• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta w układzie L 3,8x2,8 H0

OP
OP
T

Thermo31

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
Ten środkowy peron jest niepotrzebny. Lepiej przysunąć tor szlakowy jeszcze wyżej i peron między torami głównymi zrobić dwukrawędziowy. No i upieram się, że przejścia zwrotnicowe powinny być po dwa i tuż przy stacji. Wiem, że szkoda tych czterech długich rozjazdów, ale może jednak warto?
Zobacz załącznik 58072
Na pewno masz rację , ale jak zaznaczyłem na wstępie chodzi mi o wykorzystanie tego co możliwe z posiadanego zasobu i ze względu na znaczną ilość taboru który będę chciał
zademonstrować zrobię pierwszy etap w przedstawionej prze zemnie wersji bez rozjazdów łukowych a międzyczasie zabiorę się za poszukanie lub wykonanie ich.Potem w każdej chwili
zrobię wymianę tego fragmentu torów, bo tak je przygotuję by było to możliwe bez większego kłopotu a nie wstrzyma mi to prac nad całością. Na pewno doceniam uwagi bo słuszne.
 

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
330 2 0
#23
To nie jest za dobry pomysł...
Likwidujesz możliwość puszczenia dwóch pociągów jednocześnie...Lepiej już by było zrobić linię jednotorową
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
#24
Tak nigdy nie projektuje się układów torowych. Jak już są rozjazdy krzyżowe, to proponuję je wykorzystać tak, jak, na moich wcześniejszych rysunkach.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
167 1 0
#25
Po co kombinujesz Thermo? Paparazzi 97 na wcześniejszej stronie pokazał najlepsze i najtańsze rozwiązanie z przejściem ze toru prawego i potem powrót na prawy. Ewentualnie może jakoś wciśniesz jeden rozjazd na łuku? Wtedy miałbyś przejścia z prawego na lewy i odwrotnie.
 
OP
OP
T

Thermo31

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#26
Jak ten czas szybko biegnie , minął ponad miesiąc mojej nieobecności na forum / nie samym modelarstwem człowiek żyje/ ale mimo tego postęp jakiś jest bo międzyczasie prace głównie
stolarskie sprowadziły się do wykonania i dopasowania skrzyni do pomieszczenia w którym odbędą się dalsze prace na makiecie, ale o tym szerzej po przeniesieniu do wątku RELACJE .
Tutaj prosiłbym Kolegów o ew. uwagi do poprawionej wersji planu oraz rozmieszczenia sygnalizacji za co będę zobowiązany , bo nie posiadam dostatecznej wiedzy w tym zakresie.
załączniki to rysunek ogólny i układ torów z rozmieszczoną sygnalizacją.
 

Załączniki

Mateusz B

Moderator Grupy KKMK
Zespół forum
KKMK
H0e
Reakcje
330 2 0
#27
Wszystko fajnie, trochę manewrów :)
drobne zmiany:
- odwrotne przejścia zwrotnicowe - więcej zabawy
- anglik u góry, dłuższe tory do manewrów
Tak by to mniej więcej wyglądało na razie bez uwzględnienia tarcz manewrowych.
Założyłem także że tory szlakowe są jednokierunkowe, podobnie jak główne tory zasadnicze na stacji
Jeśli nie, trzeba nieco zmienić ;)

ukłd torów m10m1.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.672 520 30
#31
Kilka uwag:

Numeracja torów powinna być następująca: 3 - krótkie żeberko po lewej na dole, 1 i 2 - tory główne zasadnicze jak obecnie, 4, 6 i 8 - kolejne tory w górę od torów głównych. Tory na przedłużeniu torów (obecne tory 7, 8, 9 i 10) mogą mieć dodatkowe litery a i b (4b, 6a, 8a, 8b).

Połączenia torów głównych naniesione przez kolegę Paparazzi na zielono są niezbędne, te zaznaczone na czerwono nie są konieczne, ale umożliwią dwukierunkowe jazdy po torach 1 i 2. Oryginalny układ kolegi Thermo 31 z połączeniami tylko czerwonymi, jest niewłaściwy.

Sygnalizacja, zaproponowana przez Paparazziego, jest ogólnie biorąc, prawidłowa, z następującymi poprawkami:
1) Semafory wyjazdowe z toru 1 powinny też być czterokomorowe (od góry: zielone, czerwone, pomarańczowe, białe).
2) Semafory wjazdowe i tarcze ostrzegawcze powinny stać na zewnątrz torów szlakowych: przy torze lewym po lewej stronie, przy torze prawym - z prawej, a nie na międzytorzu. Ta zasada nie stosuje się do semaforów wyjazdowych - te zawsze powinny być po prawej stronie toru, do którego się odnoszą.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
B
Planuję 14
Planuję 64
Planuję 117
Planuję 272
Planuję 31

Podobne wątki