy i tor główny dodatkowy a w RJ 2015/2016 pociągi KD planowo kończyły a następnie rozpoczynały tam bieg. Nie był to żaden rozkład awaryjny. Tak były wytrasowane.
 

Ceylon

Aktywny użytkownik
Reakcje
41 0 0
#28
No to do tej informacji dodaj jeszcze, ile tam było pociągów w ciągu doby. Wytrasowanych i faktycznych..
Nie mam w tej chwili dostępu do ubiegłorocznego RJ, więc tak z pamięci : co najmniej jedna para dziennie w 1-5, nie jestem pewien czy 6 i 7 również. Jak znajdę gdzieś tabelę 230 to podam kompletne informacje.
 
K

KNG

Gość
#29
Proszę wskazać jakikolwiek dokument kolejowy definiujący element infrastruktury kolejowej pod nazwa "stacja handlowa"
Wuala.
http://jbc.bj.uj.edu.pl/Content/357681/NDIGCZAS016058_1937_024.pdf
Brak mnie kwitów ale między 1957 a 1959 r. w służbowych RJ zaczęła się pojawiać pozycja "stacja handlowa".
I tkwiła tam do przynajmniej do RJ 2002/3. Młodszych RJ nie mam.
To, że nie było definicji "stacji nadlowej" w przepisach R1 a sprawdziłem do 1956 r. o niczym nie świadczy ponieważ na ówczesnej kolei działy się różne dziwne rzeczy o których się twórcom prostych definicji w R1 nie śniło nawet po pijaku.
Ponieważ sterowanie ruchem to jest margines moich kolejowych zainteresowań to nie będę teraz szukał czy powyższe zarządzenie zostało kiedykolwiek uchylone.
Jeżeli nie zostało to masz przepis na podstawie których "stacje handlowe" funkcjonowały sobie w najlepsze mimo, że teoretycznie powinny nazywać się ładowniami (wedle przepisów R1).
Mam jeszcze jedną osobliwą teorię na temat "stacji handlowych" ale na razie nie mam żadnych kwitów żeby się podeprzeć, więc chwilowo zmilknę.

Bądźcie zdrowi.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

Ceylon

Aktywny użytkownik
Reakcje
41 0 0
#30
No to do tej informacji dodaj jeszcze, ile tam było pociągów w ciągu doby. Wytrasowanych i faktycznych..
Kolega podesłał ubiegłoroczny Sieciowy rozkład jazdy pociągów. Co prawda z niego wprost nie wynika, że pociągi były trasowane do Gorzanowa, ponieważ brak jest w nim postojów technicznych. Pełny obraz dałyby służbowe rozkłady, a te nie są wydawane w postaci zeszytów już od paru lat, więc może być problem ze znalezieniem odpowiednich. Natomiast w tablicach Sieciowego RJP można znaleźć pociągi kończące i zaczynające bieg na przystanku osobowym Kłodzko Miasto. W rzeczywistości Kłodzko Miasto stanowiło dla nich tylko ostatni (lub pierwszy) postój handlowy. Następnie pociągi te jechały do Gorzanowa, gdzie następowała zmiana czoła.
Naliczyłem trzy pary dziennie
Tabela 230_1.jpg Tabela 230_2.jpg Tabela 230_3.jpg Tabela 230_4.jpg
 

Podobne wątki