Witam. To wstyd dla mnie, że wyrażam sie niezbyt zrozumiale. CHodzi mi o to, że zastosowanych semaforów w takim układzie komór (świateł), raczej aktualnie się nie spotyka (może stare stacje od lat nie modernizowane) Układ Twoich torów wymaga, aby na każdym semaforze można było wyświetlić sygnał "wolna droga z ograniczeniem prędkości" czyli ziel+pom. Tego czego moim zdaniem brakuje to dodatkowej komory dla światła białego dla sygnału zastępczego (czerowne z migającym białym) wyświetlanego gdy z jakiegoś powodu nie można podać na semaforze zwykłego sygnału "droga wolna" lub gdy występują inne przyczyny, np potrzeba zatrzymania składu przy nastawni w celu otrzymania rozkazu szczególnego, lub gdy jazda odbywa się po torze niewłasciwym czyli "pod prąd" a urządzenia srk nie pozwalają na wypuszczenie na szlak składu na sygnał "droga wolna". Poza tym białe światło bardzo by się przydało dla prowadzenia manewrów na stacji. Na semaforze (oznaczonym dodatkowo literką "m") wyświetlić można wtedy świadło białe (ciągłe) co pozwala na przejechanie obok semafora składom manewrujacym po stacji. Gdy nie ma komory białego światła, koło semafora nie można przejechać, chyba, że dyżurny ruchu drogą łączności lub pisemnym rozkazem zezwoli na przejechanie. Oczywiście nie ma co się pozbywać trzykomorowych. Po pierwsze z torów głównych zasadniczych, czyli tych na przedłużeniu szlaku, wcale nie muszą odjeżdżać manewry. Po drugie można się cofnąć w epoce i ustawić pod nimi karzełkowe tarcze manewrowe. A co z semaforami wjazdowymi? Powinny być 5 komorowe i sprzężone przynajmniej z semaforem wyjazdowymi przy właściwym torze (czyli na przedłużeniu szlaku). Przepraszam, że tyle piszę, ale wspomniałeś, że zależy Ci na zgodność z przepisami E1.