W zestawie z budynkiem gospodarczym od Kotebi znalazłem dodatkową parę drzwi i postanowiłem je wykorzystać na dioramie.
Fragment „1a” na zdjęciu poniżej prezentuje farby, które wykorzystałem do oddania koloru starego drewna. Podstawową barwą była Stone Grey (70.884). Pozostałe kolory nakładałem z dodatkiem dedykowanego opóźniacza Vallejo, dzięki czemu miałem pełną kontrolę nad przejściami barw. Fragment „1b” prezentuje drzwi po nałożeniu w zakamarkach olejnego washa „do drewna”. Łuszcząca się stara wyblakła farba to niewielka ilość koloru Model Air Pale Blue (71.008) nałożona techniką suchego pędzla.
Fragment „2a” to drzwi pokryte bazowym kolorem Beige Red i po nałożeniu gąbką kolorów rdzy – Dark Rust i Light Rust. Na koniec tonację wzbogaciłem o dwa kolory rdzy z palety washy olejnych (fragment „2b”).
Rupiecie przykryte plandekami to odpowiednio przycięte fragmenty spienionego PCV (to te pod płotem) lub styroduru (to te pod portiernią). Po sklejeniu umieściłem je na błyszczącej stronie arkusza HIPS i przykryłem fragmentami chusteczki higienicznej (przedtem chusteczkę rozdzieliłem na warstwy i tylko jedną z nich wykorzystałem). Imitujące plandekę fragmenty chusteczki nasączyłem wodnym roztworem wikolu uważając, aby ich nie rozerwać. A po wyschnięciu pomalowałem farbą Model Air Grey RLM02 (71.044). Następnie w zagłębieniach dodałem trochę tego samego koloru z dodatkiem czerni. Na koniec za pomocą techniki suchego pędzla dodałem rozjaśnienia na załamaniach wykorzystując niewielki dodatek koloru białego.
Cegły przytrzymujące plandekę to fragmenty HIPS-u pomalowane szarym podkładem i zgrubnie kolorem Beige Red.
Tutaj zdjęcie jeszcze przed zasypaniem detali pyłem, stąd wrażenie lewitacji:
W figurkach od @Astro wymieniłem trzonki od łopat na fragmenty cienkiego drutu mosiężnego a następnie pokryłem je kilkoma warstwami szpachlówki w płynie od Mr Hobby, aby zamodelować krępe figury aktywu robotniczego. Przy figurce zbieracza złomu eksperymentowałem z flanelową koszulą w kratę, ale ostatecznie z tego zrezygnowałem. Kolory budowałem stopniowo rozjaśniając powierzchnie wystawione na promienie słoneczne i przyciemniając te zacienione.
Fiat 125p od Reduced.pl po usunięciu podpór został przeszlifowany na mokro papierem o gradacji 600, a następnie pokryty podkładem i kolorem bazowym. Przed nałożeniem werniksu powierzchnię wypolerowałem za pomocą past polerskich Tamiya – Coarse (87068), Fine (87069) i Finish (87070). Elementy chromowane pokryłem cienką warstwą koloru Game Color Silver (72.052), przeszlifowałem, a na koniec potraktowałem pisakiem Molotow Liquid Chrome (703101). Zawartość pisaka ma tendencję do niekontrolowanego rozlewania się po powierzchni, dlatego starałem się zachować minimalny margines. Stąd wstępna warstwa koloru srebrnego, która pozwoliła mi zachować równe odcięcia.
Na koniec w zagłębienia zapuściłem wash. Jako że w pojazdach cywilnych razi mnie zbyt ciemny kolor washa, postanowiłem wykonać go samodzielnie z rozcieńczonej czerwonej farby olejnej z niewielkim dodatkiem gotowego washa neutralnego. W ten sposób otrzymałem ciemny odcień koloru bazowego, który według mnie wygląda na modelu znacznie lepiej.
Większość łączeń budynków z tylnymi ściankami segmentów zaszpachlowałem i podmalowałem na oryginalny kolor, jednak dwie ścianki skrajne – garażu szeregowego i hali garażowej – postanowiłem pozostawić pokryte wyłącznie kolorem bazowym.
Kolor betonowy Fallera po lewej stronie:
Beton zgrubnie pokryty kolorem zbliżonym do tynku po prawej:
Powierzchnię ściany powyżej dodatkowo postanowiłem przetrzeć w kilku miejscach papierem 600, aby zasymulować przetarcia tynku. Jedno z takich przetarć jako poziomą kreskę widać na lewo od rozdzielni elektrycznej.
Widoki z obu krańców dioramy na mur i bramę. Jeden ze znaków kłania się przechodniom, a ja mam nauczkę, aby następnym razem montować je pod sam koniec prac:
Spojrzenie z innej strony:
I na koniec widok całości:
* KONIEC *
Fragment „1a” na zdjęciu poniżej prezentuje farby, które wykorzystałem do oddania koloru starego drewna. Podstawową barwą była Stone Grey (70.884). Pozostałe kolory nakładałem z dodatkiem dedykowanego opóźniacza Vallejo, dzięki czemu miałem pełną kontrolę nad przejściami barw. Fragment „1b” prezentuje drzwi po nałożeniu w zakamarkach olejnego washa „do drewna”. Łuszcząca się stara wyblakła farba to niewielka ilość koloru Model Air Pale Blue (71.008) nałożona techniką suchego pędzla.
Fragment „2a” to drzwi pokryte bazowym kolorem Beige Red i po nałożeniu gąbką kolorów rdzy – Dark Rust i Light Rust. Na koniec tonację wzbogaciłem o dwa kolory rdzy z palety washy olejnych (fragment „2b”).
Rupiecie przykryte plandekami to odpowiednio przycięte fragmenty spienionego PCV (to te pod płotem) lub styroduru (to te pod portiernią). Po sklejeniu umieściłem je na błyszczącej stronie arkusza HIPS i przykryłem fragmentami chusteczki higienicznej (przedtem chusteczkę rozdzieliłem na warstwy i tylko jedną z nich wykorzystałem). Imitujące plandekę fragmenty chusteczki nasączyłem wodnym roztworem wikolu uważając, aby ich nie rozerwać. A po wyschnięciu pomalowałem farbą Model Air Grey RLM02 (71.044). Następnie w zagłębieniach dodałem trochę tego samego koloru z dodatkiem czerni. Na koniec za pomocą techniki suchego pędzla dodałem rozjaśnienia na załamaniach wykorzystując niewielki dodatek koloru białego.
Cegły przytrzymujące plandekę to fragmenty HIPS-u pomalowane szarym podkładem i zgrubnie kolorem Beige Red.
Tutaj zdjęcie jeszcze przed zasypaniem detali pyłem, stąd wrażenie lewitacji:
W figurkach od @Astro wymieniłem trzonki od łopat na fragmenty cienkiego drutu mosiężnego a następnie pokryłem je kilkoma warstwami szpachlówki w płynie od Mr Hobby, aby zamodelować krępe figury aktywu robotniczego. Przy figurce zbieracza złomu eksperymentowałem z flanelową koszulą w kratę, ale ostatecznie z tego zrezygnowałem. Kolory budowałem stopniowo rozjaśniając powierzchnie wystawione na promienie słoneczne i przyciemniając te zacienione.
Fiat 125p od Reduced.pl po usunięciu podpór został przeszlifowany na mokro papierem o gradacji 600, a następnie pokryty podkładem i kolorem bazowym. Przed nałożeniem werniksu powierzchnię wypolerowałem za pomocą past polerskich Tamiya – Coarse (87068), Fine (87069) i Finish (87070). Elementy chromowane pokryłem cienką warstwą koloru Game Color Silver (72.052), przeszlifowałem, a na koniec potraktowałem pisakiem Molotow Liquid Chrome (703101). Zawartość pisaka ma tendencję do niekontrolowanego rozlewania się po powierzchni, dlatego starałem się zachować minimalny margines. Stąd wstępna warstwa koloru srebrnego, która pozwoliła mi zachować równe odcięcia.
Na koniec w zagłębienia zapuściłem wash. Jako że w pojazdach cywilnych razi mnie zbyt ciemny kolor washa, postanowiłem wykonać go samodzielnie z rozcieńczonej czerwonej farby olejnej z niewielkim dodatkiem gotowego washa neutralnego. W ten sposób otrzymałem ciemny odcień koloru bazowego, który według mnie wygląda na modelu znacznie lepiej.
Większość łączeń budynków z tylnymi ściankami segmentów zaszpachlowałem i podmalowałem na oryginalny kolor, jednak dwie ścianki skrajne – garażu szeregowego i hali garażowej – postanowiłem pozostawić pokryte wyłącznie kolorem bazowym.
Kolor betonowy Fallera po lewej stronie:
Beton zgrubnie pokryty kolorem zbliżonym do tynku po prawej:
Powierzchnię ściany powyżej dodatkowo postanowiłem przetrzeć w kilku miejscach papierem 600, aby zasymulować przetarcia tynku. Jedno z takich przetarć jako poziomą kreskę widać na lewo od rozdzielni elektrycznej.
Widoki z obu krańców dioramy na mur i bramę. Jeden ze znaków kłania się przechodniom, a ja mam nauczkę, aby następnym razem montować je pod sam koniec prac:
Spojrzenie z innej strony:
I na koniec widok całości:
* KONIEC *
-
15
-
5
-
12
- Pokaż wszystkie