• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta stacji Ścinawka Średnia

OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.879 92 4
#41
Mam prośbę o małe wsparcie praktyczne.
Dotychczas na swoich makietach stosowałem tory i rozjazdy PECO 2,1mm Code 83, jednak te na drewnianych podkładach według fachowców mają zbyt amerykański wygląd. Dodatkowo PECO w tym rozmiarze nie robi też rozjazdów 1:9, a zależy mi na jak największym realizmie odtworzenia stacji, szczególnie że jestem już mentalnie i częściowo fizycznie przygotowany na makietę gabarytów 14 mb i 3-4 m szerokości w części stacyjnej, stąd zastanawiam się nad PECO 1,9mm Code 75.
W związku z ewentualnym zastosowaniem niższej szyny mam pytanie jak wygląda sytuacja z funkcjonalnością przy stosowaniu taboru na tradycyjnych kołach, szczególnie że specyfika stacji jest taka, że 30% ruchu to manewry dużymi składami węglarek na pchaniu, gdyż skład wjeżdża "przodem" z wiaduktu od Nowej Rudy Słupiec na stację dawnej kolei Sowiogórskiej, a następnie jest przepychany przez kilka anglików na tor wyciągowy właściwie w "poprzek' całej stacji, przez tory główne, etc. i stamtąd wyciągany na tory stacyjne, w drodze powrotnej znowu jest pchany na tym samym odcinku.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
372 5 1
#42
Wyjazdów Małopolski jest zbudowany na takim materiale torowym i jak na razie problemów nie było. Wydaje się , że problemy mogą być z taborem np Liliputa i TRIXa starszymi z przed lat dziewięćdziesiątych.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 32 10
#43
jak wygląda sytuacja z funkcjonalnością przy stosowaniu taboru na tradycyjnych kołach
Jako że budujesz na porządnej równi stacyjniej nie na dywanie, tor będzie na tyle równy, że nawet obrzeża RP25 (czy jeszcze bardziej realistyczne) spokojnie utrzymają tabor i nie będzie wykolejeń. Starsze modele (bądź 'tradycjonalistyczne', jak noże do piccy stosowane przez Maerklina) mogą terkotać na imitacjach przytwierdzeń - dobry powód żeby wymienić w nich zestawy kołowe i poprawić zarówno wygląd modelu jak i jego poruszanie się.
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.879 92 4
#44
Dzięki za poradę, chciałoby się Weinerta, ale ponad 300€ za anglika 1:9, przy tej ilości jaka jest potrzebna to trochę przytłaczające finansowo, o rozjazdach nie wspomnę, a chciałbym torowisko ułożyć i uzbroić do końca tego roku.
Na marginesie faktycznie będzie na równi stacyjnej, miał być korek jako nasyp, ale odpuściłem, planowałem ewentualnie jako podtorze cienką sklejkę, ale oglądając dawne filmy i zdjęcia stwierdziłem że cały teren stacji jest praktycznie idealnie płaski poza torem wyciągowym od strony Kłodzka, który pnie się po delikatnym wzniesieniu ku posiadłości toromistrza, może tak specjalnie aby po robocie nie musiał wspinać się po schodach.

Ogromne dzięki za link do przetargu.
Mapa przydała się ogromnie, szczególnie że udało się ją wrzucić w LibraCad i prawie wiernie na niej rysować drugą warstwę jako układ torów na makiecie. Jeśli kiedyś będzie okazja to chętnie się zrewanżuję.
 
OP
OP
Tomasz Sauer

Tomasz Sauer

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
1.879 92 4
#45
Wyjazdów Małopolski jest zbudowany na takim materiale torowym i jak na razie problemów nie było. Wydaje się , że problemy mogą być z taborem np Liliputa i TRIXa starszymi z przed lat dziewięćdziesiątych.
Dziękuję za naukę, faktycznie jeździłem po Wyjazdowie Małopolskim i nawet długie parowozy nie miały problemu,
 

Podobne wątki