Cześć,
Jakiś czas temu skusiłem się niższą ceną na model na ebayu polując na co innego
. Nie wydaje mi się być zbytnio popularny w polsce, więc ten model opiszę.
Wg. Wikipedii:
G 2000 BB to czteroosiowa lokomotywa manewrowa i ogólnego użytku (mainline?), zaprojektowana przez niemiecką firmę Vossloh i zbudowana byłym zakładzie MaK w Kilonia. W momencie premiery w 2000 r. Była to najmocniejsza lokomotywa hydrauliczna w asortymencie Vossloh.
Wg. Niemieckiej Wikipedii miała homologację w Polsce, więc zapewne jakiś towarowy przewoźnik tutaj nią jeździł, aczkolwiek dokumentacji na to nie znalazłem
Seria i numer: Mehano 58910
Przewoźnik: Niemiecki Rail4Chem (do 2010 - obecnie jest to Captrain)
Nazwa lokomotywy: Vossloh G2000 BB
Epoka: Vc
Rewizja: 06.03.2003
Ilość osi: 4
Numer katalogowy: Mehano 58910
Zalety:
- Duże miejsce na głośnik, mały z niewielką komorą rezonansową daje radę (W moim przypadku: Głośnik kostka cukru z zestawu Railbox + komora wycięta z grubej tektury)
- Jest gdzie zmieścić baterię małych kondensatorów, upchałem tam 1350uF
- Ruchome wentylatory (niestety nie podłączone i nie da się raczej ich podłączyć, raczej nie starczy miejsca na napęd)
- Barierki (co prawda plastikowe...)
- Dużo elementów na wózkach
- Ściągalne elementy na dachu - nie są odlane z budą, wśród nich jeden posiada pod spodem śrubkę zamykającą model
- Gniazdo dekodera
- Czerwone światła są na osobnym wyjściu
- Elegancko wykonany w środku, brak latających kabli. Płytka PCB z elegancko porobionymi punktami lutowniczymi na górze, a na dole są schowane wszystkie diody, rezystory itp.
- Płytki oświetleniowe drukowane z ledami są włożone do jakiejś mięciutkiej pianki ochraniającej przy zakładaniu/ściąganiu budy, wow!
- Kabiny są przymocowane na śrubki (tego to jeszcze nie widziałem patrząc po PIKO a nawet SM)
- Nie wiem ilu biegunowy silnik ale ładnie jeździ od najmniejszej prędkości, startuje ładniej niż stonka PIKO
Wady:
- Brak możliwości zrobienia świateł E1 w standardzie. Światło kabiny i czołowe jest połączone z jednym z białych świateł po każdej stronie. ALE... da się przerobić, bo płytki oświetleniowe mają osobne ledy na każde światło, te ledy świecą na światłowody bądź bezpośrednio na miejsca w budzie
- 21MTC a nie PluX22 (przynajmniej jak dla mnie - PluX22 ma więcej wyjść standardowo). Jeśli chce ktoś rozdzielić kabinę od świateł czołowych to potrzeba dodatkowych 2 wyjść. Ja mam RB2310 bodajże i jest tylko AUX5
- Słabszy promień skrętu wózków. Na moim małym torciku z wycudowanym łukiem na fleksie z torów PIKO wykoleja się, gdzie masa taboru z PIKO, Roco, SchlesienModelle daje radę bez problemu. Pewnie na standardowych makietach pojeździ bez problemu
Brak dźwięków w bibliotece ESU i ZIMO. Póki co skorzystałem z dźwięków udostępnionych przez @void-tech od Voith Gravita, jakoś mi najbardziej leżą póki nie zrobię swojego pakietu dźwięków.
Jakiś czas temu skusiłem się niższą ceną na model na ebayu polując na co innego
Wg. Wikipedii:
G 2000 BB to czteroosiowa lokomotywa manewrowa i ogólnego użytku (mainline?), zaprojektowana przez niemiecką firmę Vossloh i zbudowana byłym zakładzie MaK w Kilonia. W momencie premiery w 2000 r. Była to najmocniejsza lokomotywa hydrauliczna w asortymencie Vossloh.
Wg. Niemieckiej Wikipedii miała homologację w Polsce, więc zapewne jakiś towarowy przewoźnik tutaj nią jeździł, aczkolwiek dokumentacji na to nie znalazłem



Seria i numer: Mehano 58910
Przewoźnik: Niemiecki Rail4Chem (do 2010 - obecnie jest to Captrain)
Nazwa lokomotywy: Vossloh G2000 BB
Epoka: Vc
Rewizja: 06.03.2003
Ilość osi: 4
Numer katalogowy: Mehano 58910









Zalety:
- Duże miejsce na głośnik, mały z niewielką komorą rezonansową daje radę (W moim przypadku: Głośnik kostka cukru z zestawu Railbox + komora wycięta z grubej tektury)
- Jest gdzie zmieścić baterię małych kondensatorów, upchałem tam 1350uF
- Ruchome wentylatory (niestety nie podłączone i nie da się raczej ich podłączyć, raczej nie starczy miejsca na napęd)
- Barierki (co prawda plastikowe...)
- Dużo elementów na wózkach
- Ściągalne elementy na dachu - nie są odlane z budą, wśród nich jeden posiada pod spodem śrubkę zamykającą model
- Gniazdo dekodera
- Czerwone światła są na osobnym wyjściu
- Elegancko wykonany w środku, brak latających kabli. Płytka PCB z elegancko porobionymi punktami lutowniczymi na górze, a na dole są schowane wszystkie diody, rezystory itp.
- Płytki oświetleniowe drukowane z ledami są włożone do jakiejś mięciutkiej pianki ochraniającej przy zakładaniu/ściąganiu budy, wow!
- Kabiny są przymocowane na śrubki (tego to jeszcze nie widziałem patrząc po PIKO a nawet SM)
- Nie wiem ilu biegunowy silnik ale ładnie jeździ od najmniejszej prędkości, startuje ładniej niż stonka PIKO
Wady:
- Brak możliwości zrobienia świateł E1 w standardzie. Światło kabiny i czołowe jest połączone z jednym z białych świateł po każdej stronie. ALE... da się przerobić, bo płytki oświetleniowe mają osobne ledy na każde światło, te ledy świecą na światłowody bądź bezpośrednio na miejsca w budzie
- 21MTC a nie PluX22 (przynajmniej jak dla mnie - PluX22 ma więcej wyjść standardowo). Jeśli chce ktoś rozdzielić kabinę od świateł czołowych to potrzeba dodatkowych 2 wyjść. Ja mam RB2310 bodajże i jest tylko AUX5
- Słabszy promień skrętu wózków. Na moim małym torciku z wycudowanym łukiem na fleksie z torów PIKO wykoleja się, gdzie masa taboru z PIKO, Roco, SchlesienModelle daje radę bez problemu. Pewnie na standardowych makietach pojeździ bez problemu




Brak dźwięków w bibliotece ESU i ZIMO. Póki co skorzystałem z dźwięków udostępnionych przez @void-tech od Voith Gravita, jakoś mi najbardziej leżą póki nie zrobię swojego pakietu dźwięków.